- Waardering
- 699
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
martinnoppert snapt het niet helemaal volgens mij. Kom eens met echte theorie i.p.v. dat je vanuit een eigen beleving iets gaat beweren zonder enige vorm van onderbouwing.
gebruik het soms als rekoefening, met ligt gewicht.

Het hangt er maar net vanaf welke variant je neemt... maar een "borstoefening" zou ik dit NOOIT noemen.wat is jullie mening over deze borstoefening, de pullover?
ben wel benieuwd
basic fit, meest homoviele instelling die er is maar ik ken er alles doen en ze zijn slechts 17 euro, voor dumbbell oefeningen neem ik mn eigen verstelbare dumbbells mee aangezien ze daar tot 28 gaan...
ik reageer later wel ff op je pm, ben er alweer vandoor!
je eigen dumbbells meenemen naar de gym omg , dan ben ik blij dat ik aantal jaartjes geleden heb besloten om thuis te trainen ipv zo'n k*tgym waar alleen maar toestellen staan voor alles en nog wat en bijna geen losse gewichtenje eigen dumbbells meenemen naar de gym omg , dan ben ik blij dat ik aantal jaartjes geleden heb besloten om thuis te trainen ipv zo'n k*tgym waar alleen maar toestellen staan voor alles en nog wat en bijna geen losse gewichten
Oefening heet trouwens niet voor niets de pull over ipv de push over.
---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------
DB Pullover -> waardeloos
Machine/Cable Pullover -> Goed om de lats te isoleren
martinnoppert snapt het niet helemaal volgens mij. Kom eens met echte theorie i.p.v. dat je vanuit een eigen beleving iets gaat beweren zonder enige vorm van onderbouwing.
Martin trekt de stang verder door richting buik en moet daardoor de stang mbv voorkant schoudergordel spieren weer terug richting hoofd brengen (denk je zelf een soort liggende frontrais in al dan niet met gebogen armen)
Maar dan heb je imo een prima rug oefening als de pull over die je normaal doet vanaf borst/hoofd naar achter veranderd in iets heel anders namenlijk zoals ik al zeg een soort liggende front rais en die dus net zo effectief is voor de borst als een front rais.
Belangrijk in de stelling van de PO voor borst aanhangers wat ik steeds hoor is het aanspannen van de borst. Waar je dan mee bezig bent als je kijk naar de functei van de pec. major is de borst isometrisch te belasten. In feite druk je de handen tegen elkaar, een belasting die ook te bereiken is zonder het pull over gedeelte in deze variant. (ga gewoon ens liggen met getrekte armen en druk je handen zo hard mogenlijk tegen elkaar).
Als je daar dan nog het gebruik van de pec. minor en tussenrib spieren bij betrekt weet je waar het gevoel van training vandaan komt.
Oefening heet trouwens niet voor niets de pull over ipv de push over.
---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------
Als je genoeg gewicht gebruikt "voel" je zelfs het kraakbeen oprekken![]()