MuscleMeat

Meer spieren

kijk paar posts naar mijn eetschema..
Boter afschaffen? Waarom? Vetten heeft je lichaam ook nodig, en jij hoeft je echt geen zorgen over te maken aangezien je zo dun bent.
Melk kan je volle melk nemen, maar halfvolle is ook prima

zou gewoon die boter afschaffen krijg al genoeg vetten binnen.

• Topic Starter Topic Starter
maaltijd 1: 75gram havermout of brinta + 300ml melk + extra glas melk + stuk fruit
maaltijd 2: OF 4 boterhammen, waarvan 2 dik met mager vleesbeleg en 2 dik met pindakaas, OF 75gram rijst (ongekookt gewogen) + stuk vlees, vis of kip (minimaal 100 gram)
maaltijd 3: idem maaltijd 2
maaltijd 4: eten wat de pot schaft. Maar wel vragen of je ma wat meer vlees maakt dan voorheen omdat je meer wilt eten. Schep ook extra aardappelen of rijst/pasta op altijd
maaltijd 5: 2 gekookte eieren + 50gram ongezouten noten
maaltijd 6: 500gram magere kwark

in combinatie met een gemotiveerde houding in de sportschool. 3x in de week een fullbody volgen (zoek hier op het forum naar rippetoe).
Volgende zomer weeg je 75kg als je goed je best doet. succes!
*edit* shakes heb je nog niet nodig ;)

Thanx! Heb n.a.v. jouw schema een eigen gemaakt:
Maaltijd 1 (7.00): 2 boterhammen pindakaas + glas melk 250 ML
Maaltijd 2: (10.00): 2 boterhammen kaas+2 boterhammen ham +250 ML melk
Maaltijd 3: (12.30): Idem
Maaltijd 4: (15.30) stuk fruit+glas melk 250ML]
Maaltijd 5: (18.00) Avondeten (aardappels/rijst +groente en vlees + glas water
Maaltijd 6: 21.30: Fruit+yoghurt/kwark+water

Tussendoor nog veel glazen water (ik drink vrij veel water)
Verdere aanvullingen/tips zijn zeer welkom :D

Hey.. het is te weinig eten ben ik bang.
Waarom geen havermout of brinta als ontbijt? Is nog wat beter dan brood...
maaltijd 1: probeer toch 75gram of brinta of havermout en hier het stuk fruit te eten
maaltijd 2 & 3 zijn prima... evt nog bij iedere maaltijd een gekookt eitje erbij of een blikje tonijn verdelen over de 2 maaltijden..
maaltijd 4 is NIET GOED. Stukje fruit + glaasje melk is geen maaltijd. Dat is een tussendoortje.... Doe er een kom brinta of havermout bij of weer 3/4 boterhammen...

Maaltijd 6: ipv yoghurt gewoon gaan voor magere kwark. Meeste mensen eten voor het slapen gaan 500gram magere kwark voor de trage eiwitten die erin zitten. Ook zit er maar weinig suiker in, terwijl in yoghurt wel voor 15% uit suiker bestaat en veel minder eiwit bevat.

Voeg ook ergens in je schema nog zeker 50gram noten toe. Dat is een easy 300kcal extra

• Topic Starter Topic Starter
Hey.. het is te weinig eten ben ik bang.
Waarom geen havermout of brinta als ontbijt? Is nog wat beter dan brood...
maaltijd 1: probeer toch 75gram of brinta of havermout en hier het stuk fruit te eten
maaltijd 2 & 3 zijn prima... evt nog bij iedere maaltijd een gekookt eitje erbij of een blikje tonijn verdelen over de 2 maaltijden..
maaltijd 4 is NIET GOED. Stukje fruit + glaasje melk is geen maaltijd. Dat is een tussendoortje.... Doe er een kom brinta of havermout bij of weer 3/4 boterhammen...

Maaltijd 6: ipv yoghurt gewoon gaan voor magere kwark. Meeste mensen eten voor het slapen gaan 500gram magere kwark voor de trage eiwitten die erin zitten. Ook zit er maar weinig suiker in, terwijl in yoghurt wel voor 15% uit suiker bestaat en veel minder eiwit bevat.

Voeg ook ergens in je schema nog zeker 50gram noten toe. Dat is een easy 300kcal extra

Bedankt! ik had bij maaltijd 4 ook m'n twijfels, maar dat is nu dus: Fruit, Brinta + Glas melk.
Nu heb ik vandaag dus 1 liter melk gedronken, maar ik lees hier en daar op internet dat melk vrij ongezond is? Of valt dat wel mee? Ik zal morgen eens wat kwark inslaan :D

deze kwark is goed
000103154_002_1508_200.jpg

Liter melk per dag kan zeker geen kwaad

veel en veel teveel brood.

smorgens boterham met pindakaas is ook ruk, je heb smorgens snelle eiwitten nodig of in ieder geval iets snellere khoolydraden en geen pindakaas met bordevolle vet dat de eiwit opname belemmerd

Denk niet dat die 500 gram kwark elke dag kan aanhouden:P

Misschien whey en caseine naast zijn voeding?

Shakes zijn goedkoper dan 'normaal' voedsel als je het per gram eiwit berekent :)

Shakes zijn goedkoper dan 'normaal' voedsel als je het per gram eiwit berekent :)

40 cent voor een liter volle melk met 35g proteïne en 650kcal? :)
Een bak magere naturel kwark voor 50 cent(er zijn vast wel goedkopere.) met 50g proteïne?
9c per ei van 50g met 7g proteïne.

kwark: 1 cent per gram proteïne
Melk: 1,14 cent per gram proteïne
Ei: 1,29 cent per gram proteïne

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
^^Daar heb je gelijk in. enkel smorgens/training

Ik train sindskort en doe ook veel aan cardio. Wat is het beste: cardio of krachtraining of beide combineren? Ik doe voornamelijk veel met gewichtjes heffen enz,

GEWICHTJES HEFFEN???!!!! JE MOET HET IJZER WILLEN OPVRETEN!!!!

Ow fijn is dat, alle voorbeelden die hier staan wat ik op brood kan doen lust ik niet.
Ik deed er voorheen altijd chocola op en heb dat vervangen door jam is dat goed genoeg?

nee. Is ook puur suiker, en van suiker word je dik en krijg je geen spieruuh van.

Met zon k*t instelling kom je nergens man, komop zeg

Terug
Naar boven