Fitness Seller

Mijn trainingsschema + voedingsschema, graag reacties.

marthijn20VT

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
95kg
Graag reacties op mijn huidige fitness routine. Heb gekozen om eens een UB/LB te doen.

Heb er ook mijn huidige PR bijgezet. Het is nog niet echt wonderbaarlijk maar ik ben op de goede weg. Ik fitness nu 2 jaar, maar heb ik het begin echt aangeklooid. Laatste 1/2 a 3/4 jaar is het echt serieuzer geworden en mis ik weinig trainingen. Ook let ik op mijn voeding. Heb mijn macro's uitgerekend en eet van alles wat ik via fitnesspall in vul, wanneer ik mijn macro's heb bereikt stop ik met eten. Hierbij haal ik 80% uit gezond eten. 20% uit "ongezond" dan bedoel ik sausjes en dergelijke. In het weekend is het wel lastiger vol te houden. Maar van maandag tot vrijdag eet ik strict. Alleen lastig wanneer we eens uit eten gaan haha.

Mijn macro's zijn momenteel :

3280 kcal
328g koolhydraten
205g eiwit
127g vet

Ik weeg momenteel 95kg en ben 1.90 lang. Mijn bodyfat zou ik niet weten. Ik begin wel een aardige zwemband met buikvet te krijgen en lovehandles. Dus ik denk een 20%. Maar ik twijfel dus of ik moet cutten of bulken, want heb nog niet aanzienlijk veel spiermassa, en ben bang weer als luciferstokje door het leven te moeten dan. Want mijn armen zijn nou niet echt groot. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen met een verwijzing naar dit topic.

Ik kom van ongeveer 70 a 75kg.

Groeten

Bijlagen

20 is geen goed start punt om te gaan bulken, dan kom je snel in de ongezonde vetranges. Ga liever naar een procent of 12 en ga vanaf daar leanbulken met 1-2kg per maand toename. Dat is een stuk beter voor je gezondheid en waarschijnlijk is gemotiveerd blijven ook makkelijker met zichtbare buikspieren.
Volgens mij zit je voeding verder goed, mooi dat je iifym doet.

Ik zou je squats standaard 5x5 doen en je deadlift 3x5, met hogere repranges gaat je techniek vaak afbrokkelen. Voor de rest vind ik het er wel prima uit zien :D

Zoals TheDutchOak zegt, zeker niet gaan bulken. Dan heb je straks nog verder van huis.
Je spieren zijn niet zichtbaar met een laag vet erop.

Je onderschat je caloriebehoefte flink trouwens, uitgaande van 20 vet kom ik uit op een behoefte van 3118 kcals per dag. Vetmassa heeft immers geen voedingsstoffen nodig. Dat betekend dat ie boven je onderhoud eet. Om te cutte ga je 500 kcals onder onderhoud zitten, in jouw geval dus ong. 2600 kcals.

Ik vind je schema er wel netjes uit zien. Ik zou wel 1 military press schrappen, omdat je voorkant schouders al flink aanpakt met veel andere oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor het advies. Ja ik heb mijn huidige kcal idd onderschat, maar dat komt omdat dit mijn bulk schema was/is vanaf 88kg. Inmiddels weeg ik er 95kg en heb ik dit niet bijgesteld.

Nu ga ik eens overwegen of ik verder ga bulken of toch maar even ga cutten. Maar ga binnenkort foto's plaatsen dan kan er beter advies worden gegeven.

Terug
Naar boven