Fitness Seller

Nieuwe aanslagen Londen?!

DBC01 zei:
Een geloof in doodsstrijd was de titel.
Als een religie dusdanig bedreigd wordt door vernieuwingen uit andere delen van de wereld en zelf geen redenen heeft om zich op de borst te slaan (marteling en onderdrukking) zal het een uiterste strijd voeren teneinde te overleven in een wereld die vooruitgang eist als overlevingstechniek
Het moslim geloof is verre van dood. Gelukkig maar.
Moslim extremisme is ook verre van dood. Jammer genoeg.

:bow: Respekt voor de engelsen om hun verstand erbij te houden,sterk staaltje en positieve boodschap aan de rest van de wereld.

Lauw zei:
Het moslim geloof is verre van dood. Gelukkig maar.
Moslim extremisme is ook verre van dood. Jammer genoeg.

Klote terroristen.

Eerlijk gezegd ben ik het niet met je eens dat het zo fijn is dat het moslim geloof verre van dood is. Uiteraard zijn lang niet alle moslims verantwoordelijk voor al die ellende die sommige moslims al jaren veroorzaken, maar als de islam niet bestond, hadden we deze problemen niet. Dat staat als een paal boven water.

EN DE ENGEL(s)EN

BEWAARDEN DE VREDE...........:D

Nou respect en veel sterkte voor de engelse! ik vrees dat we het in amsterdam en sidney ook nog gaan meemaken!

Denk het ook en volgens mij staat italie er als volgende op.

Zelda zei:
Klote terroristen.

Eerlijk gezegd ben ik het niet met je eens dat het zo fijn is dat het moslim geloof verre van dood is. Uiteraard zijn lang niet alle moslims verantwoordelijk voor al die ellende die sommige moslims al jaren veroorzaken, maar als de islam niet bestond, hadden we deze problemen niet. Dat staat als een paal boven water.
En als alle andere godsdiensten er ook niet waren, hadden we met moeite nog oorlogen.

Dit gedicht van Wislawa Szymborska, de Poolse nobelprijswinnares voor de literatuur in 1996, is actueler dan ooit. Indrukwekkend en aangrijpend. Iemand wees me erop en je ziet het voor je hoe zoiets gebeurt.

De terrorist - kijkt
De bom in het café zal om dertien uur twintig ontploffen.
Nu is het pas dertien uur zestien.
Er kunnen nog een paar mensen naar binnen,
een paar naar buiten.

De terrorist is de straat al overgestoken.
Die afstand behoedt hem voor elk kwaad
en tegelijk ziet hij alles alsof hij in de bioscoop zit:

Een vrouw in een geel jack - gaat naar binnen.
Een man met een donkere bril - komt naar buiten.
Twee jongens in spijkerbroek - staan te praten.
Dertien uur zeventien en vier seconden.
De kleine heeft geluk - hij stapt op zijn scooter,
maar de grote - gaat naar binnen.

Dertien uur zeventien en veertig seconden.
Er komt een meisje aan - ze heeft een groen lint in haar haar.
Maar nu belemmert die bus het uitzicht opeens.
Dertien uur achttien.
Het meisje is verdwenen.
Of ze zo dom is geweest naar binnen te gaan of niet,
zullen we zien als het uitdragen begint.

Dertien uur negentien.
Om een of andere reden gaat nu niemand naar binnen.
Er komt wel een kale, dikke man naar buiten.
Maar het lijkt of hij iets is zijn zakken zoekt en
tien seconden voor dertien uur twintig
gaat hij terug, alleen voor twee rottige handschoentjes.

Het is dertien uur twintig.
De tijd - wat gaat hij toch langzaam.
Nu is het vast zo ver.
Nog niet.
De bom - ontploft.

uit: Uitzicht met zandkorrel,
vertaald door Gerard Rasch,
Rainbow Essentials, Meulenhoff 1997

En als alle andere godsdiensten er ook niet waren, hadden we met moeite nog oorlogen.

Denk je? Volgens mij kunnen we het grootste deel van de oorlogen toeschrijven aan hebzucht.

Geloof zorgt niet voor oorlogen. In alle geloven, geschriften, staan verdraagzaamheid en vrede centraal. Maar sommige mensen, extremisten, verkrachten het, verdraaien het, zodat ze een goed excuus hebben. Een excuus om rijkdom van andere landen aan te vallen. Want zij hebben die niet. Waar komt het dus weer op neer, hebzucht!
Ooit een millionair zich op zien blazen in de metro, is jerusalem? Nee, het zijn allemaal arme, jonge mannen zonder perspectief.

Draaiden de christelijke kruistochten werkelijk om geloof :rolleyes: Of toch om een groot grondgebied, en macht? Geloof was en is gewoon een middel om mensen gemobiliseerd te krijgen. En de mensen in kwestie zullen vast hun werk opdragen aan hun god, maar uiteindelijk draait het hun daar echt niet om.

Alles wat er nu gaande is draai niet om geloof, het draait om hebzucht

(gewoon mijn gedachte :rolleyes: )

de leeuw zei:
Denk je? Volgens mij kunnen we het grootste deel van de oorlogen toeschrijven aan hebzucht.

Geloof zorgt niet voor oorlogen. In alle geloven, geschriften, staan verdraagzaamheid en vrede centraal.

Ik zal maar niks zeggen zeker.. :rolleyes:

De definitie van vrede zal heus wel gelijk zijn in elk geloof.

Denk dat je meer moet denken aan sociale ongelijkheid als oorzaak. ( hebzucht heeft idd mee te maken--> daardoor onstaat ongelijkheid)

Maar vergeet niet dat ieder geloof eigen richtlijnen heeft, ja vrede. Maar sommige richtlijnen leiden gewoonweg niet naar de zelfde vrede als bij een ander geloof.

Bekijk je het dus op de laatste manier, dan kan geloof heus wel een indirecte oorzaak zijn van oorlogen.

ik gok op fakers

vanwege de slechte bommen en voorbereiding

de prater van de regering deed net alsof het door de lucht kwam van londen dat die bom niet ontploft is geweest ipv te zeiken over de slechte beveiliging :twitch:

Hoe dan ook,je wordt er niet vrolijk van.

de leeuw zei:

Geloof zorgt niet voor oorlogen. In alle geloven, geschriften, staan verdraagzaamheid en vrede centraal. Maar sommige mensen, extremisten, verkrachten het, verdraaien het, zodat ze een goed excuus hebben. Een excuus om rijkdom van andere landen aan te vallen. Want zij hebben die niet. Waar komt het dus weer op neer, hebzucht!
Ooit een millionair zich op zien blazen in de metro, is jerusalem? Nee, het zijn allemaal arme, jonge mannen zonder perspectief.

Draaiden de christelijke kruistochten werkelijk om geloof :rolleyes: Of toch om een groot grondgebied, en macht? Geloof was en is gewoon een middel om mensen gemobiliseerd te krijgen. En de mensen in kwestie zullen vast hun werk opdragen aan hun god, maar uiteindelijk draait het hun daar echt niet om.

Alles wat er nu gaande is draai niet om geloof, het draait om hebzucht

(gewoon mijn gedachte :rolleyes: )

Exact, dit is precies waar het om draait, daarom is het oplossen van de armoedeproblemen in de wereld minstens zo belangrijk als terrorismebestrijding in direct zin. Want armoede is de bron en indirecte oorzaak van terrorisme. Armoede en de daarmee gepaard gaande ongelijkheid. Het schijnt nu ook zo te zijn dat veel terrorisme nu zn bron heeft in Afrika waar de overheden ook minder kunnen doen en vaak zo corrupt zijn als de pest.

Italië zie ik niet zo zitten als volgend slachtoffer. De landen die de bommen in zich dragen worden getroffen. Wrm krijgt Amerika niet de volle laag? Met 11 september hebben ze wat te verduren gekregen, maar nu hoor je daar ook niets meer gebeuren. Van Italië zal je ook niet gauw iets horen. Daar werken de zwarten en de marokanen aan de stoplichten kranten te verkopen en voorruiten te wassen.

In Italië zwaait de autochtone Italiaan met de scepter..

Bracke zei:
Italië zie ik niet zo zitten als volgend slachtoffer. De landen die de bommen in zich dragen worden getroffen. Wrm krijgt Amerika niet de volle laag?

Omdat ze daar zo paranoia zijn als de pest en er kan daar ook elk moment iets gebeuren.

• Topic Starter Topic Starter
The rebel zei:
Omdat ze daar zo paranoia zijn als de pest en er kan daar ook elk moment iets gebeuren.

True.. Maar ook Bull als dat de enige reden is.. Ik denk dat de voornaamste reden te vinden ligt bij het feit dat er 90% minder extremistische moslims wonen en omdat het geografisch geïsoleerd is.

nederland komt denk ik niet aan de beurt, zij hadden daar een vredelijke missie zover ik het weet... maar een echte extremist zal daar wel schijt aan hebben..
alle landen komen dan wel aan de beurt, helaas..

en amerika is preventief bezig, daarom hoor je daar niets meer van en hoe heet dat eilandje waar al die 'terroristen' vast zitten TEGEN de wetten in? Waarom vergeten we dat, we spreken over gelijkheid en al die onzin. En dan zie je hoe amerika- de verlosser himself- bijna dezelfde fouten maakt.

-Ik ben blij dat amerika preventief bezig is, thank god anders zou het een ware hell worden daar.

@ de leeuw;
ik deel jouw mening voor de volle 100%. klopt inderdaad wat je zegt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven