AndroidHealthClinic

meningen over pullover

gebruik het soms als rekoefening, met ligt gewicht.

martinnoppert snapt het niet helemaal volgens mij. Kom eens met echte theorie i.p.v. dat je vanuit een eigen beleving iets gaat beweren zonder enige vorm van onderbouwing.

Martin trekt de stang verder door richting buik en moet daardoor de stang mbv voorkant schoudergordel spieren weer terug richting hoofd brengen (denk je zelf een soort liggende frontrais in al dan niet met gebogen armen)

Maar dan heb je imo een prima rug oefening als de pull over die je normaal doet vanaf borst/hoofd naar achter veranderd in iets heel anders namenlijk zoals ik al zeg een soort liggende front rais en die dus net zo effectief is voor de borst als een front rais.

Belangrijk in de stelling van de PO voor borst aanhangers wat ik steeds hoor is het aanspannen van de borst. Waar je dan mee bezig bent als je kijk naar de functei van de pec. major is de borst isometrisch te belasten. In feite druk je de handen tegen elkaar, een belasting die ook te bereiken is zonder het pull over gedeelte in deze variant. (ga gewoon ens liggen met getrekte armen en druk je handen zo hard mogenlijk tegen elkaar).

Als je daar dan nog het gebruik van de pec. minor en tussenrib spieren bij betrekt weet je waar het gevoel van training vandaan komt.

Oefening heet trouwens niet voor niets de pull over ipv de push over.

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

gebruik het soms als rekoefening, met ligt gewicht.

Als je genoeg gewicht gebruikt "voel" je zelfs het kraakbeen oprekken :)

wat is jullie mening over deze borstoefening, de pullover?

ben wel benieuwd
Het hangt er maar net vanaf welke variant je neemt... maar een "borstoefening" zou ik dit NOOIT noemen.

De (zittende) machine-variant is duidelijk een latissimus dorsi oefening (en een goeie oefening IMO). De variant waarbij je gaat liggen op een dwars bankje maakt echter dat de zwaartekracht ten opzichte van de natuurlijke bewegingsbaan anders is. Dit maakt de latissimus dorsi over de hele bewegingsbaan een stuk minder actief waardoor de borst (en andere spieren) het een stukje gaan overnemen (maar niet zwaar aangepakt worden).

Eerlijk gezegd vind ik de variant op het bankje een vrij waardeloze oefening.

basic fit, meest homoviele instelling die er is maar ik ken er alles doen en ze zijn slechts 17 euro, voor dumbbell oefeningen neem ik mn eigen verstelbare dumbbells mee aangezien ze daar tot 28 gaan...

ik reageer later wel ff op je pm, ben er alweer vandoor!

:haha: je eigen dumbbells meenemen naar de gym omg , dan ben ik blij dat ik aantal jaartjes geleden heb besloten om thuis te trainen ipv zo'n k*tgym waar alleen maar toestellen staan voor alles en nog wat en bijna geen losse gewichten

lekker voor rug vooral.

:haha: je eigen dumbbells meenemen naar de gym omg , dan ben ik blij dat ik aantal jaartjes geleden heb besloten om thuis te trainen ipv zo'n k*tgym waar alleen maar toestellen staan voor alles en nog wat en bijna geen losse gewichten

losse schijven zijn er plenty though.

martinnoppert snapt het niet helemaal volgens mij. Kom eens met echte theorie i.p.v. dat je vanuit een eigen beleving iets gaat beweren zonder enige vorm van onderbouwing.

Hoe vaak moet ik hetzelfde blijven onderbouwen ?

Maar wil jij beweren dat je wel de bovenborst traint met pull-overs ofzo?
Onderbouw dat dan eens?

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Martin trekt de stang verder door richting buik en moet daardoor de stang mbv voorkant schoudergordel spieren weer terug richting hoofd brengen (denk je zelf een soort liggende frontrais in al dan niet met gebogen armen)

Maar dan heb je imo een prima rug oefening als de pull over die je normaal doet vanaf borst/hoofd naar achter veranderd in iets heel anders namenlijk zoals ik al zeg een soort liggende front rais en die dus net zo effectief is voor de borst als een front rais.

Belangrijk in de stelling van de PO voor borst aanhangers wat ik steeds hoor is het aanspannen van de borst. Waar je dan mee bezig bent als je kijk naar de functei van de pec. major is de borst isometrisch te belasten. In feite druk je de handen tegen elkaar, een belasting die ook te bereiken is zonder het pull over gedeelte in deze variant. (ga gewoon ens liggen met getrekte armen en druk je handen zo hard mogenlijk tegen elkaar).

Als je daar dan nog het gebruik van de pec. minor en tussenrib spieren bij betrekt weet je waar het gevoel van training vandaan komt.

Oefening heet trouwens niet voor niets de pull over ipv de push over.

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

Als je genoeg gewicht gebruikt "voel" je zelfs het kraakbeen oprekken :)

Dit evenaart idd wat ik bedoel.

Het eerste deel lijkt op een mix frontraise/tri-ext en enigzins cl.gr.press.
Het is idd ook de bedoeling zoveel mogelijk te pressen en de pecs aan te spannen. Maar dat lukt alleen bij dat eerste stukkie.
Verder is het voor de borst, naast het hele kleine beetje minor wat je meepakt voornamelijk rekken, lekker zwaar rekken van de hele borstkas en alles wat er aan vast zit.

Voor krachtontwikkeling hoef je het ook niet te doen verder.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven