XXL Nutrition

Melk tijdens vetverlies

Xbo

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik probeer nu een beetje te cutten en massa te kweken tegelijk. Ik drink elke dag 2 liter halfvolle melk per dag voor de eiwitten etc. Maar kan dit wel als je probeert te cutten? Want ik wil puur massa aankomen en geen vet.

Op etiket van melk staat:
Eiwitten 3,8gr/100ml=76gram totaal/2L
Vet 1,5gr/100ml=30gram totaal/2

Dus mijn vraag is gewoon kan ik zoveel melk drinken als mijn doel vet verbranden is en spierbehoud?Want zonder melk ga ik best moeilijk aan de hoeveel eiwitten komen die ik nodig heb.

STATS:
1,78. 80KG, BF%?Denk 16%

Bedankt,

Bro ik raad je aan om de stickies te lezen hier op het forum.

Massa kweken en cutte te gelijk gaat niet tegelijk.

Zelf neem ik geen zuivel in de cut. Ik raad je dus af om melk te drinken in je cut.

Hallo,

Ik probeer nu een beetje te cutten en massa te kweken tegelijk. Ik drink elke dag 2 liter halfvolle melk per dag voor de eiwitten etc. Maar kan dit wel als je probeert te cutten? Want ik wil puur massa aankomen en geen vet.

Op etiket van melk staat:
Eiwitten 3,8gr/100ml=76gram totaal/2L
Vet 1,5gr/100ml=30gram totaal/2

Dus mijn vraag is gewoon kan ik zoveel melk drinken als mijn doel vet verbranden is en spierbehoud?Want zonder melk ga ik best moeilijk aan de hoeveel eiwitten komen die ik nodig heb.

STATS:
1,78. 80KG, BF%?Denk 16%

Bedankt,

Vergeet niet de koolhydraten in melk, dat zijn de slechte dingen. Btw ik vind melk wel kunnen in de cut tot aan een niet al te laag percentage en dan moet je ook wel drinken met mate

Ik zou er me niet teveel zorgen over maken.

Als je het echt belangrijk vindt kan je altijd lactose-vrije vetarme melk zoeken in de supermarkt.

Ik raad overigens wel zuivel in de cut aan. (zeker als je op 16% zit). Kwark, yoghurt, melk, allemaal goed. Wel om je vitamine-D inname denken met al die calcium.

http://www.ergogenics.org/calcium.html

Neem magere kwark, of eet je die ook al? Mij lijkt 2 liter sowieso teveel zuivel. Het is maar de vraag of zoveel zuivel echt schadelijk is, maar waarom niet wat meer varieren in je eiwitinname? Kost je toch niets? Denk bij eiwitten ook eens aan:

- eieren
- magere vis (koolvis, kabeljauwfilet, pangasiusfilet)
- vette vis (zalm, makreel, haring)
- magere vleeswaren (plakjes kipfilet, ham, rookvlees, rosbief)
- mager vlees (varkenshaas, biefstuk, AH Steaktartaar, kipfilet, kalkoenfilet)

houd het dan bij magere melk...

Op het forum raadt men melk niet echt af toch?
Alleen voor de laatste procentjes is het niet bevordelijk omdat het vocht blijkt vast te houden (bij de één natuurlijk meer dan de ander).

Maar met 16% zou ik me iig niet zorgen maken.

Melk eruit als je gaat cutten.

zie zuivel aan voor gezonde voeding dus vind niet dat het geschrapt hoeft te worden zolang het met mate genomen word doet volgens mij meer goed dan fout, maar das mijn mening :cool:

zou zowieso magere melk pakken of lactose vrije melk als je zo graag melk drinkt.zuivel zorgt voor onderhuids vocht.zodat je er vetter uitziet

Vloeibaar voedsel als maaltijd tijdens het cutten is gewoon crap. Dan wil je juist zoveel mogelijk vast voedsel om je verbranding op gang te houden.
Daarnaast zitten er in melk niet echt weinig kh en zijn er best veel mensen lactose intolerant. Als je dit al een beetje bent zou ik het al niet nemen.. Zoveel mogelijk stress op je lichaam mijden.

Waarom raad jij het wel aan dan? Op het forum wordt zuivel afgeraden in de cut.

Ben benieuwd na je antwoord

Heb je die link gevolgd die ik geplaatst had ?

Mensen afraden zuivel tenemen omdat je huid vetter wordt terwijl ze op 16% zitten....achtelijk noem ik het.

Intresant artikel wazzup.

zuivel gooi ik er altijd uit in de cut

Terug
Naar boven