MuscleMeat

Mijn 4800 kcal bulk schema, ga ik hiermee groeien?

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke, maar wat voor dingen zal ik dan moeten schrappen uit me schema?
So ie so dus die mammoth en wat nog meer?

En waarom ben ik een beginner? Ik train al 2 jaar...

Al stond ik net op de weegschaal en woog ik 72 KG, en ik zie niet echt vet ofso...
Gr

Laatst bewerkt:
Twee jaar trainen en dan 70kg? Dan ben je een die-hard beginner zelfs.

Daarom wil ik nu ook die-hard gainen...
En ik begon wel met het gewicht 55 KG ongeveer...

:roflol:
Ik dacht dat je t over 1 maaltijd had... totdat ik naar t schema keek:o

@ TS:
Je eet 4x hetzelfde op een dag. Dit ga je nooit lang volhouden. Respect als het je wel lukt maar dit is niet de beste manier.
Met een beetje variatie hou je het ook leuk voor jezelf;)
Kwark, kip, rijst (indien mogelijk), havermout, brinta, fruit, melk etc. zijn dingen die je aan je schema toe kan voegen.

Ik houd 8 boterhammen met kipfilet per dag al 2 maanden vol :$

als je niet meer aankomt op 2500-3000 kcal (gemiddeld 2750). dan ga je toch eerst eens een 3000-3500 (gemiddeld 3250) eten elke dag. doe dit een aantal weken.

wellicht kom je dan al weer gewoon aan, en kan je rustig aan spiermassa bouwen, zonder gewoon heel vet te worden. heb je deze kcal inname een maandje of iets langer volgehouden, en gaat het je nog niet snel genoeg. kun je eventueel nog een 250 kcal gaan eten.

met 4800 kcal per dag, wordt je gewoon binnen 2 maanden echt vet. zonder dat je heel erg veel spiermassa zult hebben aangezet. 10 kilo aankomen, waarvan misschien 2 kilo spiermassa en 8 kilo vetmassa is niet echt goed. vooral omdat je ook weer 4 maanden bezig bent om op een normale manier die 8 kilo vet eraf te cutten.

en dan ben je dus netto 6 maanden bezig om 2 kilo spiermassa aan te zetten. als je niet het grootste deel van deze 2 kilo ook weer verliest tijdens het cutten (afhankelijk van aanleg, en aanpak).

je wil zoveel mogelijk spiermassa tov vetmassa winnen. en ik denk dat jij dat het beste doet door wat je nu neemt als uitgangspunt. je blijft met je huidige inname stabiel, en dat is dus jouw echte kcal behoefte. (2500-3000).

je gaat met enkele honderden kcal verhogen. en zult zien dat je dan gewoon netjes een kilo ofzo per maand zult aanzetten. vooral veel spier, en weinig vet. dat is toch hopelijk wat je wil.

succes

Vier maanden nodig om acht kilo vet te cutten? Weet niet hoe jij cut jonge :P

Snap je echt niet dat je VET, VET, VET, VET aan gaat zetten als je zoveel eet en niet alleen spieren, omdat dat gewoon weg niet kan.

Simpele vraag? Snap je dat??
Jij bent nog geen 120kg jongen die dat aantal calorieën nodig heeft!!

:orly:

Ik denk dat jij je kcal maar eens wat omhoog mag gooien met je 23 jaar en dan 55 KG. Beter dan maar wat meer vlees dan alleen botten ;)

als je niet meer aankomt op 2500-3000 kcal (gemiddeld 2750). dan ga je toch eerst eens een 3000-3500 (gemiddeld 3250) eten elke dag. doe dit een aantal weken.

wellicht kom je dan al weer gewoon aan, en kan je rustig aan spiermassa bouwen, zonder gewoon heel vet te worden. heb je deze kcal inname een maandje of iets langer volgehouden, en gaat het je nog niet snel genoeg. kun je eventueel nog een 250 kcal gaan eten.

met 4800 kcal per dag, wordt je gewoon binnen 2 maanden echt vet. zonder dat je heel erg veel spiermassa zult hebben aangezet. 10 kilo aankomen, waarvan misschien 2 kilo spiermassa en 8 kilo vetmassa is niet echt goed. vooral omdat je ook weer 4 maanden bezig bent om op een normale manier die 8 kilo vet eraf te cutten.

en dan ben je dus netto 6 maanden bezig om 2 kilo spiermassa aan te zetten. als je niet het grootste deel van deze 2 kilo ook weer verliest tijdens het cutten (afhankelijk van aanleg, en aanpak).

je wil zoveel mogelijk spiermassa tov vetmassa winnen. en ik denk dat jij dat het beste doet door wat je nu neemt als uitgangspunt. je blijft met je huidige inname stabiel, en dat is dus jouw echte kcal behoefte. (2500-3000).

je gaat met enkele honderden kcal verhogen. en zult zien dat je dan gewoon netjes een kilo ofzo per maand zult aanzetten. vooral veel spier, en weinig vet. dat is toch hopelijk wat je wil.

succes

Thanks voor je info, maar wat voor dingen zal ik dan schrappen uit me voedingschema?

ty

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:35 ----------

O dat maakt het alleen maar erger :suckit:
Nee grapje ik had niet gezien dat het een vrouw was,,,;P

Laatst bewerkt:
Advies gegeven maar bedacht me dat je een lulletje bent > gewist.

Groet

Laatst bewerkt:
Het was maar een grapje dat laatste:P

Hou het maar bij t-shirtjes verkopen. :)

Durrrr, dit is best wel een kansloos topic. This is why we can not have nice things, am I right?

. This is why we can not have nice things, am I right?

Ja dat snap ik ook, maar niemand heeft me nog advies gegeven wat ik nu precies het beste kan schrappen uit me voedingschema...

Teveel kcal ok, maar wat kan ik dan het beste schrappen of vervangen?
Mammoth vervangen met cytogainer is al - 1000 / 1500 KCal

Ja dat snap ik ook, maar niemand heeft me nog advies gegeven wat ik nu precies het beste kan schrappen uit me voedingschema...
Not sure if very ****ing serious?

Er staan zat tips en ideeen, waaronder; lees de stickies. Dan hoef je ons niet eens te vragen wat je zou moeten schrappen.

Of je neemt gewoon geen gainer en gaat gewoon netjes vreten.

oke vooruit.. als je al zoveel kcal hebt, helemaal geen weightgainer, dus ook geen cytogainer. Weightgainer is makkelijke kcals voor mensen met geen tijd of wat dan ook om echt eten te maken. Jij hebt duidelijk wel echt eten.
Wat je moet schrappen kan je heel goed zelf bedenken, je kan de stickys lezen en je weet wat goed is..
Zorg voor iets van 5/6maaltijden (shake is geen maaltijd), sochtens vooral kh, savonds meer vet en eiwit. sochtens of rond je training fruit of/en snelle eiwitten, savonds kwark.
Dan is t kcal tellen

Vier maanden nodig om acht kilo vet te cutten? Weet niet hoe jij cut jonge :P

8 kilo vet in 4 maanden: dat is een pond vet per week. voor een pond vet te verliezen, moet je een kcal deficiet hebben van 3500 kcal (inname vs verbranding). ofwel 7 dagen 500 kcal onder behoefte eten.

natuurlijk kan het sneller. maar dan heb je het over dieten zoals een CKD, RFL, V-diet, bodyopus, ud2 etc. ofwel cyclische dieten. en zelfs dan heb je het over een vetverlies van 750-1000g vetverlies per week. en zelfs dan ben je 2-3 maanden ermee bezig.

Als je normaal je kcal inname te laag zet, met een normale cut. verlies je gewoon teveel spiermassa, en je gaat ook binnen enkele weken al veel minder verbranden.

@TS

je hoeft niets uit je schema te verwijderen. je moet gewoon een nieuw schema maken. een nieuw schema waarmee je met voornamelijk vaste voeding aan de 3300 kcal ofzo komt.

3300 kcal:
200g eiwitten (is bijna 3g per kg lichaamsgewicht en zeker genoeg).
110g vetten (is ongeveer 30% van totale kcal inname)
koolhydraten = wat er overblijft aan kcal = 1500 = 375g koolhydraten.
(dus:e200, k375, v110).

je huidige schema is zowieso niet echt je van het. zelfs al zou ik een kcal behoefte hebben van 4800 kcal, zou ik nooit zo bagger eten. maak gewoon een lekker nieuw schema.

mammoth is troep
haal het uit voeding

welke tabel gebruiken jullie om je energie behoefte uit te rekenen?

ik zit nu op 3900
maar verschilt per tabel wat me onderhoud is

On-topic...

te veel :)

Terug
Naar boven