XXL Nutrition

Meer volume in de onderkant

Bezoekers in dit topic

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Ik wil meer volume hebben in mijn onderborst maar omdat je borst
bestaat uit twee spieren (onder en midden) ben ik bang dat ik dit niet kan stimuleren
Iemand een tip hoe ik daar meer volume kan krijgen?
 
Decline drukken?
 
Originally posted by Big Steve
Ik wil meer volume hebben in mijn onderborst maar omdat je borst
bestaat uit twee spieren (onder en midden) ben ik bang dat ik dit niet kan stimuleren
Iemand een tip hoe ik daar meer volume kan krijgen?

weet niet of ik je vraag helemaal begrepen heb...

decline DB press, decline flye,...

???
 
De borstspieren bestaan naar mijn weten uit horizontale spiervezelbanen, en dus kan je de onderkant wel meer aandacht geven door decline oefeningen zoals hierboven al gezegd.
Je traint altijd heel de spier uiteraard, maar op deze manier leg je dus wel meer nadruk op de onderkant. En als 't dus echt prioriteit heeft dan begin je ook je training ermee.
 
sorry ben niet bekend met namen van oefeningen maar met kabels en dan van onder naar boven gekruisd...dan pak je de onderkant van je borst goed en dan telkens afwisselen met de kruising (rechts over links en dan links over rechts)
 
Cable Cross :D
 
Diep dippen met de voorkant van je lichaam naar voren en je benen achter je reet, en decline flyes
 
ff een vraagje, normale benchpress is toch voor overall volume? dus verdeelt over de boven en onderkant..?
 
Originally posted by Vinny
ff een vraagje, normale benchpress is toch voor overall volume? dus verdeelt over de boven en onderkant..?

Jep,

Maar vaak is het voor veel mensen aan te raden om toch meer nadruk te leggen in incline presses e.d. omdat de achterkant vaak minder ontwikkeld is. En blijft ook gewoon een goede voor overall volume.
 
Originally posted by bodybuilder0102
sorry ben niet bekend met namen van oefeningen maar met kabels en dan van onder naar boven gekruisd...dan pak je de onderkant van je borst goed en dan telkens afwisselen met de kruising (rechts over links en dan links over rechts)

met gerkuiste armen van onder naar beneden voor de borst?

waarschijnljk zie ik t wel verkeerd maar heb er een raar beeld bij als t voor de borst is bedoeld

@steve, zou voor decline gaan, kan je ook zwaarder mee gaan dan normale of incline bench dus dat zit ook lekker mee
 
Originally posted by dandyman


met gerkuiste armen van onder naar beneden voor de borst?

waarschijnljk zie ik t wel verkeerd maar heb er een raar beeld bij als t voor de borst is bedoeld


denk dat ie deze bedoeld maar dan wel decline...

[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]

:D
 
ah zou kunen maar ik zag m staand voor me en dan met je linkerarm de rechterpulley pakken en andersom:rolleyes:

maar staand kan je volgens mij via crossover niet goed je onderkant aanpakken
 
Originally posted by dandyman
ah zou kunen maar ik zag m staand voor me en dan met je linkerarm de rechterpulley pakken en andersom:rolleyes:

maar staand kan je volgens mij via crossover niet goed je onderkant aanpakken

Misschien op een schuin bankje ???

Zelf zou ik toch voor decline press oid gaan. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van kabel oefeningen.
 
Originally posted by matthieu


Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van kabel oefeningen.

eens afwisselen tussen DB/BB en cable kan toch positief zijn, zo'n cable geeft toch een "andere" weerstand dan een DB.
 
Ja dat is zeker zo, vooral door de constante spanning.

Maar is ook gewoon persoonlijk hoor.
 
Originally posted by dandyman
ah zou kunen maar ik zag m staand voor me en dan met je linkerarm de rechterpulley pakken en andersom:rolleyes:

maar staand kan je volgens mij via crossover niet goed je onderkant aanpakken

zo dacht et wel... moet je echt recht gaan staan en dan beneden goed knijpen, mooi dat je em voelt . ik iig wel :D
 
Originally posted by KaLe


zo dacht et wel... moet je echt recht gaan staan en dan beneden goed knijpen, mooi dat je em voelt . ik iig wel :D

idd je moet goed opletten dat je echt goed recht staat en dan wat je op die fotos ziet (bedankt die ja) maar dan staand dus... maar liggend is ook een goede optie.
 
Originally posted by KaLe


zo dacht et wel... moet je echt recht gaan staan en dan beneden goed knijpen, mooi dat je em voelt . ik iig wel :D

en dan wel de pulley hoog neem ik aan?
 
Originally posted by dandyman


en dan wel de pulley hoog neem ik aan?

yup lekker hoog op borsthoogte en dan rustig naar voren en rustig terug, gegarandeerd dat je 'm voelt :D
 
jep hoge pully. ik heb gister trouwens ook de incline cable fly geprobeerd. echt super. Je kan bijna nix fout doen. Je word in een bepaalde bewegingsbaan gedwongen lijkt wel (en nee niet zoals met apparaten, verre van dat).
 
Back
Naar boven