XXL Nutrition

Men's Physique van 10% naar 5/6%

Gewoon op de juiste manier eten. Ik kan jou 2500kcal laten eten en je dik laten worden. En 3500kcal en je laten afvallen
:roflol: wat wat zou maar snel het nobelprijs comit opbellen want jij hebt zojuist de natuurkunde gekraakt :roflol:
Ow, en wat ik persoonlijk van IIFYM vind... Beetje onzin. Als je je basis binnen krijgt (vetten en eiwitten) en als dan mag je de rest zo invullen als je wilt....? Kom op jongens, leuk als je twee keer in de week de gym bezoekt of lekker recreatief bezig bent. Als je keiharde doelen voor ogen hebt ga je hier echt weinig mee bereiken. Dan zou ik bijv dus gewoon totaal keto kunnen gaan zitten, en dat zou hetzelfde zijn als een gebalanceerd vet-eiwit-carbs dieet? Ik zie je al aankomen bij je wedstrijd begeleider en zeggen dat je elke dag iets heeeel anders eet, de ene dag beetje keto, andere dag wat carbs ipv vetten?! MAAAR je zit wel elke dag op dezelfde kcal...
best lachen dat je IIFYM belachelijk kan maken terwijl je niet eens snapt wat de afkorting betekent. weet je wel wat macro's zijn?

Ik vind persoonlijk dat wanneer je serieus met deze sport bezig bent IIFYM onzin is.
Tuurlijk, wil je er een beetje degelijk uitzien op een festival dan kun je dat prima met iifym bereiken.
Heb je de discipline niet om fatsoenlijk gezond te eten dan is iifym een goede uitkomst want laten we even voorop stellen.. Nutella is gewoon niet gezond, klaar.

Nu heb ik het natuurlijk niet over de mensen die bruine rijst vervangen door witte rijst want hier is opzich niets mis mee. Dit is meer gericht om de mensen die gewoon naar binnen proppen waar ze zin in hebben onder het mom flexible dieting of iifym.

Ik vind persoonlijk dat wanneer je serieus met deze sport bezig bent IIFYM onzin is. Tuurlijk, wil je er een beetje degelijk uitzien op een festival dan kun je dat prima met iifym bereiken. Heb je de discipline niet om fatsoenlijk gezond te eten dan is iifym een goede uitkomst want laten we even voorop stellen.. Nutella is gewoon niet gezond, klaar. Nu heb ik het natuurlijk niet over de mensen die bruine rijst vervangen door witte rijst want hier is opzich niets mis mee. Dit is meer gericht om de mensen die gewoon naar binnen proppen waar ze zin in hebben onder het mom flexible dieting of iifym.

precies die achterlijke dit is wel en dit is niet gezond gedachtes probeert flexible dieting onderuit te halen, als je gewoon goed je macro's bij houd, genoeg vezels eet en hier en daar wat fruit en groente naar binnen werkt kan je ook net zo goed adhv flexible dieting het podium op

:roflol: wat wat zou maar snel het nobelprijs comit opbellen want jij hebt zojuist de natuurkunde gekraakt :roflol: best lachen dat je IIFYM belachelijk kan maken terwijl je niet eens snapt wat de afkorting betekent. weet je wel wat macro's zijn?

Gast kom je mij nou uitlachen omdat je een artikeltje of een boekje hebt gelezen. Jij begrijpt niets van de sport en zal ook nooit wat bereiken. Iedereen die ik op een cut dieet zet zeg: Huh das meer dan dat ik nu eet. En toch vallen ze af.... (alles wat volgens jou onmogelijk zal zijn)

Maar jij weet t allemaal veel beter. Wil jij me begeleiden naar t GP in december? Held

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

Haha, sinds eind januari niet afgeweken van het schema van mn coach. Dit resulteerde in een drop van 18.8 naar 6.2% bf op 3300 kcal per dag.
Kan het zelf nauwelijks geloven dat ik op die hoeveelheden aan het cutten was :)

Kijk, Scaleo geeft t ook al aan. Boven zijn "onderhoud" (zoals jullie dat noemen) zitten, en toch afvallen.

Pak je boek er even bij en lach hem ook uit :)

Dat zegt hij niet. Hij zegt dat ie 3300 kcal per dag eet en afvalt. Dan ligt z'n onderhoud dus hoger dan dat. Of ga je nou met droge ogen beweren dat wat al 100 000 000 000 jaar bekend is ( boven onderhoud = aankomen, onder onderhoud = afvallen ff grofweg gezegd ) niet klopt? Heb ik 't wel over natty, GH/Clen en al dat soort spul tellen ff niet mee.

Ben 't wel met je eens dat voor de meeste mealtiming en opbouw van maaltijden wel degelijk van belang is, maar dat terzijde.

Dat zegt hij niet. Hij zegt dat ie 3300 kcal per dag eet en afvalt. Dan ligt z'n onderhoud dus hoger dan dat. Of ga je nou met droge ogen beweren dat wat al 100 000 000 000 jaar bekend is ( boven onderhoud = aankomen, onder onderhoud = afvallen ff grofweg gezegd ) niet klopt? Heb ik 't wel over natty, GH/Clen en al dat soort spul tellen ff niet mee.

Dat "onderhoud" daar hebben alle wizkids hier toch een formule voor...

Ik probeer de hele tijd al uit te leggen dat je onderhoud een flexibel iets is.

Ik kan dik worden op 3000kcal en afvallen op 3500kcal met dezelfde lichaams activiteit.

Dus wat en hoe je eet is heel belangrijk in mijn ogen, en in de ogen van de meeste wedstrijd atheleten en begeleiders om mij heen.

Daarom ben ik persoonlijk geen voorstander van dat IIFYM dieet....

Ik vind persoonlijk dat wanneer je serieus met deze sport bezig bent IIFYM onzin is.
Tuurlijk, wil je er een beetje degelijk uitzien op een festival dan kun je dat prima met iifym bereiken.
Heb je de discipline niet om fatsoenlijk gezond te eten dan is iifym een goede uitkomst want laten we even voorop stellen.. Nutella is gewoon niet gezond, klaar.

Nu heb ik het natuurlijk niet over de mensen die bruine rijst vervangen door witte rijst want hier is opzich niets mis mee. Dit is meer gericht om de mensen die gewoon naar binnen proppen waar ze zin in hebben onder het mom flexible dieting of iifym.

Please, als je IIFYM onzin vindt dan begrijp je het gewoon niet. Elke keer haalt iemand IIFYM onderuit door te denken dat iemand die IIFYM volgt alleen maar shit eet. Maar ik eet 's ochtends gewoon een bakje havermout/whey/banaan maar als ik bijv zin heb in een roze koek, zoals gisteren. Zorg ik ervoor dat die roze koek fit in mijn makro's. Vorige week had ik zin in een pizza, dus een low fat pizza gezocht bij de Jumbo. Er zijn ook gewoon pro bodybuilders die IIFYM volgen, dus wil je zeggen dat die niet serieus bezig zijn met de sport, come on... Zelfs pro bodybuilders die in hun wedstrijd voorbereiding zitten en IIFYM volgen, maarja die zullen wel niet serieus bezig zijn met de sport.

Gast kom je mij nou uitlachen omdat je een artikeltje of een boekje hebt gelezen. Jij begrijpt niets van de sport en zal ook nooit wat bereiken. Iedereen die ik op een cut dieet zet zeg: Huh das meer dan dat ik nu eet. En toch vallen ze af.... (alles wat volgens jou onmogelijk zal zijn) Maar jij weet t allemaal veel beter. Wil jij me begeleiden naar t GP in december? Held
mikieb legt het eigenlijk al perfect uit maar toch,

je hebt een bepaald onderhoudsniveau. Dit kan je hoger/lager leggen adhv meer trainen, cardio, pilletjes en spuitjes en mutaties in je algemene activiteitsniveau. vervolgens eet je een bepaald aantal calorieën, zitten die boven dat niveau dan kom je aan en vice versa andersom. dat mensen ineens gaan afvallen kan dus met meer dingen te maken hebben dan alleen wat je ze te eten geeft.

thermodynamica is geen mening en calorieën is geen los begrip waarvan jij de broscientifische context van mag opmaken. Het is een eenheid van energie. en het is gewoon onomstotelijk bewezen dat je alleen maar afvalt in een energie tekort (aka calories in < calories out). dat jij mensen kan afvallen op meer caloriën betekent waarschijnlijk dat je ze ook meer cardio laat doen, anders laat trainen of een berg pillen voert.

en persoonlijke prestaties hebben geen kut met de validiteit van argumentatie te maken dus hou dat ad hominem gejammer maar thuis

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

Dat "onderhoud" daar hebben alle wizkids hier toch een formule voor... Ik probeer de hele tijd al uit te leggen dat je onderhoud een flexibel iets is. Ik kan dik worden op 3000kcal en afvallen op 3500kcal met dezelfde lichaams activiteit. Dus wat en hoe je eet is heel belangrijk in mijn ogen, en in de ogen van de meeste wedstrijd atheleten en begeleiders om mij heen. Daarom ben ik persoonlijk geen voorstander van dat IIFYM dieet....
nee dat kan dus niet en heeft waarschijnlijk met bovenstaande factoren te maken (cardio en spuitjes) puur aankomen of afvallen is direct af te leiden uit energie tekorten etc. dus wat en hoe je eet is voor dat doeleinde 100% irrelevant. heb je het echter over compositie dan is het verstandig om goede ekv verdeling etc. te hanteren

Ik ben van mening dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en goede resultaten mee behaalt. Voor de een is dat iifym en de ander eet volgens een vast schema. Persoonlijk hou ik er van om een duidelijk schema te hanteren en mijn maaltijden van tevoren klaar te maken zodat ik precies weet wat en hoeveel ik ga eten die dag.

Please, als je IIFYM onzin vindt dan begrijp je het gewoon niet. Elke keer haalt iemand IIFYM onderuit door te denken dat iemand die IIFYM volgt alleen maar shit eet. Maar ik eet 's ochtends gewoon een bakje havermout/whey/banaan maar als ik bijv zin heb in een roze koek, zoals gisteren. Zorg ik ervoor dat die roze koek fit in mijn makro's. Vorige week had ik zin in een pizza, dus een low fat pizza gezocht bij de Jumbo. Er zijn ook gewoon pro bodybuilders die IIFYM volgen, dus wil je zeggen dat die niet serieus bezig zijn met de sport, come on... Zelfs pro bodybuilders die in hun wedstrijd voorbereiding zitten en IIFYM volgen, maarja die zullen wel niet serieus bezig zijn met de sport.

Of je eet gewoon iets niét wanneer je er zin in hebt. Je gaat mij niet vertellen dat een pizza net zo "gezond" is dan een bakje bro foods met precies dezelfde ekv verhoudingen.
Zoals ik zei, ik persoonlijk (het hoeft niet eens zo te zijn) vind iifym gewoon een slap excuus om de behoefte die je heb in bijv een roze koek of een pizza goed te praten voor jezelf.
Nergens zeg ik dat het niet kan werken voor de doelen die jijzelf hebt

mikieb legt het eigenlijk al perfect uit maar toch,

je hebt een bepaald onderhoudsniveau. Dit kan je hoger/lager leggen adhv meer trainen, cardio, pilletjes en spuitjes en mutaties in je algemene activiteitsniveau. vervolgens eet je een bepaald aantal calorien, zitten die boven dat niveau dan kom je aan en vice versa andersom. dat mensen ineens gaan afvallen kan dus met meer dingen te maken hebben dan alleen wat je ze te eten geeft.

thermodynamica is geen mening en calorien is geen los begrip waarvan jij de broscientifische context van mag opmaken. Het is een eenheid van energie. en het is gewoon onomstotelijk bewezen dat je alleen maar afvalt in een energie tekort (aka calories in < calories out). dat jij mensen kan afvallen op meer calorin betekent waarschijnlijk dat je ze ook meer cardio laat doen, anders laat trainen of een berg pillen voert.

en persoonlijke prestaties hebben geen kut met de validiteit van argumentatie te maken dus hou dat ad hominem gejammer maar thuis

Ja wat jij weerlegt heb ik ook allemaal gelezen en zijn standaarden. Ja zo werkt het lichaam.
Maar toch kan je in de praktijk deze regels buigen. Er zit veel meer achter dan enkel die beredenering die jij zojuist weerlegt. Het lichaam is complex en past zich op alles aan.

Als iemand normaal gesproken met een EKV dieet op 3000kcal stabiel blijft in gewicht. Hoe kan het dan dat dezelfde persoon met een 3000kcal keto dieet afvalt?

Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Dat "onderhoud" daar hebben alle wizkids hier toch een formule voor...

Ik probeer de hele tijd al uit te leggen dat je onderhoud een flexibel iets is.

Ik kan dik worden op 3000kcal en afvallen op 3500kcal met dezelfde lichaams activiteit.

Dus wat en hoe je eet is heel belangrijk in mijn ogen, en in de ogen van de meeste wedstrijd atheleten en begeleiders om mij heen.

Daarom ben ik persoonlijk geen voorstander van dat IIFYM dieet....

Zo snap ik 'm wel. Ik heb es een cut geprobeerd te doen op 3 grote maaltijden ( dat vulde iig ) en er gebeurde toen geen ene drol. Toen ik ze ging op splitsen werkte 't voor mij ook een stuk beter. Zelfde voeding, zelfde kuur, zelfde alles alleen een beter resultaat. ( jammer dat cutten gewoon zuigt en ik 't op 10 % wel weer leuk vond ;P )

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Dus in jouw ekv zitten standaard een lading simpele suikers? Want ff zo uit m'n hoofd is dat waar een roze koek grotendeels uit bestaat. Ik vind 't wel een verschil maken of ik 200 kcal uit suiker uit die koek vreet of uit rijst bijvoorbeeld en al zeker in wedstrijdprep waar het hier om gaat. In de bulk ben ik ook wel van wat extra vreterij ( wss de reden waarom ik constant zo gauw vet word ;P )

Ja wat jij weerlegt heb ik ook allemaal gelezen en zijn standaarden. Ja zo werkt het lichaam. Maar toch kan je in de praktijk deze regels buigen. Er zit veel meer achter dan enkel die beredenering die jij zojuist weerlegt. Het lichaam is complex en past zich op alles aan. Als iemand normaal gesproken met een EKV dieet op 3000kcal stabiel blijft in gewicht. Hoe kan het dan dat dezelfde persoon met een 3000kcal keto dieet afvalt? Begrijp je een beetje wat ik bedoel?
ik begrijp al de hele tijd wat je bedoelt en het is gewoon onzin.

de enige reden waarom iemand die keto doet gemiddeld meer zal afvallen is omdat zijn vochtbalans gefucked wordt door keto.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC333231/

The effects of starvation, an 800-kcal mixed diet and an 800-kcal ketogenic (low carbohydrate-high fat) diet on the composition of weight lost were determined in each of six obese subjects during three 10-day periods.The energy-nitrogen balance method was used to quantify the three measurable components of weight loss; protein, fat, and water. On the 800-kcal ketogenic diet, subjects lost (mean +/- SE) 466.6 +/-51.3 g/day; on the isocaloric mixed diet, which provided carbohydrate and fat in conventional proportions, they lost 277.9+/- 32.1 g/day. Composition of weight lost (percentage) during the ketogenic diet was water 61.2, fat 35.0, protein 3.8. During the mixed diet, composition of loss was water 37.1, fat 59.5, protein 3.4...

het verschil in spierverlies is verwaarloosbaar dus laten we is kijken naar het vet/vocht verschil

keto subjects verloren 466,6 gram gemiddeld waarvan 35% vet dus 466,6*0,35=163,3
non-keto subjects verloren 277,9 gram waarvan 59,5% vet dus 277,9*0,595=165,35

kijk nou eens, een keto en niet keto dieet doen de facto precies hetzelfde voor vetverlies
. dus ja er zijn misschien hier en daar wel wat anomalieën tussen dieëten maar die kunnen verklaard worden door bijvoorbeeld vochtverlies. die anomalieën zelf hebben dus geen invloed op je daadwerkelijke vetverlies. en ja, het lichaam is complex maar overal is een verklaring voor te vinden. dan hoef je nog niet te gaan roepen "ja ik heb gelijk want het lichaam is complexer dan je denkt", dat is namelijk echt een non-argument eerste klas als je geen verklaring hebt van die complexiteit

Zo snap ik 'm wel. Ik heb es een cut geprobeerd te doen op 3 grote maaltijden ( dat vulde iig ) en er gebeurde toen geen ene drol. Toen ik ze ging op splitsen werkte 't voor mij ook een stuk beter. Zelfde voeding, zelfde kuur, zelfde alles alleen een beter resultaat. ( jammer dat cutten gewoon zuigt en ik 't op 10 wel weer leuk vond ;P )

Ja en dit zijn dingen die je zelf moet ervaren.
Als jouw leraar en je boeken zeggen dat die dingen vast staan, is het heel lastig om ineens aan te nemen dat mensen het in de praktijk anders doen.

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

ik begrijp al de hele tijd wat je bedoelt en het is gewoon onzin.

de enige reden waarom iemand die keto doet gemiddeld meer zal afvallen is omdat zijn vochtbalans gefucked wordt door keto.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC333231/

het verschil in spierverlies is verwaarloosbaar dus laten we is kijken naar het vet/vocht verschil

keto subjects verloren 466,6 gram gemiddeld waarvan 35 vet dus 466,6*0,35=163,3
non-keto subjects verloren 277,9 gram waarvan 59,5 vet dus 277,9*0,595=165,35

kijk nou eens, een keto en niet keto dieet doen de facto precies hetzelfde voor vetverlies
. dus ja er zijn misschien hier en daar wel wat anomalien tussen dieten maar die kunnen verklaard worden door bijvoorbeeld vochtverlies. die anomalien zelf hebben dus geen invloed op je daadwerkelijke vetverlies. en ja, het lichaam is complex maar overal is een verklaring voor te vinden. dan hoef je nog niet te gaan roepen "ja ik heb gelijk want het lichaam is complexer dan je denkt", dat is namelijk echt een non-argument eerste klas als je geen verklaring hebt van die complexiteit

Ga je nou serieus naar dit onderzoek wijzen: ?? ?? ??
The effects of starvation, an 800-kcal mixed diet and an 800-kcal ketogenic (low carbohydrate-high fat) diet on the composition of weight lost were determined in each of six obese subjects during three 10-day periods.

Dit onderzoek heeft niets met de stelling die ik beweer te maken, namelijk dat je hetzelfde aantal kcal eet en overstapt op keto en dan ineens afvalt.

Dit is dus waar iedereen op DBB de fout in gaat, de verkeerde onderzoeken koppelen aan de praktijk. Dit gaat zelfs over 6 obesitas mensen...
Wat jij nu dus beweerd is dat keto enkel werkt omdat je simpelweg minder kcal eet, en dat je dus net zo goed minder carbs of eiwitten kan eten en hetzelfde kan bereiken....

I'm out.

Laatst bewerkt:
Ik ga je zien op de flexcup! En gun je een hoge klassering, maar gun scaleo een iets hogere klassering haha.

En ik volg je al op insta :)

Ja en dit zijn dingen die je zelf moet ervaren. Als jouw leraar en je boeken zeggen dat die dingen vast staan, is het heel lastig om ineens aan te nemen dat mensen het in de praktijk anders doen. ---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ---------- Ga je nou serieus naar dit onderzoek wijzen: ?? ?? ?? Dit onderzoek heeft niets met de stelling die ik beweer te maken, namelijk dat je hetzelfde aantal kcal eet en overstapt op keto en dan ineens afvalt. Dit is dus waar iedereen op DBB de fout in gaat, de verkeerde onderzoeken koppelen aan de praktijk. Dit gaat zelfs over 6 obesitas mensen... Wat jij nu dus beweerd is dat keto enkel werkt omdat je simpelweg minder kcal eet, en dat je dus net zo goed minder carbs of eiwitten kan eten en hetzelfde kan bereiken.... I'm out.
dit heeft precies ermee te maken
groep 1 krijgt 800 kcal normaal
groep 2 krijgt 800 kcal keto

het verschil in vetverlies is aangetoond verwaarloosbaar. dat iemand obese is maakt hier geen kont uit, of wil je beweren dat obese mensen aliens zijn? en het tweede punt, ja dat beweer ik als je de gevolgen voor lichaamscompositie even negeert.
Dit is dus waar iedereen op DBB de fout in gaat, onzinnige broscience retoriek spuwen en vervolgens de bron maar afdoen als bullshit en je snel uit de voeten maken :roflol:

en het feit dat je overstapt van dieten maakt ook geen klote uit voor het eventuele resultaat van bijvoorbeeld keto.

Dus in jouw ekv zitten standaard een lading simpele suikers? Want ff zo uit m'n hoofd is dat waar een roze koek grotendeels uit bestaat. Ik vind 't wel een verschil maken of ik 200 kcal uit suiker uit die koek vreet of uit rijst bijvoorbeeld en al zeker in wedstrijdprep waar het hier om gaat. In de bulk ben ik ook wel van wat extra vreterij ( wss de reden waarom ik constant zo gauw vet word ;P )

Mijn EKV bestaat voor groot deel uit 'brofoods' en inderdaad af en toe met dingen waar ik trek in heb. Maar stel ik ben veel onderweg/aan het werk is mijn dieet vrij standaard met alleen maar brofoods

• Topic Starter Topic Starter
mikieb legt het eigenlijk al perfect uit maar toch, je hebt een bepaald onderhoudsniveau. Dit kan je hoger/lager leggen adhv meer trainen, cardio, pilletjes en spuitjes en mutaties in je algemene activiteitsniveau. vervolgens eet je een bepaald aantal calorien, zitten die boven dat niveau dan kom je aan en vice versa andersom. dat mensen ineens gaan afvallen kan dus met meer dingen te maken hebben dan alleen wat je ze te eten geeft. thermodynamica is geen mening en calorien is geen los begrip waarvan jij de broscientifische context van mag opmaken. Het is een eenheid van energie. en het is gewoon onomstotelijk bewezen dat je alleen maar afvalt in een energie tekort (aka calories in < calories out). dat jij mensen kan afvallen op meer calorin betekent waarschijnlijk dat je ze ook meer cardio laat doen, anders laat trainen of een berg pillen voert. en persoonlijke prestaties hebben geen kut met de validiteit van argumentatie te maken dus hou dat ad hominem gejammer maar thuis ---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ---------- nee dat kan dus niet en heeft waarschijnlijk met bovenstaande factoren te maken (cardio en spuitjes) puur aankomen of afvallen is direct af te leiden uit energie tekorten etc. dus wat en hoe je eet is voor dat doeleinde 100 irrelevant. heb je het echter over compositie dan is het verstandig om goede ekv verdeling etc. te hanteren
dit dus niet meer niet minder. hooguit wedstrijd voorbereiding dat het iets gaat spelen

lachuh

Terug
Naar boven