MuscleMeat

Men's Physique van 10% naar 5/6%

Haha, sinds eind januari niet afgeweken van het schema van mn coach. Dit resulteerde in een drop van 18.8 naar 6.2% bf op 3300 kcal per dag.
Kan het zelf nauwelijks geloven dat ik op die hoeveelheden aan het cutten was :)

dan ben ik benieuwd naar je schema :)

Hulpmiddelen gebruik ik niet, op wat supps na. Ook geen fatburner

Haha, sinds eind januari niet afgeweken van het schema van mn coach. Dit resulteerde in een drop van 18.8 naar 6.2% bf op 3300 kcal per dag.
Kan het zelf nauwelijks geloven dat ik op die hoeveelheden aan het cutten was :)

Dit is exact wat ik bedoel! :)

• Topic Starter Topic Starter
Ow, en wat ik persoonlijk van IIFYM vind... Beetje onzin.

Als je je basis binnen krijgt (vetten en eiwitten) en als dan mag je de rest zo invullen als je wilt....?
Kom op jongens, leuk als je twee keer in de week de gym bezoekt of lekker recreatief bezig bent. Als je keiharde doelen voor ogen hebt ga je hier echt weinig mee bereiken.

Dan zou ik bijv dus gewoon totaal keto kunnen gaan zitten, en dat zou hetzelfde zijn als een gebalanceerd vet-eiwit-carbs dieet?

Ik zie je al aankomen bij je wedstrijd begeleider en zeggen dat je elke dag iets heeeel anders eet, de ene dag beetje keto, andere dag wat carbs ipv vetten?!

MAAAR je zit wel elke dag op dezelfde kcal...

Zoals jij het zegt gaat het om aan het aantal kcal te komen, maar gaat er toch wel omdat je aan aantal Makro's komt( bijv 50% carbs 30% pro 20%vet) alleen hoe maakt dan niet uit, of heb ik dat verkeerd?

Kcal in vs kcal uit

Ow, en wat ik persoonlijk van IIFYM vind... Beetje onzin. Als je je basis binnen krijgt (vetten en eiwitten) en als dan mag je de rest zo invullen als je wilt....? Kom op jongens, leuk als je twee keer in de week de gym bezoekt of lekker recreatief bezig bent. Als je keiharde doelen voor ogen hebt ga je hier echt weinig mee bereiken. Dan zou ik bijv dus gewoon totaal keto kunnen gaan zitten, en dat zou hetzelfde zijn als een gebalanceerd vet-eiwit-carbs dieet? Ik zie je al aankomen bij je wedstrijd begeleider en zeggen dat je elke dag iets heeeel anders eet, de ene dag beetje keto, andere dag wat carbs ipv vetten?! MAAAR je zit wel elke dag op dezelfde kcal...
Met IIFYM wordt veel frequenter bedoelt dat je EKV vast staan maar dat de bronnen waar uit je je macrototalen haalt minder tot niet uitmaken. Dus of je nou je 50 carbs uit 2 bananen haalt, of dat je een halve pizza eet, of 90g rijst of een ijsje of wat dan ook, dat maakt niet uit. Zolang je uiteindelijk maar op je berekende EKV uit komt.

• Topic Starter Topic Starter
Met IIFYM wordt veel frequenter bedoelt dat je EKV vast staan maar dat de bronnen waar uit je je macrototalen haalt minder tot niet uitmaken. Dus of je nou je 50 carbs uit 2 bananen haalt, of dat je een halve pizza eet, of 90g rijst of een ijsje of wat dan ook, dat maakt niet uit. Zolang je uiteindelijk maar op je berekende EKV uit komt.

dit bedoelde dus :P

Dat is, alleen al naar je gezondheid kijkend, toch gewoon zware bullshit :')

Al het extreme is bullshit en ongezond.
Zowel jij als sniezel pakken het extreme uiterste om een punt te maken.
Het gaat hier meer om 'zo nu-en-dan' en bijvoorbeeld witte rijst ipv zilvervlies, of wit brood ipv bruin brood.
En Dan af en toe wat junken/cheaten binnen je EKV. Dit in plaats van enkel en alleen superduper gezond te doen en compleet weg te blijven van al het 'minder gezonde'.
IIFYM is echt niet bedoelt om alleen maar junkfood te eten oid.
Kijk bijvoorbeeld naar pleister's log (logt hij nog?!), zijn vriendin maakt hele ruime IIFYM maaltijden. Soms proteinemuffins met nutella erdoor enzo.. :D nomnomnom.

Het is meer een basis om niet elke dag dezelfde maaltijden te eten of je aan een vast schema te houden. Meer om on-the-fly je eten te verzinnen en bij te houden en uiteindelijk aan je EKV te komen.

Laatst bewerkt:

Met een beetje common sense is het gewoon een prima manier van werken. Alleen als je echt extreem kut gaat eten met alleen maar pizza en al die zooi, dan is het foktop voor je gezondheid. Maar je gaat echt geen ene kut verschil merken tussen 50gr eiwit uit vis of 50gr eiwit uit ei of vlees.

Lijkt mij vooral kut dat je constant loopt te rekenen of iets wel binnen je ekv past of niet.

Lijkt mij vooral kut dat je constant loopt te rekenen of iets wel binnen je ekv past of niet.

Correct, dat is dan ook een afweging die je maakt. Maar vaak komen je EKV ook niet tot de gram nauwkeurig, de ene keer 400g carbs, de andere keer 350, dan weer 500g, dan weer 450g. proteïne, soms 150g , soms 180g enzo. (beetje overdreven voorbeelden).

Het punt is ook vaak dat je vaste lijnen neerzet waar je binnen wil blijven (bv tussen 350-450 carbs, tussen 150-200g eiwit, 60-90g vet bijvoorbeeld) en dan lekker flexibel eet.

Je hebt inderdaad ook mensen alles tot de gram nauwkeurig doen op IIFYM, wat inderdaad érg veel werk is.

Mij lijkt IIFYM mentaal lastig, als je ook maar even denkt dat de resultaten achter blijven of je vetter bent geworden ga je jezelf meteen die Nutella muffins of Cheddar burger verwijten. Terwijl als je clean eet en de resultaten lijken even minder heb je dat minder denk ik...

ik eet liever meer dan dat ik naar de macdonalds ga, 1500 kcals weg stamp in 5 minuten en na twee uur weer honger heb.

ik eet liever meer dan dat ik naar de macdonalds ga, 1500 kcals weg stamp in 5 minuten en na twee uur weer honger heb.

Lol, dan begrijp je IIFYM ook totaal niet als je 1500kcal bij de McDo gaat eten.
Heb iig gedaan wat je in karma vroeg ;)

Terug
Naar boven