AndroidHealthClinic

mijn triceps groeien niet

tommuyters

Novice
Waardering
0
triceps willen niet groeien train ze apart met biceps op 1 dag
en de oefeningen zijn dan dippen 5series van 12 triceps pressdown 4series van 10 heb al heel veel oefeninge geprobeerd maar lukt ni echt
welke oefeningen of wat zou kunnen helpen???

smal bankdrukken, dippen tussen 2 bankjes, French Press, liggende extensions, dumbbell extensions, kick-backs?
misschien moet je eens experimenteren met het gewicht en aantal herhalingen (misschien werkt lage herhalingen voor jou beter, of juist hoger aantal herhalingen), minder sets, andere ofeningen, afwisselen....

of misschien heb je genetisch gewoon pech dat ze niet willen groeien.

hoe ziet de rest van je schema eruit? daar kan het ook mee te maken hebben natuurlijk.

Probeer eens lager in je reps te gaan. Dus dippen (verzwaard) en dan zo'n 6 reps. Daarna een setje skullcrushers en een extension oefening.

doe je altijd dezelfde oefeningen, de zelfde hoeveelheid sets met dezelfde gewichten ?
(tip... progressieve verzwaring toepassen).

Je doet nu dus 9 setjes voor de triceps. Voor deze kleine spiergroep moet dit voldoende zijn. Zeker niet meer! maar je doet dus maar twee verschillende oefeningen en ook een hoog aantal reps. Probeer eens op 3 oefeningen over te gaan en doe voor elke oefening 3 setjes. Zo kom je ook op 9 setjes. 12 reps is waarschijnlijk echt te veel om massa op te bouwen. Probeer eerste setje 10 herhalingen (reps). vervolgens na een minuutje rust verhoog je het gewicht en doe je 8 herhalingen. Als laatste doe je een setje van 6 reps, waarbij je natuurlijk weer het gewicht verhoogt hebt.

Voor oefeningen kun je hier terecht:

http://www.xs4all.nl/~bozo/

Succes!

Het kan ook zijn dat je je triceps nu al overtraint. Je moet er in je schema rekening mee houden dat je je triceps met heel veel andere oefeningen ook meepakt. Bijvoorbeeld met benchpress, neckpress, enz. Als je dus je schouders, borst en triceps op 3 verschillende dagen aanpakt kan je triceps die drie dagen niet goed herstellen, en kan ie overtraind raken.

Wat is je volledige schema?

Idd, daarom heb ik triceps nu ook bij schouders ingedeeld.

Mijn armen groeien sowieso niet zo heel graag geloof ik. Al beginnen de tricpes zich wel steeds mooier af te tekenen willen ze nog niet echt aan de maat worden.

grappige is dat ze na een training als een idioot zijn opgezwollen, beetje pump is één ding, maar mijn armen zijn echt huge vlak na schouder/triceps training.

Probeer is "armdag". Borst,bicep,triceps bijv... bloed zit goed in de armen na biceps en vervolgens triceps gaat super..ik ga daar nu heel goed op.

suc6!

2 keer per week trainen. Zwaar en kort. Dipppen dippen en nog eens dippen

Suc6

Probeer om triceps samen met biceps op 1 dag te trainen. Begin met triceps en train ze zwaar door te dippen. Daarna gewoon een week rust.

Gr

Daan

Vooral proberen biceps en triceps om en om zwaar te belasten.
Dus biceps apart en triceps apart, maar dan zwaar met lage reps.
Wel genoeg rust nemen, maar je armvolume neemt hierdoor snel toe denk ik, de triceps in ieder geval.

gewoon 10 chocolade letters eten per dag, dan krijg je 7000 kcal binnen en daar groei je zeker wel op!!

dippen heeft veel geholpen bij mij, veel herhalingen (10-20) en sets bijna tot het uiterste samen met pressdowns met rechte baar 4 sets elk

Terug
Naar boven