AndroidHealthClinic

Mijn Eerste Voedingsschema

Herbert

Novice
Waardering
0
Ik heb dus besloten om mijn eerste voedinsschema op te stellen!
Ik train nog maar een week maar ben toch al vooruitgegaan!:D
Leeftijd: 15 Jaar
Lengte: 178 Cm
Totale Lichaamsgewicht: 58,9 Kg
Vetpercentage: 9,1 %
VVM: 53,5
Ik ga ongeveer 3x per week fitnessen en speel enorm vele hockey en moet veel lopen. Om te bulken gok ik dat ik een 3000-tal Kcal / Dag zal moeten nemen.

• 's Morgens: 50 g Choco Pops, 300 ml half volle melk, 250g volle kwark, 1 appel en 1 banaan.

• 10-uurtje: 2 croissants en 1 banaan

• Middagmaal: Wit broodje met salami, tomaten en wortelen + een balisto of andere koek met chocolade en 500ml water.

• 4-uurtje: 1 appel, 1 banaan en 1 kiwi vermengd met 500gr volle kwark + 250ml melk.

• Avondmaal: Stuk vlees of vis, 200 g aardappelen, 200 g groenten en 2 el ketchup + 350ml water.

• 's Avonds laat: 100 g Brinta en een appel of een banaan + 250 ml melk
Ik ga voornamelijk water ( middag en 's avonds ), sinaasappelsap ( 's morgens ) en veeeeel melk drinken ( de hele dag door ). Met dit alles ( drank niet bijgerekend ) kom ik op zo'n 4150 Kcal.
Als jullie opmerkingen, suggesties, krities, aanvullingen, ... te vermelden hebben --> feel free to answer!
Ik ben slechts een beginner en ik heb dit puur op het gevoel gedaan.
AUB GEEN HAVERMOUT!!! Ik heb dit vandaag voor het eerst gegeten --> NOOIT MEER !!!

Grtz:cool:

Je zegt, om te bulken moet ik zon 3000 kcal nemen, je schema gaat voor 4150 kcal ???

's Morgens: choco pops? Tijd om die aan de kant te schuiven en te vervangen door 100 gr Brinta. Wel respect dat je die kwark door je keel krijgt...

10 uurtje: croissants zijn vettig... + in croissants en een banaan zitten maar héél weinig miniem eiwitten... zorg dat je elke maaltijd een goede dosis eiwitten binnen krijgt. Dus bv: bruin brood met kippewit...

Middag: GEEN wit brood :) GEEN salami => veel te vet... Balisto & chocolade... moet je van afkicken en proberen het tot 1x/week te beperken

4u: wederom respect voor de kwark

Avondmaal = ok denk ik

's avonds laat: geen brinta 's avonds... algemene regel: geen koolhydraten 's avonds laat (brood, pasta, rijst, aardappelen, brinta, granen, ...) maar langzame eiwitten... dus beter is hier kwark te eten of tonijn.

Verder zou ik ook je hoeveelheid fruit proberen te verdelen tussen je maaltijden door (dus niet meetellen als volledige maaltijd), dus 5x een maaltijd met EN koolhydraten EN eiwitten EN vetten en daartussen dan fruit

Ik laat het aan de experts om mijn fouten te verbeteren.

Grtz
DiS

Herbert zei:
Met dit alles ( drank niet bijgerekend ) kom ik op zo'n 4150 Kcal.

Nou weet ik niet wat je drinkt, maar dit kan ook nog wel aardig oplopen. Een cola'tje is toch ook alweer 150 kcal.
Als je alleen water drinkt, hoef je het natuurlijk niet mee te tellen. :)

- is dit werkelijk waar 4150 kcal?
- choco pops vervangen door muesli/brinta/havermout o.i.d.
- misschien nog wat meer groente tussendoor?
- zou zelf m'n kcals niet uit vette melkproducten halen
- meer complexe kh's mag wel
- crossaints vervangen, balisto vervangen
- geen witbrood: volkorenbrood
- salami......? ----> kipfilet
- er wordt hier niet gefitnesst
- waarom zit drank er niet bij?
- kwark zou je 's avonds kunnen doen
- waar o waar zijn toch die gezonde vetten
- E/K/V?

volgens mij wil hij bulken dus aankomen dan kan die brinta toch wel savonds
of heb ik het nu helemaal mis??

• Topic Starter Topic Starter
Hai!

's Morgens zal ik mijn Choco Pops vervangen voor 100 g Brinta.
Om 10u zal ik de balisto en de croissants vervangen door een haverkoek en enkele meergranen boterhammen met kipfilet ( of mss tonijn... ik ga vanavond kijken of ik het lust of niet ).
's Middags zal ik opteren voor kipfilet op een bruin broodje ( is ham of kip kerrie ook goed? ) met tomaten , worteltjes en eieren.
Om 4 uur eet ik hetzelfde ( voor degene die geen kwark lusten --> probeer eens stukjes fruit en veel suiker erbij... maakt het veeeel beter... ik ben nu bijvoorbeeld 500gr volle kwark aan het eten met veel suiker en een hele appel en een hele banaan erin. )
Avondmaal ben ik ook niet van plan veranderingen aan te brengen.
's Avonds laat zal ik proberen geen Brinta te eten ( behalve als iemand beweerd dat het niet zoo slecht is )
Nog iemand aanpassingen, ideeën, suggesties, kritiek, ...
Laat maar komen :D
Oja nog iets: wat raden jullie mij aan van Brinta? wake up, fruitvit of gewone?
Wat raden jullie mij aan om te drinken? Water, frisdrank, fruitsap, sportdrinks, ...
Moet ik supplementen nemen zoals whey of weight gainers ofzo?

Grtz

Herbert zei:
Hai!
's Morgens zal ik mijn Choco Pops vervangen voor 100 g Brinta.
Om 10u zal ik de balisto en de croissants vervangen door een haverkoek en enkele meergranen boterhammen met kipfilet ( of mss tonijn... ik ga vanavond kijken of ik het lust of niet ).
's Middags zal ik opteren voor kipfilet op een bruin broodje ( is ham of kip kerrie ook goed? ) met tomaten , worteltjes en eieren.
Om 4 uur eet ik hetzelfde ( voor degene die geen kwark lusten --> probeer eens stukjes fruit en veel suiker erbij... maakt het veeeel beter... ik ben nu bijvoorbeeld 500gr volle kwark aan het eten met veel suiker en een hele appel en een hele banaan erin. )
Avondmaal ben ik ook niet van plan veranderingen aan te brengen.
's Avonds laat zal ik proberen geen Brinta te eten ( behalve als iemand beweerd dat het niet zoo slecht is )
Nog iemand aanpassingen, ideeën, suggesties, kritiek, ...
Laat maar komen :D
Oja nog iets: wat raden jullie mij aan van Brinta? wake up, fruitvit of gewone?
Wat raden jullie mij aan om te drinken? Water, frisdrank, fruitsap, sportdrinks, ...
Moet ik supplementen nemen zoals whey of weight gainers ofzo?
Grtz

:whip:

Ik raad je aan om frisdrank te drinken.

;) nuja... twas gewoon om wat opties te geven!

heb je dit ook is met dextrose geprobeerd? en gewoon water drinken dat is het beste. in fruitsap zit ook heel veel suiker.

martie zei:
Anders krijg ik het gewoon niet door...
Zonder suiker is echt GOOR...
En die suikers gaan bij mij echt niet veel effect hebben hoor
So what als mijn Bodyfat van 9% naar 15% gaat... Zou ik juist blij van worden!
Grtz

Herbert zei:
Anders krijg ik het gewoon niet door...
Zonder suiker is echt GOOR...
En die suikers gaan bij mij echt niet veel effect hebben hoor
So what als mijn Bodyfat van 9% naar 15% gaat... Zou ik juist blij van worden!
Grtz

oke, beter kwark met suiker dan helemaal geen kwark... enne sorry va je rug

doe dextrose (druivensuiker) door je kwark, tis gewoon bij de appie in het reform schap te vinden.
Supplementen zijn wel nuttig maar ook vrij prijzig (hier in NL) en je kan je carbs en proteins makkelijk uit je gewone voeding halen, dus probeer dat eerts maar is.
En wat het drinken betreft: wat denk je zelf?

greetz

ben jij niet die gast wat eerst vatoslocos10 was...volgens mij wel ofniet.

volgens mij is dit noooooit +4000kcal! en je schema ziet er niet goed uit kerel.
hoezo niet rijst, veel boterhammen, pasta etc???

50 Dollar zei:
ben jij niet die gast wat eerst vatoslocos10 was...volgens mij wel ofniet.
volgens mij is dit noooooit +4000kcal! en je schema ziet er niet goed uit kerel.
hoezo niet rijst, veel boterhammen, pasta etc???
nop ik ben/was vatoslocos10 niet!
geen idee wie dat is

ik zou de gewone brinta nemen de rest zit suiker in.......
en drinken water suikervrije drankjes ofzo
en savonds brinta kun je gewoon savonds nog eten hoor als je wilt aankomen
dus bulken ......;)
succes

Brintaaaaa! Ik zou in je voedingsschema wat meer eiwitten pakken.
Succes! Groetjes

Brinta!!! Ik zou wat meer eiwitten in je schema pakken.
Succes, groetjes

Brinta! Ik zou wat meer eiwitten in je schema pakken.
Succes, groejtes

nu weten we het wel;)

Terug
Naar boven