Kijk ff YouTube
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kijk ff YouTube
Ik heb momenteel 2 doelen:Ik zou persoonlijk die deadlift echt skippen voor hypertrofie

Dit vraag ik me momenteel ook af eerlijk gezegd, benieuwd naar zijn visie hierop.
Hij gaat je doorverwijzen naar YouTube, echte klantenservice medewerkers mentaliteit:
Oké ik snap je punt maar voor iemand die wat meer gevorderd is zou ik echt geen deadlift aanraden. Maar als je doel kracht opbouw is en meer full body aanpak, begrijp ik je keuzeIk heb momenteel 2 doelen:
Sterker worden en een beter fysiek opbouwen (vet% omlaag halen en dan bulken).
Ik denk dat een goede krachtbasis wel belangrijk is voordat ik meer isolatie oefeningen ga introduceren.
Of zie ik dat volledig verkeerd?
Dit vraag ik me momenteel ook af eerlijk gezegd, benieuwd naar zijn visie hierop.
Gaat goed, gewicht is langzaam aan het dalen en nog voldoende energie om te trainen.
Goed opgemerkt, echter is het deze keer puur toeval.Waarom begin je met de werksets met een lichter gewicht meer reps om vervolgens zwaarder te gaan met minder reps. Omgedraaid top/backoff systeem.
Enige voorkeur hiervoor of waarom deze aanpak
Nog steeds 0.0 onderbouwing. Gewoon "zou ik echt niet doen". Tja. Ondertussen zijn er natuurlijk ook gewoon mensen meer gevorderd dan ieder DBB-lid die wel degelijk deadliften. En daar ook nog goede redenen voor hebben.Oké ik snap je punt maar voor iemand die wat meer gevorderd is zou ik echt geen deadlift aanraden. Maar als je doel kracht opbouw is en meer full body aanpak, begrijp ik je keuze

Nog steeds 0.0 onderbouwing. Gewoon "zou ik echt niet doen". Tja. Ondertussen zijn er natuurlijk ook gewoon mensen meer gevorderd dan ieder DBB-lid die wel degelijk deadliften. En daar ook nog goede redenen voor hebben.
Persoonlijk zou ik een grote basic oefening als de DL pas skippen als ik echt nadelen merk qua blessures, herstel of impact op de rest van de training etc. Vind het zelf een heerlijke oefening, en voel de volgende dag standaard mijn spinal erectors en traps behoorlijk zitten.
Andersom: DL is geen oefening om met veel herhalingen te gaan doen. Dat is nogal een aanslag op je zenuwstelselIk zou persoonlijk die deadlift echt skippen voor hypertrofie
Die risk/reward hoor ik heel vaak zonder argumenten langskomen eerlijk gezegd. Allereerst een keer door een of andere (ex-?)powerlifter/strongman, die daar ook geen echte argumenten voor had. Maar sinds een paar jaar hoor ik heel veel mensen dat als een vaste term aan elkaar gebruiken als einde van de discussie.Deadlift is een prima oefening als je aan powertraining doet, maar als bodybuilder zijn er betere alternatieven. Risk/reward ligt veel te laag bij deadlift + het kost je te veel energie voor wat het je oplevert.
Enige variatie die wel nuttig is in bodybuilding, is de romanian deadlift.