XXL Nutrition

Meerdere explosies in Londen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De bijbel (oude testament) zegt ook dat het de enige waarheid is en degene die niet gelooft in de God uit de bijbel gestraft moet worden. Allemaal een kwestie van interpretatie.

Twjunk, ik geef aan dat de ideologie een bijzaak is alleen ziet de terrorist het als een hoofdzaak. Dat er terroristische moslims zijn maakt de ideologie nog niet tot slecht, net zo min als dat Katholicisme slecht is omdat de IRA aanslagen pleegt.

Ik ken de islam van redelijk dichtbij en wat ik er van meegemaakt heb en meemaak zijn het geen bloeddorstige mensen die kost wat het kost mij er van willen overtuigen dat ik ook moslim moet worden. Wij zien alleen de uitwassen en gaan daarna net doen alsof de hele moslimwereld zo denkt.

Maar goed dit allemaal redelijk off-topic. Ik blijf er bij dat bepaalde gestoorden ideologieen misbruiken om hun gelijk te halen, de ideologie er achter wordt dan vaak als oorlogszuchtig voorgesteld terwijl er net zo goed dezelfde zaken te vinden zijn in de bijbel of andere religieuze geschriften.
 
Laatst bewerkt:
juist, er is niks mis mee om de bijbel in te lezen, maar het is wel verkeerd om mensen ermee om de oren te slaan.........:eek:
 
EricR zei:
Allemaal een kwestie van interpretatie.

Twjunk pm'de me zojuist enkele Koranteksten en blijkbaar staat 'doden' er ook expliciet in. Dan is het imo geen kwestie van interpreteren meer...
Correct me if i'm wrong maar behalve teksten die verschillend geïnterpreteerd kunnen worden staan zulke dingen niet ontegensprekelijk in de Bijbel en terecht!


2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
8.13 Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.
8.17 Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. (Het gevaarlijke karakter van deze tekst werd gedemonstreerd door de ouders van de moordenaar die Rene Steegman dood sloeg. Hoewel analfabeet wisten zij wel deze tekst aan te halen.)
8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen. (Bij 10 % van de bevolking begint het gevecht ook hier)
9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
9.111 Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Thora en het Evangelie en de Koran. (Dat staat in geen enkel evangelie)
48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.
48.18 Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning.
48.19 En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs;
48.20 Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.
8.1 Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: "De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper.
Van islamitische zijde wordt (in strijd met voorgaande teksten) gesteld dat de koran juist het doden van mensen verbiedt. Daartoe wordt altijd slechts een deel van de volgende strofe aangehaald.
5.32
Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.
 
Die koran leest ook bijna geen enkele jongere meer. Dus allemaal onzin dat ze het in naam van de Koran doen.
Gasyen willen gewoon herrie maken!
 
http://www.skepticsannotatedbible.com/cruelty/long.html

Hele rijen wreedheid uit de Bijbel. De Joodse geschriften zijn net zo erg, die moeten iedereen niet Joods zien als vuile wezens en die wezens mogen zelfs opgelicht worden. Niet dat het ook gebeurd, maar het staat wel in de geschriften.
 
RichardV zei:
Die koran leest ook bijna geen enkele jongere meer. Dus allemaal onzin dat ze het in naam van de Koran doen.
Gasyen willen gewoon herrie maken!

Geloof me bro, de meeste lezen hem dagelijks. Waar ik gewerkt heb had je ook moslims van rond de 20 jaar, elke dag hadden ze hun koran bij. Als er even niets te doen was of in de pauzes gingen ze lezen.
 
Santoz zei:
Twjunk pm'de me zojuist enkele Koranteksten en blijkbaar staat 'doden' er ook expliciet in. Dan is het imo geen kwestie van interpreteren meer...
Correct me if i'm wrong maar behalve teksten die verschillend geïnterpreteerd kunnen worden staan zulke dingen niet ontegensprekelijk in de Bijbel en terecht!
je weet niet echt goed waarover je praat bro, 1regel tekst? daar heb je niets aan, zoek even de tekst eromheen erbij;)

ken je de tijd waarin de Qu'raan is geopenbaard jezelf voorstellen? iedereen die trouw aan Allah beloofde werd vermoord, daarom streden ze (de Moslims) tegen de "ongelovigen" en om mekka.
 
waar is het "gezond verstand" gebleven :(
 
maar blijkbaar wel ideeën met zn leven:cool:
 
great, de kerel die onlangs in london werd doodgeschoten bleek onschuldig
[Link niet meer beschikbaar]

waarom liep ie dan weg ???
 
roxxe zei:
great, de kerel die onlangs in london werd doodgeschoten bleek onschuldig
[Link niet meer beschikbaar]

waarom liep ie dan weg ???

Hij moest de trein halen zeker. :D
 
roxxe zei:
great, de kerel die onlangs in london werd doodgeschoten bleek onschuldig
[Link niet meer beschikbaar]

waarom liep ie dan weg ???

heel jammer idd, mss liep hij alleen maar weg omdat hij geen ticket had ofzo :rolleyes:
 
GoHeavyLifter zei:
heel jammer idd, mss liep hij alleen maar weg omdat hij geen ticket had ofzo :rolleyes:

Of hij was zijn ID kaart vergeten.

Maar ik snap toch niet van de Britse politie dat iemand die op de grond ligt ( dat zeiden ooggetuigen,dat de verdachte struikelde) met 5 kogels doorzeeft. Als ze hem nu in zijn been of arm hadden geschoten, dan had hij als hij een bom bij zich had die niet af kunnen laten gaan neem ik aan. Want het lijkt me nogal erg pijnlijk een kogel in je arm of been.

Beetje buitensporig gedrag van die Britse agenten. Nou bovenal is het vooral dom natuurlijk dat die man wegrende van de politie...
 
Het waren undercover agenten....
Wat zou jij doen als deze mensen ineens achter je aan gingen rennen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij dacht waarschijnlijk gewoon dat het gangsters waren, aangezien hij uit Brazilie komt, waar criminaliteit doodnormaal is.
 
Lumey zei:
Of hij was zijn ID kaart vergeten.

Maar ik snap toch niet van de Britse politie dat iemand die op de grond ligt ( dat zeiden ooggetuigen,dat de verdachte struikelde) met 5 kogels doorzeeft. Als ze hem nu in zijn been of arm hadden geschoten, dan had hij als hij een bom bij zich had die niet af kunnen laten gaan neem ik aan. Want het lijkt me nogal erg pijnlijk een kogel in je arm of been.

Beetje buitensporig gedrag van die Britse agenten. Nou bovenal is het vooral dom natuurlijk dat die man wegrende van de politie...

Je weet nooit hoe een terrorist zijn bom af kan laten gaan. Door het hoofd ben je in een keer weg en kan je sowieso niets meer doen
 
In deze tijd kan men niet meer eerst 3 keer een waarschuwingsschot geven om hem vervolgens dan maar in z'n been te schieten. Meteen door het hoofd, meteen dood. Veiligheid uber alles. Voor hetzelfde geld trekt hij nog net even aan z'n touwtje en zijn er 60 onschuldige mensen dood.
 
delguy zei:
Het waren undercover agenten....
Wat zou jij doen als deze mensen ineens achter je aan gingen rennen.
[foto]

Hij dacht waarschijnlijk gewoon dat het gangsters waren, aangezien hij uit Brazilie komt, waar criminaliteit doodnormaal is.
In dat geval is het simpelweg doodslag van die agenten...

Maar je ruikt van ver dat dat zaakje scheef zit. Ziet er naar uit dat dit weer een extra overwinning is voor de terroristen...
 
Brutez zei:
In deze tijd kan men niet meer eerst 3 keer een waarschuwingsschot geven om hem vervolgens dan maar in z'n been te schieten. Meteen door het hoofd, meteen dood. Veiligheid uber alles. Voor hetzelfde geld trekt hij nog net even aan z'n touwtje en zijn er 60 onschuldige mensen dood.
Maar met die redenering kan je ook makkelijk op korte tijd 60 onschuldige mensen neerknallen ...
 
Raistlin zei:
Maar met die redenering kan je ook makkelijk op korte tijd 60 onschuldige mensen neerknallen ...
Weet je: die agenten zijn wel degene die op iemand duiken waarvan ze vermoedden (helaas onterecht) dat diegene een bom bij zich droeg. Ze maakten een beslissing aan de hand van weinig info en onder grote druk. Een foute, blijkt nu. Dat is extreem jammer voor het slachtoffer. Maar mensen die zelf bij het minste of geringste de andere kant op rennen hebben geen recht om te oordelen over deze agenten. Zij riskeren hun leven om het publiek te beschermen. Daar hoort m.i. tegenover te staan dat ze niet bekritiseerd mogen worden door onbenullen die het, veilig thuis zittend, beter weten.
 
Back
Naar boven