@ Klingon; Die spier diep onderin de rug die je gewoonlijk over het hoofd ziet

bedoel je soms de erector spinae die over je hele ruggenwervel heen loopt? In dat geval..als je goed je rug traint, pak je deze spier OVERAL bij mee, want deze zorgt voor je stabiliteit.
Als je last hebt van rugkwalen zou ik deze oefening eerder aanraden zonder gewicht... hij is namelijk vrij pittig ook zonder gewicht. Probeer goed te letten op je rug, dat als je ligt (duw niet je rug naar beneden de grond in, hou er je normale wervelhouding in), kantel dan je bekken naar voren en dan gecontrolleerd werveltje voor werveltje tot aan je schouderbladen duw je je zelf om hoog. Probeer dit een aantal ademhalingen vast te houden en dan weer rustig terug en pas geheel ontspannen als je helemaal ligt.
Om het was lastiger te maken kun je als je in de houding ligt met bekken/heup dus om hoog geduwt..rustig één been (om&om) van de vloer halen, mag een klein stukje zijn, mag hoger zijn maar het gaat erom dat jij je balans blijft vinden door die spieren aan te spreken. Mensen zijn gauw geneigd te gaan hangen naar 1 kant om het te gaan composeren, probeer dat niet te doen..dan zelfs nog beter ter ondersteuning even je handen onder je heupen of nog niet met deze stap extra beginnen.
Goed heel verhaal in de ochtend, maar dit is de shoulderbridge en daar heb ik natuurlijk ook mee te maken als pilatesinstructrice zijnde

.
Hier een goed voorbeeld, maar de laatste 2 opties zijn vrij zwaar.. waar je mee kan beginnen is dus rustig aan alleen je voet van de vloer en rustig wisselen (dus niet je hele been strekken of wat dan ook)
---------- Toegevoegd om 06:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:34 ----------
Voor de dames of de heren? ;P
beide
---------- Toegevoegd om 06:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:35 ----------
@ Skld; die bovenste had ik eerder geplaatst, zeer mooi fysiek... om als "voorbeeld" te nemen. Dat is Michelle Levesque trouwens,
(op deze foto hieronder vind ik haar persoonlijk iets to ripped)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]