AndroidHealthClinic

meer of minder sets, wat is beter?

Neknarf

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
88kg
Kan iemand mij vertellen wat beter is voor meer spiermassa.
Meer sets met minder gewicht of minder sets met meer gewicht?

Aantal sets hoeft niet veel invloed te hebben op het te gebruiken gewicht, vooral het aantal reps dat je per set maakt beinvloedt dit.

ik zou voor massa 10/12 reps doen .. en dan 3 sets

• Topic Starter Topic Starter
Thx Molenaar,
Dan is de vraag: wat is beter voor spiermassa, meer reps met minder gewicht of minder reps met meer gewicht

Thx Molenaar,
Dan is de vraag: wat is beter voor spiermassa, meer reps met minder gewicht of minder reps met meer gewicht

hmm kan allebei goed werken, weet niet wat je situatie is, maar als je begint met trainen is 3/4 sets van 8-10 prima, en dan een fullbody schema

karma zit links

weinig oefeningen met veel sets is beter voor massa,je kan beter 3 oefeningen doen met 5sets dan 5oefeningen met 3sets

---------- Toegevoegd om 17:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:00 ----------

gewicht natuurlijk zo zwaar mogelijk

Doe nu sinds 3 maanden 4 dagen split.
Mijn ervaring is dat ik na 3-4 sets van 12 reps met 80% van maximaal gewicht na een minuut of 5 weer dezelfde 3-4 sets kan doen.
Ben echter bang dat ik door de zwaarte van het gewicht de boel forceer als ik te veel sets doe.
Is 3-4 sets echt het maximum?
Als ik het gewicht verlaag, kan dan het aantal reps per set omhoog en kan ook het aantal sets omhoog.

Doe nu sinds 3 maanden 4 dagen split.
Mijn ervaring is dat ik na 3-4 sets van 12 reps met 80% van maximaal gewicht na een minuut of 5 weer dezelfde 3-4 sets kan doen.
Ben echter bang dat ik door de zwaarte van het gewicht de boel forceer als ik te veel sets doe.
Is 3-4 sets echt het maximum?
Als ik het gewicht verlaag, kan dan het aantal reps per set omhoog en kan ook het aantal sets omhoog.

Hoeveel oefeningen doe je voor n spiergroep?

je kunt ook bijv. beginnen met zwaardere, kortere sets, en eindigen met lichtere sets met meer herhalingen

bijv 3 oefeningen benen:

eerste: 3x6-8
tweede: 3x8-10
derde: 3x12 (+ evt dropset)

wat is het effect van een extra set doen bij een fullbody schema?

dus bijvoorbeeld in plaats van 3x8 een keer 4x8 doen?
Stimuleer je de groei dan ook een klein beetje meer of heeft dit eigenlijk geen effect behalve dat je de spieren nog meer uitput zonder dat ze er sterker van terug zullen komen?

Hoeveel oefeningen doe je voor n spiergroep?

je kunt ook bijv. beginnen met zwaardere, kortere sets, en eindigen met lichtere sets met meer herhalingen

bijv 3 oefeningen benen:

eerste: 3x6-8
tweede: 3x8-10
derde: 3x12 (+ evt dropset)

Doe 3 oefeningen voor de kleine spiergroepen.
Doe 3 tot 4 oefeningen voor de grote spiergroepen.
In totaal 9 sets dus. Dit is zo'n beetje het schema dat ik zelf hanteer.

Terug
Naar boven