AndroidHealthClinic

Sticky Metal Topic

2 weken geleden trouwens Altar of Plagues leren kennen. Ierse post-black metal. Wauw. vooral hun voorlaatste cd dan, white tomb. Echt zo'n schijfje dat je moet beluisteren om in te slapen met een goeie headphone.

http://www.youtube.com/watch?v=F1-7wBP70MQ

2 weken geleden trouwens Altar of Plagues leren kennen. Ierse post-black metal. Wauw. vooral hun voorlaatste cd dan, white tomb. Echt zo'n schijfje dat je moet beluisteren om in te slapen met een goeie headphone.

Dank voor de link! Erg episch inderdaad. Tijdje terug Mammal beluisterd maar ben nooit aan andere platen toegekomen. Die riff/outro die bij 43:30 begint is ongelofelijk zalig.

Dank voor de link! Erg episch inderdaad. Tijdje terug Mammal beluisterd maar ben nooit aan andere platen toegekomen. Die riff/outro die bij 43:30 begint is ongelofelijk zalig.

Mammal vind ik op zich ook niet slecht, maar raakt me idd minder. Bij Mammal vb komt de postrock ook meer naar voor dan de black metal, waardoor die plaat minder "natuurlijk" overkomt ("natuurlijk" als in aardsere klanken, muziek die sublieme natuurbeelden oproept).

Laatst bewerkt:
welke dag?

zaterdag present alleszinds. Carcass / Immolation / repulsion very naaiz!
bij deze 3 van men favoriete groepen
good times!
http://www.youtube.com/watch?v=3gBQFRR9NYc

waarsch de zondag
cryptopsy wil ik al een tijd zien
en magrudergrind en cattle decapitation vind ik altijd wel lachen

maar zaterdag zou ook zomaar kunnen, ff kijken wat het beste uitkomt
neurotic deathfest is eigenlijk altijd wel goed dus maakt niet zoveel uit

ik kwam gisteren deze docu tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=UQl6PzXU4cQ

http://www.youtube.com/watch?v=6sbhA78RO5E

http://www.youtube.com/watch?v=eHyMK0ADw_8

over drie eenkoppige Black Metal bands. Trenchmouth's favorietje Xasthur, Leviathan en Striborg. Misantropen in het kwadraat, en vooral die Malefic is een asociale aspergerkop van je welste.
Persoonlijk weet ik niet van dergelijke figuren moet vinden los van de muziek, die ik in zekere mate wel kan apprecieren/. Aan de ene kant kan ik enorm veel respect opbrengen voor hun authentieke levenswijze, dat ze volledig volgens de standaarden van hun kunst leven, en ze dus niet zomaar een stoer imago naar de buitenwereld willen projecteren.
Toch kan je de vraag stellen of ze niet doorslaan . Het is 1 ding om de duistere, ****ed up kant van het zijn een plaats te geven in je levenspad, een ander om je hele bestaan daardoor te laten determineren.

Laatst bewerkt:
ik kwam gisteren deze docu tegen:

Stond pas ook in m'n related videos ja. Beetje overdreven docu maar Xasthur wel leuk om te zien.

Vind dit niet zo uitzonderlijk en een beetje spannend gemaakt en aangedikt voor de docu.
Maar er zijn genoeg mensen die Willen leven in zulke eenzaamheid black metal of niet.

Zijn wij hier in Nederland niet zo gewend omdat Nederland ook wel één van de moeilijkste landen is om je daarwerkelijk af te kunnen zonderen. En extravert zijn is hier ook wel het hoogste ideaal. (Waardoor je echte introverten (1 op 3?) ook nauwelijks herkent omdat zij zich al lang hebben leren voordoen als "vlot" en extravert in de omgang.)
Ff een afgezonderd schuurtje ofzo met levensonderhoud kost je hier toch nog een lieve som en in enorme en enorm lege landen als Amerika of Australië gaat dat net even wat makkelijker en kun je dat ook doen van een minimaal inkomen.

Maar voor veel hypergevoelige/overanalyserende enz. mensen ziet het dagelijkse leven er zo uit natuurlijk, waarbij de omgang met mensen enorm veel energie kost of/en daadwerkelijk pijn doet omdat zij zich in een actief sociaal leven niet af kunnen schermen tegen alle hypocrisie en bagger en in plaats van weg te kwijnen of aan een touwtje te gaan hangen vind ik het mooi dat zij dit in ieder geval proberen te uiten in hun muziek.

Zijn er eigenlijk subgenres die jullie echt niet kunnen uitstaan of gewoon niet echt interesseren?

Ikzelf heb het nooit gehad voor traditionele death metal. Het hele sfeertje heeft me nooit aangestaan, bruutheid om de bruutheid zelf zonder nuance, soms vind ik het zelfs gewoon lachwekkend om naar te luisteren, dan stel ik me zo n typische death metalfan voor met een gebrekkig iq en vetpens die volledig dolgedraaid ron zich heen staat te meppen.
Daarnaast mist het ook gewoon die donkere obscure sfeerschepping van vb black metal.

Van die gothenburg death metal vind ik dan weer wel enorm lekker, net zoals doom-death hybriden.

inb4 coolstorybro.jpg

Zijn er eigenlijk subgenres die jullie echt niet kunnen uitstaan of gewoon niet echt interesseren?

Ikzelf heb het nooit gehad voor traditionele death metal. Het hele sfeertje heeft me nooit aangestaan, bruutheid om de bruutheid zelf zonder nuance, soms vind ik het zelfs gewoon lachwekkend om naar te luisteren, dan stel ik me zo n typische death metalfan voor met een gebrekkig iq en vetpens die volledig dolgedraaid ron zich heen staat te meppen.
Daarnaast mist het ook gewoon die donkere obscure sfeerschepping van vb black metal.

Van die gothenburg death metal vind ik dan weer wel enorm lekker, net zoals doom-death hybriden.

inb4 coolstorybro.jpg

wat versta jij onder traditionele death metal? rare omschrijving alleszinds. Ik heb het niet voor de ubertechnische death metal zoals bv een cryptopsy, of neem gewoon overdreven technische metal in het algemeen zoals dream theather (alhoewel metal? ) ook al dat epische, symfonische shit is niks voor mij.
ook die (hedendaagse) pagan / folk/ viking metal toestanden zijn redelijk gay. Voor mij waren enslaved / helheim de "viking' metal bands bij uitstek.

traditionele death metal is voor mij: death, entombed, incantation, possessed, dismember, necrophobic, oude deicide, immolation, cannibal corpse, mortician, carcass, morbid angel, necrovore, rottrevore, demigod, demilich, etc.....

Powermetal kan ik helemaal niks mee. Happy hardcore van de metal vind ik dat.
Alles met Bruce Dickinson-achtige jengelende vocalen kan ik nog begrijpen dmv. de overlevering van Iron Maiden maar is meestal niet aan te horen.
Te makkelijke metal. Heb je in veel verschillende subgenres. Alles 4 kwarts maat, voorspelbare riffs, voorspelbare thema's en teksten, leuk voor mensen om op te zuipen en te kunnen roepen naar metal te luisteren maar het mag best een beetje moeite en intelligentie kosten allemaal. Krijg je veel meer voor terug als luisteraar.
Vind het te makkelijk om te haten op metalcore enzo maar men gaat nu eenmaal niet van het luisteren van pop en licht-alternatief naar doom en blackmetal. Daar heb je bands als Korn, Tool en ook metalcore voor nodig. Die jonge gastjes groeien daar weer overheen en dan zijn ze of weer weg of heb je nieuwe metalliefhebbers.

Terug
Naar boven