XXL Nutrition

Meer spieren

nwefrmle

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Hallo allemaal,

Zal me ff voorstellen: Ben Mike en ik ben 17 jaar. Zit de laatste tijd nogal te piekeren over m'n lichaam weeg ongeveer 61 kilo, en heb niet echt veel spieren. Heb hier veel topics gelezen over een juist voedingsschema maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik train sindskort en doe ook veel aan cardio. Wat is het beste: cardio of krachtraining of beide combineren? Ik doe voornamelijk veel met gewichtjes heffen enz, ik wil vooral er wat breder uitzien en ook meer armspieren. M'n beenspieren zijn wonder boven wonder wel redelijk gespierd, dus daar ben ik tevreden over.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een juist voedingsschema, want er moet toch echt wat kilo bij om ook meer spieren te krijgen enzo. alvast bedankt :D

7 maaltijden per dag nemen.

veel kh en eiwitten vreten en weinig vetten.
kh denk je aan rijst macaroni spaghetty aardappelen mais bonen etc.

flans zelf een schema in mekaar.

Heel veel boterhammen met pindakaas/eieren vreten en liters melk zuipen als basis. Ondertussen verdiepen in voeding zodat je zelf een leuk lekker goed voedingsschema kan maken.

Je benen zijn niet gespierd.;)

Lees ff de topic's bovenaan in de voedings en trainingssectie, dan ben je al een heel eind op weg.

Ga naar de sportschool, vraag daar wat je breder kan lijken.

61kg bij 1.80m en dan nog veel cardio gaan doen ook. Ga snel bulken op 3000kcal

Geen cardio man, Krachttraining! Van fietsen krijg je geen gespierd lichaam. 3x per week fullbody en lekker veel eten, 6-7 keer per dag 500 kcal elke maaltijd!

1,80 61KG en benen gespiert?
Laat me niet lachen.

Je lijkt wel anorexia patient.

Ben Mike en ik ben 17 jaar.
Weeg ongeveer 61 kilo en 1.80, beenspieren zijn wonder boven wonder wel redelijk gespierd, dus daar ben ik tevreden over.

Dat is eigenlijk wel Ecto man, je moet als eerst echt meer gaan eten en trainen voordat je*Gespierde benen * begint te krijgen

Ik zou als ik jouw was, alleen 10 min cardio voor opwarming.
En een goed schema pakken voor massa.
6-8 kleinere maaltijden per dag tot je nemen.
Goed slapen
En je oefeningen goed uitvoeren.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips allemaal, zal vandaag aan een voedingsschema werken.. Ff een vraagje: kaas kan zeker verbannen worden uit t schema? Dat eet ik nogal geregeld, maar pindakaas eet ik niet zo vaak, dus dat kan wel een vevanger zijn. Verder nog tips voor goede voeding? Ik doe niet aan die shakes enzo.

Bedankt voor de tips allemaal, zal vandaag aan een voedingsschema werken.. Ff een vraagje: kaas kan zeker verbannen worden uit t schema? Dat eet ik nogal geregeld, maar pindakaas eet ik niet zo vaak, dus dat kan wel een vevanger zijn. Verder nog tips voor goede voeding? Ik doe niet aan die shakes enzo.

Er is niks mis met shakes, maar voorlopig heb je dat nog niet nodig.

Gebruik de zoekfunctie om naar bulkschema's van andere leden te zoeken, dan heb je wat voorbeelden om naartoe te werken.

maaltijd 1: 75gram havermout of brinta + 300ml melk + extra glas melk + stuk fruit
maaltijd 2: OF 4 boterhammen, waarvan 2 dik met mager vleesbeleg en 2 dik met pindakaas, OF 75gram rijst (ongekookt gewogen) + stuk vlees, vis of kip (minimaal 100 gram)
maaltijd 3: idem maaltijd 2
maaltijd 4: eten wat de pot schaft. Maar wel vragen of je ma wat meer vlees maakt dan voorheen omdat je meer wilt eten. Schep ook extra aardappelen of rijst/pasta op altijd
maaltijd 5: 2 gekookte eieren + 50gram ongezouten noten
maaltijd 6: 500gram magere kwark

in combinatie met een gemotiveerde houding in de sportschool. 3x in de week een fullbody volgen (zoek hier op het forum naar rippetoe).
Volgende zomer weeg je 75kg als je goed je best doet. succes!
*edit* shakes heb je nog niet nodig ;)

Er is niks mis met shakes, maar voorlopig heb je dat nog niet nodig.

Gebruik de zoekfunctie om naar bulkschema's van andere leden te zoeken, dan heb je wat voorbeelden om naartoe te werken.

Ben ik nou de enige die geen ene moer kan vinden met die zoekfunctie :s als ik een topictitel letterlijk daar neerzet vindt ie hem alsnog niet. Ik zoek nu altijd dingen bij google als ik iets zoek binnen het forum.

absoluut geen cardio. en je kunt niet ''meer'' armspieren krijgen, wel meer spiermassa:) je bent in ieder geval heel erg licht voor je lengte en leeftijd, dus veel eten, ga rond de 3000 kcal zitten met je voeding per dag.

het enige wat iedereen je hier zal vertellen is: VEEL eten, goed trainen en veel rusten

Ik ben een 1.78 en weeg 64 kg. Ik doe al een jaar of twee krachttraining. Niet echt veel spiermassa bij, maar wel een mooie vorm gekregen. Ik deed ook nog veel cardio daarmee dat ik redelijk mager bleef. Ik ben nu ook begonnen met een voedingschema. Enkele weken bezig en ik heb al resultaat en ik eet zelfs nog niet genoeg.

jij mag gerust kaas eten ;):D
en ik eet ook geen pindakaas( vanwege allergie)

ok voorbeeld schema:

m1: brinta met melk en honing
m2: rijst met kip en bonen
m3: 4 boterhammen pindakaas
m4: rijst met biefstuk en bonen
trainen
m5: direct na training 4 boterhammen met 6 eieren
m6: tonijn met rijst en bonen
m7: kwark

probeer dit is uit en gewoon melk zuipen

• Topic Starter Topic Starter
ok voorbeeld schema:

m1: brinta met melk en honing
m2: rijst met kip en bonen
m3: 4 boterhammen pindakaas
m4: rijst met biefstuk en bonen
trainen
m5: direct na training 4 boterhammen met 6 eieren
m6: tonijn met rijst en bonen
m7: kwark

probeer dit is uit en gewoon melk zuipen

Thanx voor je schema man! Even over melk, moet dat volle melk zijn ofwat? En boter op de boterham? Afschaffen? :p

Thanx voor je schema man! Even over melk, moet dat volle melk zijn ofwat? En boter op de boterham? Afschaffen? :p
kijk paar posts naar mijn eetschema..
Boter afschaffen? Waarom? Vetten heeft je lichaam ook nodig, en jij hoeft je echt geen zorgen over te maken aangezien je zo dun bent.
Melk kan je volle melk nemen, maar halfvolle is ook prima

Terug
Naar boven