XXL Nutrition

Mijn 4jaar oude benchrecord verbeteren

Bezoekers in dit topic

Nieuwe week

boardpress met 2 steekgewichten +/-6cm.
3 x 3x132,5kg.

Ging makkelijk, niet veel gemerkt van die 2,5kg extra.
Vrijdag weer een blokje lager.

boxsquat 3x120 3x140 3x140 3x140
makkelijk, vrijdag nog een keer box en daarna gewoon 3x140kg.

dead 5x8x80.
 
Zal wel lukken toch? :)
 
Deze week nog wel denk ik, daarna ga ik toch echt richting mijn "recordzone".
 
Tijd voor een update,

bench
3x3x132,5kg ging goed.

squat
3x3x140kg makkelijk.

dead
5x5x 100kg



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

week verder.

board press
3x3x 135kg

boxsquat
3x3x 145kg

dead
5x8x100kg

Training dinsdag

bench
3x3x 135kg nog geen falen

squat
3x3x 145kg nog ver van falen.

dead
5x8x 100kg.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu vandaag starten met boardpress 137,5kg en boxsquat met 150kg om het over een paar dagen zonder board en box te kunnen. 137,5 is de laatste horde naar de 140kg. Ik neem overigens vaker 2 dagen rust dan 1. Voel dat ik dit nodig heb.
 
training vrijdag 25 jan.

boardpress
3x3x 137,5kg

boxsquat
3x3x 150kg

dead
5x8x 100kg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maandag

bench
3x3x 137,5kg

squat
3x3x 150kg

dead
5x8x 100kg

Een officiele pr gehaald met squaten. Ik wist al een tijdje dat 150kg er in zat maar nu ook echt nog nooit hoger gedaan als vandaag. Ik voel wel dat de rek er nu even uit is en dat ik binnenkort ga tsten wat nu de daadwerkelijke
1rm is geworden. Bij 160kg ben ik tevreden.

Bench ging nog prima, de een na laatste horde is genomen. Mijn lichaam begint het niet langer meer te trekken, vooral mijn linkerschouder is aan het irriteren doordat ik bij hoge gewichten te veel met schouders ga drukken. Ik had mezelf voorgenomen over een paar dagen met met 3x140kg te beginnen en boardpress over te slaan maar nu ben ik net behoorlijk ziek geworden. Dit kan mijn schema op de laatste week volledig vernken.
Zodra ik hersteld ben ga ik nu dus wel voor de 3x140kg boardpress om weer te wennen aan het gewicht en te kijken hoe ik ben hersteld. 140kg had er zeker in gezeten als ik nu niet ziek ben geworden, nu wordt het afwachten.

Hierdoor is ook mijn recordpoging squaten op de tocht komen te staan, ook dit ga ik weer met boxsquat doen om de vorm te herpakken.
 
training maandag

Het was de bedoeling te gaan boardpressen maar toen besloot ik om na de warming up even te kijken hoe het aanvoelt.

bench
20x30kg 10x60kg 10x60kg 5x100kg 3x120kg

De 120kg ging wel aardig en toen besloot ik om er gewoon voor te gaan zonder board.

3x140kg 3x140kg

Lekker, het hele schema afgemaakt! Ondertussen wel aangepast, maar nu lekker 3 reps gedaan met ongeveer mijn oude
1rm. Dit ondanks mijn ziekte na de 137,5kg.
Voor een extra set had ik geen energie meer, evenals het squaten heb ik verplaatst naar dinsdag. ik merkte dat het schema te lang ging duren, dus heb het mooi kunnen afronden.
Over enkele dagen toppen.
Mijn opbouw wordt denk ik 3x120kg.
1x 130kg
1x 140kg
ik twijfel tussen nog eens 145kg of meteen 150kg.
 
Inderdaad erg nette bench op jouw bw.

Opbouw om te maxen lijkt mij niet optimaal, je "verspilt" veel te veel energie.

Zou gewoon 3x100, 1x125, 1x145 en dan zien waar het schip strand.
 
ik heb je log gelezen en mooi bezig man, succes!

weeg je nog 80, en is je schouderirritatie over?
 
Keurig hoor. 150 kg moet geen probleem zijn met 3x140 kg. Misschien ff wennen aan het gewicht maar het zit er zeker in.
 
Inderdaad erg nette bench op jouw bw.

Opbouw om te maxen lijkt mij niet optimaal, je "verspilt" veel te veel energie.

Zou gewoon 3x100, 1x125, 1x145 en dan zien waar het schip strand.

Ja zo veel sets kosten wel energie. Aan de andere kant moeten wel al mijn motorunits gereed zijn om zoveel gewicht te drukken.

misschien verander ik wel in 3x110 1x130 1x145

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 22:52 ----------

ik heb je log gelezen en mooi bezig man, succes!

weeg je nog 80, en is je schouderirritatie over?

voor mijn ziekte woog ik 80.3 kg maar denk dat het weer rond de 78kg zit.

De schouderklachten waren weg omdat ik een week rust had genomen. Gister geen last van spierpijn maar wel weer eventjes de schouderpijn. Maar nu is die weer weg.

Vroeger zou ik van zo'n training als maandag 3 a 4 dagen spierpijn hebben en door dit schema is dat er helemaal uit. Leuk om te zien hoe je lichaam zich aanpast aan de frequentie en rustdagen.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 22:55 ----------

Keurig hoor. 150 kg moet geen probleem zijn met 3x140 kg. Misschien ff wennen aan het gewicht maar het zit er zeker in.

Ja, toppen is wel altijd lastig voor me.
Voor dit schema had ik opgebouwd tot 10x120kg en toen ik erna 125kg deed was ik blij met 5 reps.
Ik zal wel enigsinds schrikken van het gewicht maar ik weet dat het in theorie moet lukken. Toen ik vroeger 150kg drukte (eenmaal gedaan) was het nadat 3x140 goed ging. Daarom had ik dit schema ook zo gemaakt.
Ik ga er eigenlijk nog van uit dat ik na de laatste training ook nog een fractie sterker ben, al zit ik wel al weken rond mijn max te trainen nu.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag toppen. gewicht een magere 78.1 kg.

Helaas is 150kg niet gelukt. Het scheelde niks, ik denk nog geen 1kg. Drukte het een 5-10cm van mijn borst, toen stopte het en ging ik in die seconde nog enkele mm omhoog, net niet tot het punt waarop de triceps het overnemen en het gewicht altijd omhoog gaat. Dit duurde te lang en toen de bar eenmaal helemaal niet omhoog kwam was het voorbij. Zonde.

Misschien net een dag te snel gestart, misschien de creatine vaker in moeten nemen, volgorde van kg's niet goed. toch 2kg massa minder.... net de verschillen die het hadden kunnen maken.
Al met al toch tevreden over het schema en het is zeker voor herhaling vatbaar. Twijfel heel misschien nog om volgende week een nieuwe poging te doen maar eigenlijk kan dat geen zin hebben na een fail. Maarja wat heb ik te verliezen na dik 10 weken een schema te hebben gedaan.

squat ging goed, 165kg gehaald. Volgende trainingen weer lekker reps maken met benen.
 
Super, en wat een discipline om dat schema vol te houden. Hoeveel is je 1rm en 3rm bench nu omhoog gegaan in die 10 weken?
 
Nu toch wel zo'n kleine 10kg. wat veel is voor iemand die jaren aan zijn max lijkt te zitten. Ik kon 4 x 130kg voor dit schema, en nu 3 x140kg. Helaas toch nog niet genoeg voor 1x 150kg.
 
Nu toch wel zo'n kleine 10kg. wat veel is voor iemand die jaren aan zijn max lijkt te zitten. Ik kon 4 x 130kg voor dit schema, en nu 3 x140kg. Helaas toch nog niet genoeg voor 1x 150kg.

Probeer anders 2x145kg. Volgens mij zit in t je hoofd. Moet gewoonweg kunnen die 150 kg
 
2 x 1x145 kg of echt 2x145kg?
 
Nu toch wel zo'n kleine 10kg. wat veel is voor iemand die jaren aan zijn max lijkt te zitten. Ik kon 4 x 130kg voor dit schema, en nu 3 x140kg. Helaas toch nog niet genoeg voor 1x 150kg.

Nieuwsgierig wat dat schema voor mij zou kunnen doen. Ik zit nu op 3 x 105. Met mijn huidig schema hoop ik 3 x 115 tegen het eind van de maand. En eind maart 3 x 125.
 
2 x 1x145 kg of echt 2x145kg?

1 setje van 2 herhalingen met 145. Tweede mag evt. met n vingertje hulp. Doen de powerlifters bij ons ook om de ban te breken met t gewicht. Zit m.i. echt in je hoofd. We hebben een wedstrijdlifter gehad die never boven de 200 bp kwam. Hebben we een keer stiekem 202,5 geladen. En ja hoor, gewoon weggedrukt.
 
Nieuwsgierig wat dat schema voor mij zou kunnen doen. Ik zit nu op 3 x 105. Met mijn huidig schema hoop ik 3 x 115 tegen het eind van de maand. En eind maart 3 x 125.


Ik denk dat het schema wel werkt voor iedereen, maar als je nog veel kracht kan winnen zonder een piekschema te volgen moet je dat gewoon nog doorgaan. Deze is dan weer ideaal als je echt een tijd op een dood punt zit, wat ongetwijfeld gaat komen. Zodra je daar op zit raad ik je dit schema wel aan.
 
ok, thanks! ik kon het toch niet laten vandaag om mijn borsttraining aan te passen en deed 5 series met 90 procent van mijn 1rm, en toen ik een zesde set deed brak ik toch nog een record, 3 x 110. ik blijf extreem goed vorderen: vandaag 6 oefeningen gedaan en pr's. Dus voorlopig zal ik je piekschema nog niet toepassen. Maar ik houd hem zeker bij. Tx En succes met je bench.
 
1 setje van 2 herhalingen met 145. Tweede mag evt. met n vingertje hulp. Doen de powerlifters bij ons ook om de ban te breken met t gewicht. Zit m.i. echt in je hoofd. We hebben een wedstrijdlifter gehad die never boven de 200 bp kwam. Hebben we een keer stiekem 202,5 geladen. En ja hoor, gewoon weggedrukt.

Ja, ik weet van mezelf dat ik ooit lang tegen de 140kg aan zat. De dag dat ik 140kg drukte heb ik daarna nooit meer gefaald op dit gewicht. Dus het zou zeker kunnen. Maar toch had ik er wel vertrouwen in omdat ik het vroeger ook kon na een 3x 140kg.
Helaas train ik altijd alleen waardoor ik geen spotter heb die kan helpen. Ik zal nog een keer moeten knallen en als het niet lukt weer even rustig aan gaan doen. Ik ga de opbouw nu wel lichter doen, 1x130 en daarna meteen 150, geen 140 meer daarvoor.
In theorie is het eigenlijk onmogelijk om na een fail beurt een week erna wel sterker te zijn, mits ik die dag een reden had om zwakker te zijn als anders. Dinsdag moet het gebeuren.
 
Back
Naar boven