MuscleMeat

Met wat creatine na training innemen

Mysterio3

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Ze zeggen met dextrose toch, maar zit dat niet al in druivensap .. iemand vertelde dat je het beste kon nemen met druivensap na je training.

Wat is het beste?

Maakt niet veel uit, als het maar relatief ''snelle'' carbs zijn. Dit gaat je ook niet echt significant veel verschil geven..

• Topic Starter Topic Starter
Is toch ook geen probleem om alvast creatine in je shakebeker te doen met wat vloeistof en na je training dan opdrinken. Of moet ik het pas mixen na m'n training?

jawel, dat gaat tenkoste van de kwaliteit van de creatine. Verder kan je het beter in lauw-warm water oplossen of in alle sapjes behalve sinasappelsap.. (de precieze reden waarom weetik niet meer.. maar pretty sure it was right)

jawel, dat gaat tenkoste van de kwaliteit van de creatine. Verder kan je het beter in lauw-warm water oplossen of in alle sapjes behalve sinasappelsap.. (de precieze reden waarom weetik niet meer.. maar pretty sure it was right)

Ah oke, ik heb wat druivensap hier dus meng het met dat dan. Tis omdat ik vaak een sauna neem van 15 mins na m'n training voordat ik pas naar huis ga vandaar.

Ah oke, ik heb wat druivensap hier dus meng het met dat dan. Tis omdat ik vaak een sauna neem van 15 mins na m'n training voordat ik pas naar huis ga vandaar.

Een sauna? Ik vraag me af of dat betekend dat je nog meer vocht moet binennkrijgen per dag.. nu zit het op 2/3 liter. Maar je verliest echt een hoop door de sauna dus misschien moet je dan nog wel meer binnenkrijgen? even navragen aan de experts op dit forum dus..;)

Een sauna? Ik vraag me af of dat betekend dat je nog meer vocht moet binennkrijgen per dag.. nu zit het op 2/3 liter. Maar je verliest echt een hoop door de sauna dus misschien moet je dan nog wel meer binnenkrijgen? even navragen aan de experts op dit forum dus..;)

Ja, gewoon om ff lekker te relaxen .. maar drink ook denk een halve liter in de sauna dus.

jawel, dat gaat tenkoste van de kwaliteit van de creatine.

sapjes behalve sinasappelsap.. (de precieze reden waarom weetik niet meer.. maar pretty sure it was right)

Gaat niet ten koste van de creatine, creatinine wordt pas veel later gemaakt, niet na een training.

Sinaasappelsap kan je ook gewoon gebruiken voor je creatine hoor:p

http://www.youtube.com/watch?v=SqY_JtJazyw

Warm/heet water om het goed op te lossen tot er geen korreltjes meer op de bodem liggen.
Als het opgelost is knal ik er een scheppie dextrose bij en sla het weg.

Trouwens, valt me op hoe weinig mensen eigenlijk weten dat je het helemaal op moet lossen...

Ze zeggen met dextrose toch, maar zit dat niet al in druivensap .. iemand vertelde dat je het beste kon nemen met druivensap na je training.

Wat is het beste?

Ligt hem er aan hoeveel dextrose je wilt nemen. Als je 0.8 gram/kilo neemt en je weeg 100 kilo is dat 80 gram... da's een flinke hoeveelheid druivensap !

En daarnaast bevat vruchtensap ook fructose, waar niet iedereen erg blij mee is (zeker niet in grote hoeveelheden, alhoewel een beetje na een training best wel bevorderlijk kan zijn)

Ik ben dus een van die mensen die dit totaal niet wist :o
nu weet ik meteen waar mijn maag klachten vandaan komen :(

Mijn dank is groot , + OP voor het vragen............

http://www.youtube.com/watch?v=SqY_JtJazyw

Warm/heet water om het goed op te lossen tot er geen korreltjes meer op de bodem liggen.
Als het opgelost is knal ik er een scheppie dextrose bij en sla het weg.

Trouwens, valt me op hoe weinig mensen eigenlijk weten dat je het helemaal op moet lossen...

Als je het glas daarna een kwartiertje in een bakje koud water zet en af en toe roert tussendoor is het lekker afgekoeld en nog steeds opgelost.

Ik neem het trouwens direct voor mijn training ipv erna, dan valt de opname piek samen met het eind van je training ongeveer.

Ik merk wel dat hij minder crea bij de warme glas doet. just saying:p

nope. Zelfs sinaasappelsap is geen probleem (alhoewel lauw warm sinaasappelsap niet te zuipen is maar dat terzijde :))

Terug
Naar boven