XXL Nutrition

Meerdere explosies in Londen

Maar het grote probleem is niet dat alle moslims terroristen zijn, maar de meeste terroristische aanslagen worden wel gepleegd door (extremistische) moslims.

En dat gaat helaas een klimaat scheppen wat moslims over 1 kam geschoren worden. Mede ook doordat er nooit eens vanuit die gemeenschap de aanslagen keihard veroordeeld worden.

MrJ zei:
Maar het grote probleem is niet dat alle moslims terroristen zijn, maar de meeste terroristische aanslagen worden wel gepleegd door (extremistische) moslims.

En dat gaat helaas een klimaat scheppen wat moslims over 1 kam geschoren worden. Mede ook doordat er nooit eens vanuit die gemeenschap de aanslagen keihard veroordeeld worden.

Tja, dat krijg je ervan...

Is net hetzelfde met amerikanen... Door Bush worden zij ook aanzien als domme idioten, gekke mensen. Terwijl dit ook je reinste waanzin is...

MrJ zei:

:D

Heb je je nooit afgevraagd waarom er amper of vrijwel geen kritisch geluid uit de moslimwereld komt die de aanslagen sterk veroordeelt?
Weleens belangrijke moslimleiders of presidenten van islamitische staten gezien of volksopstanden van moslims die TEGEN de zwartmaking van hun geloof demonmstreerde door extremisten?

NEE!

Raar hè?

Beangstigend.

• Topic Starter Topic Starter
**** het geloof, wat valt er aan een discussie daarover nog te winnen. Gestoorde extremisten plegen dit soort aanslagen ongeacht de aanhang die ze hebben, ze denken toch gelijk te hebben hoe weinig het er ook met hen eens zijn.

EricR zei:
**** het geloof, wat valt er aan een discussie daarover nog te winnen. Gestoorde extremisten plegen dit soort aanslagen ongeacht de aanhang die ze hebben, ze denken toch gelijk te hebben hoe weinig het er ook met hen eens zijn.

Precies' Dat noemen ze de Heilige Oorlog, in naam van Allah.... nou als er een god is, dan weet ik zeker dat hij zulke dingen niet wilt

Wie of wat het ook was het is gebeurd, medeleven naar de families en achtergeblevenen :(

Bracke zei:
Tja, dat krijg je ervan...

Is net hetzelfde met amerikanen... Door Bush worden zij ook aanzien als domme idioten, gekke mensen. Terwijl dit ook je reinste waanzin is...

True. :)

ReyMysterio zei:
Ik zit er aan te denken om zelf een echte knokploeg op te richten om die baardapen naar hun (w)al(h)(a)l(l)a te sturen!

Zit ik ook te denken, maar dan voor de pedo's en verkrachters... en niet direct naar het walhalla, maar eerst wat martelen etc... misschien kunnen we samenwerkingscontract opstellen :p lol...

*ontopic* heel erg natuurlijk... ga geen uitspraken doen want heb vandaag eigenlijk nog niet veel nieuws gezien... Dat van die burgeroorlog zit er idd aan te komen denk ik zowel in BE als in NL.

Dat van die moderne apparatuur waarmee alle communicatie onderschept word... Als de politie kan zorgen dat ze op een frequentie zitten waar de firma 100% garandeert dat deze niet te kraken/hacken is... waarom zou een multimiljonair zoals Bin Laden en zijn familie dit niet kunnen? India is ook een moslim-land en als je de software projecten bekijkt worden die tegenwoordig allemaal uitbesteed aan Indiase bedrijven... dus aan die kennis geraken ze ook wel. In deze moderne tijd zou je ook niet verwachten dat Amerika hem nog altijd niet gevonden heeft...

Als je die docu op canvas van die vrijwilligers die de opsluiting in Guantanamo moesten nabootsen... dan denk ik ook dat dit pas het begin is. Als er "onschuldigen" van Guantanamo vrijkomen dan zullen er veel vlug minder onschuldig worden, of hun kinderen...

DiSTuRBeD zei:
Als je die docu op canvas van die vrijwilligers die de opsluiting in Guantanamo moesten nabootsen... dan denk ik ook dat dit pas het begin is. Als er "onschuldigen" van Guantanamo vrijkomen dan zullen er veel vlug minder onschuldig worden, of hun kinderen...
En ik kan ze geen ongelijk geven...

Santoz zei:
Dat gebeurt nu al, dat kan je enkel al afleiden als je af en toe dit forum checkt.

Kijk het zal altijd een "wij tegen hen" situatie zijn,
moslims begrijpen niet dat westerlingen het leven zo kunnen laten 'verloederen' en wij begrijpen niet dat iemand op "Moslim-manier" kan denken.
Het gevolg is dat we beiden heilig denken dat de andere fout zit en dat moet vroeg of laat tot conflicten leiden.
Ik spreek moslim-extremisten helemaal niet goed maar sommige mensen moeten eens even verder denken dan hun neus lang is.
Ik krijg echt schijt van die 'veralgemening', moslims dit moslims dat, terwijl weinigen echte gewone moslims persoonlijk kénnen. Ik verzeker jullie, die mensen denken niet zo en zijn radicaal tegen aanslagen en terreur, zij verkondigen nét hetzelfde als gematigde christenen en dat is niets meer of minder dan "vreedzaam naast elkaar leven en elkaar respecteren", maw de kerngedachte van elke godsdienst.
Maar goed, ik besef dat ik vele van jullie daarvan toch niet kan overtuigen.
Bekijk het zo, ik zou nooit voeling hebben met de Islam, ik snap gewoon niet dat mensen Moslim kunnen zijn, MAAR ik respecteer hen. Bekijk het zo: wij willen ook dat mensen ons als BB'er accepteren terwijl die mensen ook absoluut niet begrijpen waarvoor we het doen.
Jullie hebben echt het beeld van 'de rotte Marokkaan', en i admit: het is misschien de meerderheid. Maar dat wil niet zeggen dat ieder individu zo is. Ik spreek uit eigen ervaring, jongeren (jaja Marokkanen!) die ik ken waar ik oneindig veel respect voor heb.

Tot zover mijn pleidooi waar ik wsl weer bakken kritiek zal over krijgen maar ik vind het gewoon spijtig dat een topic over aanslagen al dan niet door Al-Quaida weer moet uitmonden in een "ik-haat-migranten"-topic.

Volledig mee eens... daarom kom ik in deze sectie bina nooit.. alles draait hier om "ik haat marrokanen" topics en elke discussie die hier gevoert wordt lijd allemaal naar hetzelfde... de uitspraken zijn hetzelfde, de frustraties zijn hetzelfde enz..enz... Ik begrijp niet dat je als je al zo een probleem hebt met bepaalde bevolkingsgroepen je op internet je frustraties moet uiten op elk topic die daar mischien aanleiding toe zou geven.... maargoed dat heb ik wel eens eerder gezegd... je moet het buiten dit board doen en niet op dit board doen want hier heeft het namelijk geen zin... buiten mischien wel..

De moslimterroristen zijn niets meer en niets minder dan de fanatieke Christenen alleen zijn de moslims een paar jaar te laat.... Christenenhebben dit al jarenlang gedaan maar hebben zich verder ontwikkeld en mensen zijn nu voor zichzelf gaan denken en nemen nu niet alles zo maar aan wat hun verteld word... de informatievoorziening is nu in het Westen veel meer dan in dat soort landen waar de bevolking weet wat deze terroristen willen dat de bevolking weet.. ze zijn nog makkelijk te manipuleren door deze op machtbeluste criminelen die het geloof als excuus gebruiken *wat de Christenen dus ook eeuwen lang hebben gedaan*

Amsterdam is mede opgebouwd door Portuguese Joden en waarom waren al die Joden in Amsterdam? Omdat ze uit Portugal zijn verbannen door de katholieke kerk... ik weet dt er in die tijd zelfs Joden werden opgehangen voor kerken enz..enz... en iedereen vond het prachtig... waarom? mensen wisten niet beter...

Het probleem is dat wanneer je acties tegen moslims gaat voeren in het algemeen (dan ben je net zo "slim" bezig als die extremisten zelf) je eigenlijk alleen de verkeerde deel van die gasten aanpakt.... Het probleem is dat degenen die wel een normaal leven willen leiden eigenlijk het meest benadeeld worden.. hun worden scheef aangekeken, hun krijgen geen baantjes etc..etc.... Doet me denken aan acties van Skinheads ... de straat opgaan en elk willekeurige n*ger in elkaar slaan.. eentje wordt er vermoord en die had dan een goede baan en had twee kinderen enz... ofterwel.... ik vind niet dat je iedereen over een kam moet scheren maar dat is mijn mening.

Maar on topic.... vreselijk wat er is gebeurd en voor het eerst in mijn leven dat ik wat respect had voor Blair... zijn emotionele toespraak vond ik goed....

Laatst bewerkt:
DiSTuRBeD zei:
Dat van die moderne apparatuur waarmee alle communicatie onderschept word... Als de politie kan zorgen dat ze op een frequentie zitten waar de firma 100% garandeert dat deze niet te kraken/hacken is... waarom zou een multimiljonair zoals Bin Laden en zijn familie dit niet kunnen?

Ook díe zijn te kraken. Een tipschen van den sluier. :)

http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/echelon.html

http://www.niburu.nl/echelon.htm

http://people.zeelandnet.nl/lievense/echelon.htm

Religie wordt zoals altijd aangewend als bindmiddel. Het zijn wellicht alleen extremisten die aanslagen plegen, maar een Jan Boerelul uit Afghanistan denkt zeker niet anders over het Westen. En als hem wordt beloofd dat na een heilige oorlog het Westen van de kaart wordt geveegd en hij zich aan de kant van de overwinnaars bevind die beloond gaat worden, waarom zou hij dat niet doen?

Europa is wat betreft religie en ideologie ingekakt na WOII. Enkel Amerika houdt haar eigen waarde nog hoog middels de aloude 'cry for democracy' en 'manifest destiny'. In de moslim-landen viert de religie hoogtij (zoals ook in Europa....in de 16-17e eeuw). Door te zeggen dat dit misbruiken van religie enkel de schuld is van de extremisten en beroepscriminelen als Bin Laden is hetzelfde als te stellen dat enkel Hitler en zijn handlangers schuld moeten dragen voor WOII. Dat is niet waar. Hele volksstammen liepen feestend achter de leider aan, zoals nu de keuterboeren, holbewoners en (letterlijk) gefrustreerde zakenlui in de moslim-landen en ook in Afrika doen.

Door te zeggen dat het enkel extremisten zijn stel je jezelf misschien gerust, maar sta dan niet te kijken als er een over een deccenium een moslim in je huis komt wonen.

Laatst bewerkt:
@ Sagefrancis: Goed stukje hoor.
Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat het de moslimextremisten te doen is om Bush en consorten.
Maar dat verklaart niet waarom de aanslagen op burgerdoelen zijn gepleegd.

2 berichten verwijderd. Voordat we hier de halve koran gaan quoten, ook in de bijbel zijn dit soort teksten te vinden.

Censuur?

Niks censuur, maar dit soort teksten dragen niks bij aan de thread. Verdere vragen over het beleid kunnen via PM.

Dan plaats ik met toestemming effe een linkje [Link niet meer beschikbaar]

Greetzzz.

huckfinn zei:
Religie wordt zoals altijd aangewend als bindmiddel. Het zijn wellicht alleen extremisten die aanslagen plegen, maar een Jan Boerelul uit Afghanistan denkt zeker niet anders over het Westen. En als hem wordt beloofd dat na een heilige oorlog het Westen van de kaart wordt geveegd en hij zich aan de kant van de overwinnaars bevind die beloond gaat worden, waarom zou hij dat niet doen?
Inderdaad. Ik vindt het altijd schattig om te lezen dat mensen terroristen niet kunnen begrijpen. "Wie doet zoiets?" Dat is natuurlijk moeilijk te begrijpen als je jezelf elke dag vol kan vreten, roken, drinken, feesten, TV kijken, met je Playstation spelen, etc. Maar een holbewoner in Afghanistan heeft helemaal NIETS. Het enige dat hij in zn leven mag hopen is dat hij 40-50 wordt, een tandeloze vrouw met een snor mag nken, en dan aan het einde met niet al te veel pijn doodgaat. Dan wordt jezelf opblazen en naar de hemel gaan toch opeens een heel stuk aantrekkelijker. Wat niet betekent dat ik het er mee eens ben, maar het is wel duidelijk dat zo'n domme, kansarme boer veel makkelijker te beïnvloeden is door een mufti met foute plannen.

Europa is wat betreft religie en ideologie ingekakt na WOII. Enkel Amerika houdt haar eigen waarde nog hoog middels de aloude 'cry for democracy' en 'manifest destiny'.
Haar eigen waarde hooghouden is ook maar retoriek, want steeds meer vrijheden worden ingeperkt en de staat grijpt meer en meer in in het persoonlijke leven van de burgers daar. (Eminent Domain is een goed recent voorbeeld) Plus dat ze het volste recht hebben om zelf te doen wat ze willen, maar de hoogmoed hebben om te weten wat voor alle andere landen het beste is gaat natuurlijk veel te ver.

In de moslim-landen viert de religie hoogtij (zoals ook in Europa....in de 16-17e eeuw). Door te zeggen dat dit misbruiken van religie enkel de schuld is van de extremisten en beroepscriminelen als Bin Laden is hetzelfde als te stellen dat enkel Hitler en zijn handlangers schuld moeten dragen voor WOII. Dat is niet waar. Hele volksstammen liepen feestend achter de leider aan, zoals nu de keuterboeren, holbewoners en (letterlijk) gefrustreerde zakenlui in de moslim-landen en ook in Afrika doen.
Klopt. Mensen blijven hoe dan ook zelf verantwoordelijk. Als men het met de dogma's niet eens is, dan moet men in verzet komen. Helaas is het klimaat voor een islamitische Verlichting nog niet echt optimaal te noemen. Eerst moet het geloof uit zichzelf afstappen van gewelddadige middelen, daarna worden mensen vrijer te geloven wat ze willen. Mijn insteek is dus, dat de islam nu juist extremistischer wordt OMDAT hun hoge geestelijken merken dat ze de controle verliezen. De islam is perfect voor mensen die niets hebben (zoals tijdens het oude christendom), maar in deze moderne wereld met al haar geneugten niet meer houdbaar.

Door te zeggen dat het enkel extremisten zijn stel je jezelf misschien gerust, maar sta dan niet te kijken als er een over een deccenium een moslim in je huis komt wonen.
Als een moslim mijn apartement wil kopen, dan mag dat altijd hoor. :)

dj_phreak zei:
Inderdaad. Ik vindt het altijd schattig om te lezen dat mensen terroristen niet kunnen begrijpen. "Wie doet zoiets?" Dat is natuurlijk moeilijk te begrijpen als je jezelf elke dag vol kan vreten, roken, drinken, feesten, TV kijken, met je Playstation spelen, etc. Maar een holbewoner in Afghanistan heeft helemaal NIETS. Het enige dat hij in zn leven mag hopen is dat hij 40-50 wordt, een tandeloze vrouw met een snor mag nken, en dan aan het einde met niet al te veel pijn doodgaat. Dan wordt jezelf opblazen en naar de hemel gaan toch opeens een heel stuk aantrekkelijker. Wat niet betekent dat ik het er mee eens ben, maar het is wel duidelijk dat zo'n domme, kansarme boer veel makkelijker te beïnvloeden is door een mufti met foute plannen.
Jij begrijpt het.

dj_phreak zei:

Er schuilt volgens mij een terrorist in iedereen van ons. Een terrorist kan passionele motieven hebben. I.p.v ons woedend te maken en terug te reageren lijkt het me wijzer om stil te staan bij de oorzaken van zulke acties, haat tegenover onze maatschappij. Vergeet niet dat iedereen geboren wordt als leeg vat en gevuld wordt tijdens zijn levensloop. Mensen worden gevuld met haat en onzin, men wordt er niet mee geboren. Het probleem is dat er in Irak en al die "MedievalCountries" zich enorm veel miserie afspeelt en uiteindelijk creëert dit monsters op de lange termijn die zich keren tegen het systeem.

http://www.iraqbodycount.net/names.htm

Hoeveel woedende vaders, weduwenaars, ouderloze kinderen lopen er wel niet rond? Ik denk persoonlijk - is slechts een gissing - dat de slachtoffers niet meteen de teroristen van morgen worden maar wel diegenen die de miserie aanschouwen en op 2 sterke benen staan.

Doet me denken aan Che Guevara.. Was dokter en wel gesteld, maar de miserie die hij ervaarde op doortocht door Zuid-America heeft zijn wereldbeeld ook grondig veranderd.

Bin Laden - ook geen zwak schaap

Terug
Naar boven