Fitness Seller

Metformine

• Topic Starter Topic Starter
Nee heb pure pech gehad heb geen hartklepafwijking een virus dat op m'n hart is geslagen.... Week aan de bedrading gelegen. Ellende zit nou nog steeds in de ziektewet hart mag niet belast worden boven 120 dus rustig trainen alhoewel ik niks mag doen
Kan je ook krijgen als je traint en ziek bent. Streptococcen kunnen dan op je hartklep of andere organen komen en dan zit je soms voor heel je leven met een hartprobleem. Daarom mag er nooit getraind worden als je ziek bent door een bacteriële infectie. Of het zou moeten zijn dat je antibiotica neemt. Ik ken zo iemand die met een abces op één van zijn tanden zat. Hij had dit wat lang laten aanslepen en de bacteriën hadden zich op zijn hartklep vastgezet en beschadigd. Operatie, en voor de rest van zijn leven een pacemaker ingeplant.

Kan je ook krijgen als je traint en ziek bent. Streptococcen kunnen dan op je hartklep of andere organen komen en dan zit je soms voor heel je leven met een hartprobleem. Daarom mag er nooit getraind worden als je ziek bent door een bacteriële infectie. Of het zou moeten zijn dat je antibiotica neemt. Ik ken zo iemand die met een abces op één van zijn tanden zat. Hij had dit wat lang laten aanslepen en de bacteriën hadden zich op zijn hartklep vastgezet en beschadigd. Operatie, en voor de rest van zijn leven een pacemaker ingeplant.

trainen als je ziek bent is sowieso een slecht idee.. maar nu ik dit lees [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik neem aan dat je sowieso geen alcohol drinkt Jaytjuh, but if you do, keep in mind that metformine in combinatie met alcohol acute verzuring van het bloed kan veroorzaken ( met een kans van 50% om eraan te overlijden volgens wat ik erover heb gelezen ) . Zal niet zo snel gebeuren denk ik, but better safe than sorry :)

Ik neem aan dat je sowieso geen alcohol drinkt Jaytjuh, but if you do, keep in mind that metformine in combinatie met alcohol acute verzuring van het bloed kan veroorzaken ( met een kans van 50% om eraan te overlijden volgens wat ik erover heb gelezen ) . Zal niet zo snel gebeuren denk ik, but better safe than sorry :)

dit vond ik er over;

Metformine is een verlager van het bloedglucose. Het behoort tot de biguaniden. Het vermindert de hoeveelheid glucose in het bloed en vermindert de eetlust. Beperk het gebruik van alcohol. Een grote hoeveelheid alcohol kan samen met metformine een ernstige verstoring in het bloed veroorzaken: een melkzuuracidose. Drink niet meer dan een tot twee glazen per dag en drink niet elke dag alcohol.

Oei heftig. Ik drink vrijwel nooit alcohol gelukkig.
Vraag me af in hoeverre het je bloed verzuurt in de loop van de tijd. Heb het idee dat ik al vrij acidisch ben met al die eiwitten die ik eet

Weet wel dat je metformine heel langzaam moet ophogen en de maximale dosis is 3000mg. Dat is heeeeel erg veel. Er zijn niet veel suikerpatienten die metformine samen met insuline nemen maar ik ken er wel een paar. Metformine zorgt er dan voor dat je de insuline beter verwerkt. Ik zal eens vragen hoe zij de tabs combineren met injecten en hun maaltijden.

Metformin gebruik je beter tussen cycles door, om dan je sensitiviteit weer omhoog te krikken.

Ofdat het op rustdagen nu hetzelfde effect heeft ... geen idee. Toen ik in de UK trainde deed iedereen het tussen cycles door, maar dat moet jij weten.

Metformin gebruik je beter tussen cycles door, om dan je sensitiviteit weer omhoog te krikken.

Ofdat het op rustdagen nu hetzelfde effect heeft ... geen idee. Toen ik in de UK trainde deed iedereen het tussen cycles door, maar dat moet jij weten.

Ik reageerde slechts op TS, ik ben niet van plan insluine of metformine te pakken. Ik reageerde omdat ik metformine en insuline ken in hun medisch gebruik bij mensen vaak die of net niet hoeven te spuiten of door de metformine niet gigantische veel IU's hoeven te pakken elke keer. Wat ik weet is dat men dan langdurige insuline en metformine pakt bij maaltijden. Maar dat is dus op doktersvoorschrift en medische begeleiding bij mensen die toch al ernstig suiker hebben. Ik weet niks van dit gebruik in BB en wil dit voor mezelf ook niet weten :)

Zat ik ook al aan te denken om het tijdens de bridge te pakken, maar volgens mij is metformin ook best wel een belastend middel als ik het zo lees.
Bridge is voor mij een periode van even alles op orde krijgen, dus TRT/HRT en voor de rest zo schoon mogelijk eten.

gevonden metoformine in relatie tot HGH en IGF --> nee metformine lijkt me niet nuttig als de info klopt en info van DatBtrue is betrouwbaar imo. Jammer dat er geen bron bij is echter.

Metformin

Metformin chronically activates amp-activated kinase (AMPK). AMPK slows liver glucose output by down-regulating expression of glucose-6-phosphatase and phosphoenolpyruvate carboxykinase; in skeletal muscle, it boosts the efficiency of insulin-stimulated glucose uptake by increasing expression of GLUT-4. These effects mandate a down-regulation of insulin secretion.

The resulting reduction of liver insulin activity will suppress liver production of IGF-I while boosting that of IGFBP-1, thereby decreasing plasma free IGF-I.

Stimulation of AMPK with Metformin also interferes with the Ras–Raf–MEK–ERK pathway of IGF-I signaling by inhibiting the ability of IGF-I to activate ras and its downstream targets.

Stimulation of AMPK with Metformin also blocks the ability of the PI3K-Akt pathway to activate mTOR.

Since the Ras–Raf–MEK–ERK cascade, as well as mTOR and its downstream targets, are key mediators of IGF-I’s ability to increase hypertrophy a systemic increase in AMPK activity as brought about by Metformin will hinder the potential for hypertrophy not only by diminishing plasma levels of insulin and free IGF-I, but also by intervening in the post-receptor intracellular pathways mediated events which bring about these bodybuilding effects.
http://www.professionalmuscle.com/f...c-1295-ghrp-6-basic-guides-16.html#post480576

Zie ook het vervolg van de metformine discussie hier:

Terug
Naar boven