XXL Nutrition

meer trainen met aminozuren

ivo niehe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
88kg
Vetpercentage
9%
Ivm roeien wat ik 7x in de week doe blijft er voor mij eigenlijk te weinig energie over om lekker kunnen pompen in de sportschool. Aangezien roeien 80% benen is (eigenlijk squatten met een paal). Wil ik eigenlijk toch nog wel andere spierentrainen om mijn lichaam evenwichtig op te bouwen. Ik vraag me af of het gebruik van aminozuren me kan helpen om toch nog wat vaker in de gym te staan. Creatine is voor mij geen optie (word je te langzaam van). Ik leer verder goed op mijn rust en voeding en drink ook geen alcohol.

Met vriendelijke groet,
De enige echte Ivo Niehe

Hoezo wordt je van creatine langzaam?

• Topic Starter Topic Starter
Creatine zorgt voor vocht in je spieren waardoor je trager wordt.

Ivo,

IK vind de bewering over creatine best raar, creatine zorgt toch juist voor wat meer spierenergie? Als je aminozuren gaat nemen dan zou ik wel kijken naar essentiele aminozuren in poedervorm.

Bedankt voor je reactie., ik ben natuurlijk geen expert maar dat is wel wat ik van anderen had begrepen.creatine = vocht = meer kracht maar minder duurvermogen. Waarom raad je poedervorm aan en heb je nog andere tips voor als ik op zoek ga naar een goede sup

Poedervorm is de beste variant daarom. ;)

Is dat omdat je lichaam het beter opneemt of omdat poeders over het algemeen een betere samenstelling hebben?

Bedankt voor je reactie. Koolhydraten en whey neem ik al. Cafeïne gebruik ik helemaal niet (drink ook geen koffie) omdat je er langzamer door herstelt. Wat is dat natrium bicarb? Ik ben niet op zoek naar iets wat mijn prestatie bevorderd maar naar iets wat mijn herstel bevorderd zodat ik wat met kan fitnessen.

Bedankt voor je reactie. Koolhydraten en whey neem ik al. Cafeïne gebruik ik helemaal niet (drink ook geen koffie) omdat je er langzamer door herstelt. Wat is dat natrium bicarb? Ik ben niet op zoek naar iets wat mijn prestatie bevorderd maar naar iets wat mijn herstel bevorderd zodat ik wat met kan fitnessen.

Oh herstel...

Massage direct na je training schijnt behoorlijk te helpen.... http://www.runnersworld.com/injury-prevention-recovery/does-massage-work-rabbits-know ... waarschijnlijk eerst KT, dan cardio en daarna pas massage... http://www.ergogenics.org/herstel-sneller-eerst-krachttrainen-dan-pas-cardio.html

In tegendeel. Creatine vergroot je anaerobe alactische energie voorraad wat juist zou betekeken dat je meer explosive reps kan maken wat je juist sneller maakt
Hij beweert ook dat je door cafeïne slomer hersteld. Volgens mij klopt daar niks van?

Ik zou geen koolhydraten gebruiken als ik jou was, gaat ten koste van je snelheid. ;)

Terug
Naar boven