XXL Nutrition

Sticky Metal Topic

Cynic, de meest creatieve deathmetalband ooit, is weer bij elkaar.
De groep maakte één album (Focus) en een aantal demo's en was daarmee begin jaren '90 een absolute verrijking voor de metalwereld.
Uiteraard heb ik dit album ook liggen hier.

Videoclip is van vorig jaar, toch wel wennen dit, maar hun muziek klinkt volgens mij nog even bruut.

YouTube - CYNIC - How Could I [live at Hovefestivalen] 2007

818.jpg

1. "Veil of Maya" – 5:21
2. "Celestial Voyage" – 3:37
3. "The Eagle Nature" – 3:28
4. "Sentiment" – 4:24
5. "I'm But a Wave To..." – 5:28
6. "Uroboric Forms" – 3:30
7. "Textures" – 4:40
8. "How Could I" – 5:28
9. "Veil of Maya (2004 Remix)" – 5:22
10. "I'm But a Wave To... (2004 Remix)" – 5:21
11. "How Could I (2004 Remix)" – 6:20
12. Portal: "Cosmos" – 4:21
13. Portal: "The Circle's Gone" – 5:20
14. Portal: "Endless Endeavors" – 9:56

Erg goede band idd, ben groot fan van ze.

Hey baas, je moet ook echt ff die Palehorse CD luisteren die ik laatst gepost had, wat een monsterlijk brute hardcore plaat is dat zeg!

Ik heb hem nu eindelijk geluisterd, sorry dat het zo lang duurde.
Maar ik luister altijd elk nummer dat ik download. Als ik het goed vind hou ik het en komt het in mijn muziek map. Wat ik niet zo goed vind verwijder ik. Aangezien ik best veel cd's download is het altijd veel werk en kan het even duren tot ik een band geluisterd heb.

Palehorse is dus echt wel hard, vet plaatje hoor. Aan de zang moest ik even wennen maar instrumentaal issie sowieso vet.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik moest idd ook ff wennen aan de vocals, ze zijn wat schreeuwerig ipv een wat diepere strakkere grunt zeg maar. Maar ik draai die plaat nu echt helemaal scheel, heerlijk bruut met een paar hele vette riffs.

Hier nog een hardcore plaatje wat ook erg goed te pruimen is:

-----------------------------------------------------------
Guns Up! - Outlive [2006/VBR]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Playlist
1. Outlive
2. You Break
3. Won't Change For Me
4. Life's Ill
5. Test My Will
6. Frozen
7. Spitting Words
8. Losing Sight
9. Face It
10. (A Means)
11. To An End
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Die heb ik al;)
Guns up! is idd een hele goed band, echt rauw!
Ik zal ff kijken of ik nog iets heb;)

Ja ik moest idd ook ff wennen aan de vocals, ze zijn wat schreeuwerig ipv een wat diepere strakkere grunt zeg maar. Maar ik draai die plaat nu echt helemaal scheel, heerlijk bruut met een paar hele vette riffs.

Hier nog een hardcore plaatje wat ook erg goed te pruimen is:

Guns Up! - Outlive [2006/VBR]
http://www.scenepointblank.com/reviews/covers/00961.jpg
Playlist
1. Outlive
2. You Break
3. Won't Change For Me
4. Life's Ill
5. Test My Will
6. Frozen
7. Spitting Words
8. Losing Sight
9. Face It
10. (A Means)
11. To An End

Spijtig dat ze gestopt zijn,toch de eer gehad ze live te zien op pressurefest
Hier een filmpje van de laatste show,

Hier nog wat voor de liefhebbers van niet al te standaart metal, pas op: freaky shit!

-----------------------------------------------------------------------------------
Wildildlife - Six [2007/320kbps]
-----------------------------------------------------------------------------------
Tracklist
1. Things Will Grow 4:36
2. Tungsten Steel (Epilogue) 8:13
3. Whooping Church 2:39
4. Magic Jordan 18:14
5. Feed 7:06
6. Kross 14:02
7. Nervous Buzzing 13:53
Review
Jasper: Ik kom niet veel meer buiten de laatste tijd. Ik durf niet meer zo goed. Rechtlopen is moeilijk geworden, en het verschil tussen boven en onder, links of rechts is voor mij niet meer te bepalen. Ik zit vast in mijn huis, de gordijnen dicht, zittend op de bank met opgetrokken benen en een gepijnigde grimas op mijn gezicht. Ondertussen draait het album 'Six' van Wildildlife woest rondjes in mijn cd speler. Het onding lijkt wel vast te zitten en ik krijg 'm niet meer afgezet.

Experimentele luisteraars opgelet: bovenstaand relaas kan ook uw lot zijn indien u geneigd bent in zee te gaan met deze nieuwe Crucial Blast uitgave. 'Six' is namelijk een groen, hongerig monster van een plaat, dat je graag met huid en haar opslokt als je niet oppast. Het ultra-psychedelische werkje is listig in elkaar gedraaid. Onschuldige nieuwsgierige luisteraars worden aanvankelijk met catchy melodie lijntjes gelokt om vervolgens met een dodelijk arsenaal aan angstaanjagende psychedelica in een langdurige psychose te kieperen waar zelfs voor de meest nuchtere boer geen ontkomen aan is.

Wildildlife heeft een zeer krachtige sonische drug aangemaakt. Alle cliché's van oude en nieuwe psychedelische rock bands worden op een hoop gegooid om er met een ongebreidelde inventiviteit een compleet nieuwe zwengel aan te geven. Zo passeren zowel noise, sludge, 70's worship, als freakfolk de revue. Zo waanzinnig, zo uitzinnig, zo verslavend, zo gevaarlijk, het zou verboden moeten worden.

Score: 92/100

Vet filmpje Bart! Won't Change For Me is zo'n freaking vet nummer he!

Dat is idd een van de beste van die cd!

graag gedaan hoor
Is wel niet mijn up ik zal eens kijken voor meer liar en congress :)

Wat doet Saviour hier begod!

Eens een magnifiek hoogstaand old skool death metal album dowloaden?

Disincarnate - Dreams Of The Carrion Kind

Full-length, Roadrunner
January 1st, 1993

1.De Profundis (intro)
2.Stench of Paradise Burning
3.Beyond the Flesh
4.In Sufferance
5.Monarch of the Sleeping Marches
6.Soul Erosion
7.Entranced
8.Confine of Shadows
9.Deadspawn
10.Sea of Tears
11.Immemorial Dream (outro)

"If the name James Murphy is in it you probably already know what to expect: pure old school death metal. All his previous works became seminal masterpieces of the genre (Death's 'Spiritual Healing' and the magnificent 'Cause of Death' from Obituary). TOTAL death metal with thundering, bass intensive riffage. Melody is primarily built in the rhythm section, but occasionally verges into beautifully crafted guitar solos that are James Murphy's trademark. Very catchy (however brutal) passages will keep resounding in your head for days.
Spiced with extremely accurate tempo changes the music flows from lumbering, morbid doomy passages to shredding guitar attacks in the speed of light. The instrumental 'Immemorial Dream'is wonderfully crafted and mixes distortion with beautifully dissonant acoustic guitars. Drumming is also very good. Accurate but without showmanship, what is the exact measure for this release. Double bass is largely explored and sometimes furious blast beats follow the course of the wild guitars. A CLASSIC!"

Download:
Lix.in - Linkprotection

Heb deze ook op cd, en vind hem echt wel goed!

Blacklisted is na 'the beat goes on serieus achteruit gegaan imo.

Terug
Naar boven