AndroidHealthClinic

Meerdere keren per jaar cutten ( 4-6x )

RobbertK

Ripped Bodybuilder
Waardering
148
Iemand ervaringen met een aantal keer per jaar cutten?
Zeg om de 3 tot 4 maanden, afgewisseld met bulken dus, niet een lange periode om gewicht te verliezen waarbij je het wat soms wat rustiger aan doet.

Of meningen hierover?
Doel van het vaker cutten is natuurlijk dat het niet zo lang nodig is, je dus ook minder lang aan 1 stuk bulkt en dus minder hoog in BF komt yearround.

Of is een cut van 4/6/8 weken simpelweg te kort om echt zoden aan de dijk te zetten?

Een andere manier om bovenstaande doelen te bereiken is bijvoorbeeld bodyrecomp ( waarbij je dus VVM probeert te gainen en BF te laten zakken binnen 1 week ) maar dit lijkt ook erg veel moeite te kosten om het gewenste resultaat te bereiken.

Wie zegt dat je te hoog in bf komt als je lang bulkt?
Ligt puur aan je overschot in kcals.
Ik vind het zelf fijner om alles in 1 keer te doen in plaats van heen en weer schommelen.
Denk ook at het gezonder is en makkelijker daarnaast ook meer oplevert.
In de winter maakt het toch ook niet uit als je bf wat hoger is?
Zat zelf ook om 15% aan het einde van mn bulk, 2 maandjes om op 9% te komen door simpelweg 250 gram eiwit per dag binnen te krijgen en verder gewoon eten wat ik wil maar gewoon heel erg weinig.
Leverde 5 kilo totaal daarvoor in.
Wat ik wil zeggen is dat het wasted time is aangezien je gemakkelijk na afloop je bf onder controle kan krijgen.

ik ben ruim 22 kilo kwijt in 3 maanden met 500 kcal per dag :P van bf 38% naar 24% ik ga tot de 20% dan KT

Mja tis veel te zwaar, mentaal en lichamelijk.
Ligt ook aan wat je doelen zijn maar je gaat zowiezo altijd wat spier en kracht inleveren.
Ook al word er beweerd van niet..
Je brengt je metabolisme weer wat omlaag, daarna moet t weer omhoog dan weer omlaag.
Tis dan net een achtbaan.
Je kan beter goed bulken, dan hou je ook nog is wat over na een goede cut.
Daarna beetje t vet in de gaten houden door niet te stevig te bulken en na een jaar weer is cutten ofzo.
Tenminste, dat is mijn plan.
Heb namelijk zelf al een paar x gecut met een tussenpoos van 6 maanden maar tis k*t want je schiet dan in een jaar tijd geen ene reet op qua prestaties.

Dacht te menen dat er ooit iemand op het forum was met een log 'maand bulken, maand cutten' en dat om en om.

Week bulken week cutten werkt wel, wil je afvallen cut je paar dagen langer wil je aankomen een paar dagen extra bulken.

Terug
Naar boven