XXL Nutrition

Peiling Op het fietspad of op de weg?

Peiling Peiling wielrenners moeten...

• alleen op het fietspad

Stemmen: 6 25,0%
  • fietspad + autoweg (60kmph)

Stemmen: 3 12,5%
  • dood

Stemmen: 15 62,5%

• Totaal stemmers
    24
  • Topic Starter Topic Starter
Jongens wielrennen gaat mij erg aan het hart. Graag even serieus houden als het kan.

:trollface:

Een groep wielrenners liefst niet op de weg. Toch zeker geen grote groep die je niet kan passeren. Verder graag met een volgauto. Ben ooit in de zone70 ineens n'a een bocht geconfronteerd met een groep wielrenners zonder volgauto. Was even schrikken aangezien deze aan een veel lagere snelheid reden.

Verder wel een keertje heel lang achter een groep gereden. Deze dan gepasseerd en dan expres waar ik rechtsaf moest heel langzaam mijn snelheid laten dalen en op mijn vitesse geremd tot ik tot stilstand kwam. Hierdoor moest heel deze groep in de remmen en heb ik daar nog een hele dag mee kunnen lachen. Er werd toen vol enthousiasme geroepen en geklopt op mijn busje. Mooi moment

Gister nog een kleine peloton dat op een weg fietste met 4 naast elkaar dus kon niet inhalen. Eigenwijs en stug blijven fietsen naast elkaar. Dacht bij mijzelf “ hopelijk val je” nog geen 1 minuut later geen er een op ze bek kon nog net uitwijken :D mijn dag was weer goed.

Een passagier meenemen met een waterpistool. 🤭

PJwNC1RToIyGGNKK1y-WkIF3YibcDpcI6xYKJPEkA&usqp=CAU.jpg

Tour de Jan

Een groep wielrenners liefst niet op de weg. Toch zeker geen grote groep die je niet kan passeren. Verder graag met een volgauto. Ben ooit in de zone70 ineens n'a een bocht geconfronteerd met een groep wielrenners zonder volgauto. Was even schrikken aangezien deze aan een veel lagere snelheid reden.

Verder wel een keertje heel lang achter een groep gereden. Deze dan gepasseerd en dan expres waar ik rechtsaf moest heel langzaam mijn snelheid laten dalen en op mijn vitesse geremd tot ik tot stilstand kwam. Hierdoor moest heel deze groep in de remmen en heb ik daar nog een hele dag mee kunnen lachen. Er werd toen vol enthousiasme geroepen en geklopt op mijn busje. Mooi moment
Ik wil wel spotten als je een PR poging doet met bankdrukken.

als je sneller dan 40 gaat op de weg.

Waarom? Omdat zij hun vervoersmiddel zien als vervoersmiddel en een wielrenner het ziet als een sport?
Dat is het grote verschil tussen de twee. Een scooter rijdt met als doel om je te vervoeren (zitten ook mong*len tussen), waardoor die minder moeite hebben even in te houden voor een groep fietsers en dergelijke. Wielrenners zien het als sport, willen zo hard en snel mogelijk gaan, PR's halen, mooie stats op Strava scoren, waardoor ze de veiligheid van andere weggebruikers vergeten. (dit overkomt mij net zo goed als ik PR's ga proberen te fietsen, vandaar dat ik ook vrij regelmatig ruzie krijg onderweg).
Scooters gaan harder dan veel wielrenners. Hoezo een wielrenner dan op een 60 weg en een scooter niet?

Zoals mijn vriendin altijd zegt: "het zou enorm helpen als mensen zichzelf eens wat minder serieus gaan nemen..."
De enige reden waarom wielrenners en dergelijke gezeik krijgen in het verkeer is omdat ze hun eigen ding belangrijker vinden dan anderen. Zelfs al doe je dit zelf niet, doen andere wielrenners het wel, waardoor andere weggebruikers ook agressiever reageren op wielrenners.

• Topic Starter Topic Starter
SARCASME SARCASME SARCASME.

Sssaaaaaaaarrrrrcccccaaaaassssmmmmmeeeee

ik fiets al meer dan 15 jaar 200 km of meer per week en vindt echt de scooter en schakelbrommers het irritantste.

Terug
Naar boven