MuscleMeat

Mijn voedingsschema (bulk) graag feedback

mastie

Novice
Waardering
0
Hallo mensen,

Mijn naam is Marcel en heb hiervoor één eerdere post gemaakt. Ik ben inmiddels vele dagen/uren verder met uitzoeken/lezen/berekenen en begin al aardig te begrijpen hoe het werkt qua voeding. Nu heb ik veel sticky's gelezen en heb daaruit een xls bestand gehaald waarin ik mijn eigen waardes heb gezet zodat ik een juiste berekening van de totalen krijg. Ik heb daarbij meerdere voedingsschema's van andere bekeken om daar info uit te halen wat weer toepasbaar is in mijn schema gezien ik zelf thuis niet geheel in staat ben volledig te koken (i.v.m. verbouwen van mijn huis en keuken nog niet klaar is :(

Ik heb als eerst een berekening gemaakt van mijn normale verbruik zoals hier benenden:

Gewicht: 85kg x 13,8 = 1173
Lengte: 187cm x 5 = 935
Leeftijd: 23 x 6,8 = 156,4
67 – 156,4 = -89,4

Totaal behoefte: 2175 Kcal
Totaal behoefte +20%: 2610 Kcal (bulken)
Totaal behoefte per maaltijd: 435 Kcal

Vervolgens heb ik het volgende samengesteld als voedingsschema. Ik zou graag van jullie feedback hierover willen of dit een goed voedingsschema is. Ik ben afgelopen maandag begonnen met sporten en wil zo snel mogeijk het maximale eruithalen in combinatie met het voedingschema.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarbij zit ik redelijk goed per maaltijd wanneer ik het totaal aantal Kcal deel door de maaltijden over één hele dag.

Alvast bedankt voor eventuele reacties! ;)

Zou je whey van 10.30 bij het ontbijt erdoor gooien. Je whey van 22.30 is overigens nutteloos..
Ik mis goede vetten in je schema.

• Topic Starter Topic Starter
Ok ga die aanpassing maken voor bij het ontbijt. Die whey van 22;30 kan dus weg. Dus 1x per dag? En wat moet ik met die goeie vetten? Kun je daar meer uitleg/voorbeeld(in voedingsschema) van geven s.v.p.? :rolleyes:

Daarbij was ik vergeten te vertellen dat sport op maandag/woensdag/vrijdag na vijf uur. Misschien dat ik hierna nog een whey kan nemen?

Verhoog langzaam je Kcal inname, vanaf wat je nu eet.

ga gem. uit van 3gram eiwit per kg vvm 1.5gram vet en 6 gram Koolhydr.

wat is je vetp.?

Wat bedoel je hiermee?

"Verhoog langzaam je Kcal inname, vanaf wat je nu eet." Moet ik meer eten dan het opgestelde schema? (sry voor de mss domme vraag)

Vetp moet ik deze week nog laten meten op de sportschool.

En verder volgens je laatste zin kloppen mijn totalen dus niet van de KVE?

Toch bedankt voor de reactie's tot nu toe. Pff valt nog niet mee om het goed voor elkaar te krijgen ;)

Die tweede whey shake alleen op trainingsdagen en wel voor of na de training innemenen. Daar verschilen de meningen over. Neem hem zelf meteen na de training.

Daar ga je niet van groeien hoor!!

Je BMR is mischien 2175

Maar je moet denken dat dat je behoefte is als je de hele dag NIKS doet !
Als je gaat werken en sporten enzo ga je ook meer energie verbruiken hé.
Mijn BMR is 2076 en omgerekend als ik elke dag een uur ga trainen en werken,zit ik in de bulk op 4500 kcal !!

Wat bedoel je hiermee?

"Verhoog langzaam je Kcal inname, vanaf wat je nu eet." Moet ik meer eten dan het opgestelde schema? (sry voor de mss domme vraag)

Vetp moet ik deze week nog laten meten op de sportschool.

En verder volgens je laatste zin kloppen mijn totalen dus niet van de KVE?

Toch bedankt voor de reactie's tot nu toe. Pff valt nog niet mee om het goed voor elkaar te krijgen ;)

Ga langzaam aan iets meer eten, je berekening klopt niet.

Ik zit momenteel tussen de 4500 en 5500Kcals (dagelijks)

niet ineens ook naar zo'n hoeveelheid gaan, maar wel ietsje meer als 2200Kcal.

verhoog elke 2 weken je inname met 200Kcal. sowieso naar 3000Kcal.

hou dat is een week of 8 aan en bekijk dan het resultaat.

als je vetp. 20% is zit je met mijn advies al aan +- 3500Kcal.

Dit is echt wel veel te weinig eten als je wil groeien. Ikzelf zweer erbij om zeker om de 2 uur te eten en zeker 8 maaltijden per dag. Daar groei je gewoon veel beter op dan bij jou om de 3 uren en enkel 6 maaltijden (maaltijdjes als je het mij vraagt) per dag. Gewoon 2 maal per dag warme maaltijd (rijst of pasta), veel brood als tussendoor en iedere maaltijd reken je zeker ongeveer 25-30 gr eiwit (kipfilet, eieren, tonijn, rosbief, ...). Hoe later op de dag, minderen met je koolhydraten (niet als je 's avonds traint want na je training heb je massa's koolhydraten nodig om te groeien).

Mensen allemaal bedankt voor de reactie!

Samenvoegend van meerdere reactie is dus ongeveer het volgende wat het beste is?

Vanaf maandag ga ik intensiever sporten. Mijn BMR is 2175 hoeveel moet ik dan nu hebben om te beginnen inclusief werken (kantoorbaan) en sporten gezien ik volgens advies de voeding moet opbouwen (wat wel logisch klinkt achteraf)?

Daarbij zal ik van 6x naar 8x gaan met voeding dus een betere verdeling wat straks met meer bulken alleen maar goed zal komen dan. Kan ik mijn koolhydraten over de hele dag (8 maaltijden) dan ongeveer gelijk houden vanwege het sporten wat tussen vijf en zes meestal is?

Dan mijn laatste vraag: Kan iemand mij meer vertellen wat er aan mijn schema dan niet goed "berekening klopt niet" is?? Is dit de berekening op zich of het aantal Kcal wat ik inneem want helaas wordt er niet gezegd WAT niet goed is. En dat met het missen van de goede vetten snap ik niet kan iemand mij dit uitleggen please???

Heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe begin deze week wist ik echt 0.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven