XXL Nutrition

Messi of C. Ronaldo?

Peiling Peiling Messi of C. Ronaldo

• Totaal stemmers
    299
Zoiezo Messi, Ronaldo is een enge jankerd en Messi is gewoon beter.

Mensen stellen vaak dat Messie beter is omdat hij meer doelpunten maakt dan Ronaldo. Een verdediger staat ook op zijn beste positie en het is niet voor niks waarom verdedigers zelden even gewaardeerd worden als aanvallers, omdat mensen niet objectief kunnen zijn! Daarom is het niet relevant puur naar de doelpuntaantallen van beide heren te kijken om dan tot een conclusie te komen dat er een beter is. Vanaf de flank is het immers veel moeilijker scoren.

En ik heb trouwens geen voorkeur voor 1 van de 2, ik heb niet eens gestemd.:roflol:

I know , ik stond 5-6j verdediger soms op redelijk hoog niveau.

Je doet alsof Messi gewoon op de 9 staat , de bal krijgt en hem er gewoon inlegt. Wat soms gebeurt maar vaker laat hij zichzelf uitzakken om zelf de actie te beginnen. Dan is het argument van 'makkelijkere positie' al niet meer valid , ook staat hij op die positie vs 2 CB's en niet tegen 1 iemand zoals op de flank.

Ook staat ronaldo niet gewoon op de 7 , hij staat hoger dan de normale 7 en is duidelijk hun target man die heel vaak z'n eigen kans gaat. Zoals ik al zei , ze staan beide op hun beste positie.

Messi niet perse omdat hij iets beter is maar meer omdat Messi 100% voetbal is en Ronaldo een mannetje voor het toneel.

Maar blijven superieure voetballers.

Wel lachen afgelopen weekend (heb het van VI) dat moeders Ronaldo met kind van Ronaldo op de tribune zaten en Ronaldo uiteraard scoort en Messi er dan 4 inlegt voor Barca s'avonds hahaha.

qyd448.jpg

I know , ik stond 5-6j verdediger soms op redelijk hoog niveau.

Je doet alsof Messi gewoon op de 9 staat , de bal krijgt en hem er gewoon inlegt. Wat soms gebeurt maar vaker laat hij zichzelf uitzakken om zelf de actie te beginnen. Dan is het argument van 'makkelijkere positie' al niet meer valid , ook staat hij op die positie vs 2 CB's en niet tegen 1 iemand zoals op de flank.

Ook staat ronaldo niet gewoon op de 7 , hij staat hoger dan de normale 7 en is duidelijk hun target man die heel vaak z'n eigen kans gaat. Zoals ik al zei , ze staan beide op hun beste positie.

Ik doe alsof? Wat ik doe is zeggen tegen de mensen die claimen dat Messi beter is omdat hij meer scoort niet relevant is.
Als jij van mening bent dat een flank speler net zo makkelijk kan scoren als een centrale aanvaller en dat daarom Messi beter is omdat hij er meer inlegt dan is het enige wat ik kan zeggen dat ik daar toch anders over denk.

Bij elke club is het een gewoonte dat een centrale aanvaller meer scoort dan een flankspeler, mocht hij langs zijn directe tegenstander gaan komt er nog een centrale verdediger op af (dus dat Messi door meer spelers gedekt wordt gaat niet op). Het belangrijkste verschil met scoren vanaf de flank is omdat het gewoon een moeilijkere hoek is om vanuit te scoren.

Ik doe alsof? Wat ik doe is zeggen tegen de mensen die claimen dat Messi beter is omdat hij meer scoort niet relevant is.
Als jij van mening bent dat een flank speler net zo makkelijk kan scoren als een centrale aanvaller en dat daarom Messi beter is omdat hij er meer inlegt dan is het enige wat ik kan zeggen dat ik daar toch anders over denk.

Bij elke club is het een gewoonte dat een centrale aanvaller meer scoort dan een flankspeler, mocht hij langs zijn directe tegenstander gaan komt er nog een centrale verdediger op af (dus dat Messi door meer spelers gedekt wordt gaat niet op). Het belangrijkste verschil met scoren vanaf de flank is omdat het gewoon een moeilijkere hoek is om vanuit te scoren.

Als je voorbij je rechtstreekse man bent op de flank ligt er enorm veel ruimte achter hem en ook door naar binnen te snijden.(wat Ronaldo veel doet) Niet dat het eigenlijk veel uitmaakt , ze staan beide op hun beste positie. Was hij beter op de 9 dan op de 7 dan stond hij op de 9.

Z'n snelheid van de bal is z'n grote troef op de flank omdat er daar meer ruimte ligt dan centraal.(en tegen 2)
Plus dat het daar(9 positie) moeilijker is om z'n snelheid uit te spelen. (Minder ruimte en meer marge voor error)

En ik zie spelers niet als beter omdat ze meer scoren dan iemand anders , bv Iniesta en Xavi staan in m'n top 5. Ik kijk naar het totale pakket en wat ze bijdragen tot hun team op hun individuele positie.

messi 4 life

Terug
Naar boven