Dat gebeurt nu al, dat kan je enkel al afleiden als je af en toe dit forum checkt.
Kijk het zal altijd een "wij tegen hen" situatie zijn,
moslims begrijpen niet dat westerlingen het leven zo kunnen laten 'verloederen' en wij begrijpen niet dat iemand op "Moslim-manier" kan denken.
Het gevolg is dat we beiden heilig denken dat de andere fout zit en dat moet vroeg of laat tot conflicten leiden.
Ik spreek moslim-extremisten helemaal niet goed maar sommige mensen moeten eens even verder denken dan hun neus lang is.
Ik krijg echt schijt van die 'veralgemening', moslims dit moslims dat, terwijl weinigen echte gewone moslims persoonlijk kénnen. Ik verzeker jullie, die mensen denken niet zo en zijn radicaal tegen aanslagen en terreur, zij verkondigen nét hetzelfde als gematigde christenen en dat is niets meer of minder dan "vreedzaam naast elkaar leven en elkaar respecteren", maw de kerngedachte van elke godsdienst.
Maar goed, ik besef dat ik vele van jullie daarvan toch niet kan overtuigen.
Bekijk het zo, ik zou nooit voeling hebben met de Islam, ik snap gewoon niet dat mensen Moslim kunnen zijn, MAAR ik respecteer hen. Bekijk het zo: wij willen ook dat mensen ons als BB'er accepteren terwijl die mensen ook absoluut niet begrijpen waarvoor we het doen.
Jullie hebben echt het beeld van 'de rotte Marokkaan', en i admit: het is misschien de meerderheid. Maar dat wil niet zeggen dat ieder individu zo is. Ik spreek uit eigen ervaring, jongeren (jaja Marokkanen!) die ik ken waar ik oneindig veel respect voor heb.
Tot zover mijn pleidooi waar ik wsl weer bakken kritiek zal over krijgen maar ik vind het gewoon spijtig dat een topic over aanslagen al dan niet door Al-Quaida weer moet uitmonden in een "ik-haat-migranten"-topic.