Moess
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 211
- Lengte
- 1m69
- Massa
- 56kg
- Vetpercentage
- 23%
Dames en heren: de bijdrage van vinnievince aan deze super boeiende discussie.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dames en heren: de bijdrage van vinnievince aan deze super boeiende discussie.![]()

Ik vind persoonlijk dat wanneer je serieus met deze sport bezig bent IIFYM onzin is.
Tuurlijk, wil je er een beetje degelijk uitzien op een festival dan kun je dat prima met iifym bereiken.
Heb je de discipline niet om fatsoenlijk gezond te eten dan is iifym een goede uitkomst want laten we even voorop stellen.. Nutella is gewoon niet gezond, klaar.
Nu heb ik het natuurlijk niet over de mensen die bruine rijst vervangen door witte rijst want hier is opzich niets mis mee. Dit is meer gericht om de mensen die gewoon naar binnen proppen waar ze zin in hebben onder het mom flexible dieting of iifym.
Leg mij eens uit waarom Nutella niet gezond is dan?
Als jij 3000 kcal inneemt, verdeling 30/50/20 en je 600kcal hiervan is nutella, snoep of van een koekje. Verder blijf je binnen je macro's, eet je vezels groente en fruit , eet je gezonde vetten en drinkt genoeg water.
Denk je dan echt dat gezonder bezig bent als je die 600 kcal uit "clean" eten had genomen? Je lichaam kent het verschil niet eens... je moet alleen uit kijken met teveel verzadigde vetten.
Tuurlijk zijn er altijd mensen die overdrijven en eten wat ze willen onder de naam flexible dieting of IIFYM, maar die snappen het niet.
Ik denk dat je ook veel gezonder bezig bent om gewoon eens "normaal" te eten , zonder altijd maar dingen te moeten laten in gezelschap bijvoorbeeld, en je wel gewoon je macro's hit.
pls, gaan we nu suikers vergelijken met daadwerkelijke vezels en koolhydraten uit granen etc?
ooit van Glycemic index gehoord?
Hoezo gelijk de discussie afkappen als je geen gelijk krijgt?

Omdat ik ten eerste niet genoeg ervaring en theorie ken om deze discussie door te blijven voeren.
Maar lijkt mij commen sence dat carbs uit granen etc beter is dan uit suikers.![]()

het lijkt mij common sense dat je voedsel niet arbitrair gaat ordenen op wel of niet gezond zonder naar het grote plaatje te kijken.Omdat ik ten eerste niet genoeg ervaring en theorie ken om deze discussie door te blijven voeren. Maar lijkt mij commen sence dat carbs uit granen etc beter is dan uit suikers.![]()
ja het lichaam is superduper complex en om de een of andere reden is dat een geldig argument voor mijn broscience conclusies omdat ik ervaring hebNee, maar elk lichaam is anders! Dus voor ieder lichaam is weer ander voedsel wel of niet gezond! Het lichaam past zich aan!
pls, gaan we nu suikers vergelijken met daadwerkelijke vezels en koolhydraten uit granen etc?
ooit van Glycemic index gehoord?