MuscleMeat

Mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Volgens een in body test bij de sportschool én een calculator die ik had gebruikt ligt mijn onderhoud rond 2500 kcal.
Je zegt dat je dit berekend hebt.. Maar als ik je stats invul kom je met je onderhoud (en 3-5x trainen (dus 3 x met hitt erbij))
op ca. 3000 als onderhoud... Dus ergens gaat er wat fout lijkt me. Met die 2500 zou je al 500 onder je onderhoud eten.

Capture.JPG


Weet je hoeveel je nu eet en of je afvalt? Heb je dit al daardwerkelijk 1 a 2 weken gegeten? die 2500?
 
Je zegt dat je dit berekend hebt.. Maar als ik je stats invul kom je met je onderhoud (en 3-5x trainen (dus 3 x met hitt erbij))
op ca. 3000 als onderhoud... Dus ergens gaat er wat fout lijkt me. Met die 2500 zou je al 500 onder je onderhoud eten.

Bekijk bijlage 478980

Weet je hoeveel je nu eet en of je afvalt? Heb je dit al daardwerkelijk 1 a 2 weken gegeten? die 2500?
Ik heb al een tijdje 3000 gegeten en bleef hangen op hetzelfde gewicht en VP, vandaar dat ik het veranderd heb naar 2500.
Komende week is de eerste week dat ik maar 2500 eet.
Hoeveel zou normaal zijn om per week af te vallen qua gewicht?
 
Ik heb al een tijdje 3000 gegeten en bleef hangen op hetzelfde gewicht en VP, vandaar dat ik het veranderd heb naar 2500.
Komende week is de eerste week dat ik maar 2500 eet.
Hoeveel zou normaal zijn om per week af te vallen qua gewicht?
Er vanuit gaande dat je verbruik gelijk blijft (3000 KCal/dag) zou je op 2500 KCal/dag ongeveer een halve kilo per week moeten afvallen.
 
Ik heb al een tijdje 3000 gegeten en bleef hangen op hetzelfde gewicht en VP, vandaar dat ik het veranderd heb naar 2500.
Dan is j eonderhoud dus 3000 kcal en niet 2500 kcal ;)

Ik zou je richten op maximaal 0,5 kg per week afvallen. Als je veel sneller gaat ga je ook meer massa inleveren en dat is zonde.
 
Er vanuit gaande dat je verbruik gelijk blijft (3000 KCal/dag) zou je op 2500 KCal/dag ongeveer een halve kilo per week moeten afvallen.
Iemand toevallig nog tips om zoveel mogelijk spiermassa te behouden?
Mijn eiwitten zijn al vrij hoog en ik train zo intensief als maar kan.
 
Dan is j eonderhoud dus 3000 kcal en niet 2500 kcal ;)

Ik zou je richten op maximaal 0,5 kg per week afvallen. Als je veel sneller gaat ga je ook meer massa inleveren en dat is zonde.
Ik heb het aangepast nu, thanks
 
Iemand toevallig nog tips om zoveel mogelijk spiermassa te behouden?
Mijn eiwitten zijn al vrij hoog en ik train zo intensief als maar kan.
Voldoende eiwitten (2g/kg), goed trainen, goed slapen en weinig stress (voor zover je dat zelf in de hand hebt). Meer kun je niet doen.
 
Eiwitten hoeven echt niet extreem hoog te zijn. Met 2 gr per kg zit je prima.
Zo min mogelijk masa inleveren is gewoon simpelweg zo rustig mogelijk afvallen (iig niet meer dan 0,5 kg per week).

Dus zorgen voor genoeg rust en niet TE veel trainen en goed eten. Een balans vinden is het belangrijkste.
 
Eiwitten hoeven echt niet extreem hoog te zijn. Met 2 gr per kg zit je prima.
Zo min mogelijk masa inleveren is gewoon simpelweg zo rustig mogelijk afvallen (iig niet meer dan 0,5 kg per week).
Ik zal mijn best doen dan, haha.
Eens kijken of ik binnen 6 weken op 10,5% VP kan geraken.
 
Waarom perse binnen 6 weken?
Beter rustig aan en geleidelijk he. ;)
 
Waarom perse binnen 6 weken?
Beter rustig aan en geleidelijk he. ;)
Omdat ik over 6 weken de volgende meting heb bij de sportschool haha, tot die tijd heb ik niks voor mijn VP op te meten :p
 
Spiegel en cm meten in combi met je gewicht.
Doen ze een huidplooimeting? of zo een eletronisch (en totaal onbetrouwbare) weegschaalmeting?
 
Spiegel en cm meten in combi met je gewicht.
Doen ze een huidplooimeting? of zo een eletronisch (en totaal onbetrouwbare) weegschaalmeting?
Ja het is zo'n in body test, dus met zo'n soort elektronische weegschaal.
 
Hou dan beter maar de spiegel in de gaten....
Maak nu startfoto's in dezelfde kleding, poses etc en meet cm.
Dan over 4 weken weer. Dan zie je t beter of je vooruitgang.
 
Als je zo min mogelijk massa wilt inleveren en je voeding en rust zitten goed is het alleen nog belangrijk om zo te trainen als altijd. Daarmee bedoel ik zwaar trainen. Als je minder kracht hebt, wat zeker gaat gebeuren als je diep cut, kun je imo beter je volume iets omlaag doen om toch op maximaal gewicht te trainen (binnen de rep range uiteraard).
 
Ik zit momenteel op dag 4, vind een rare afwijking in het meten;
Dag 1: 86,4 kg
Dag 2: 86,4 kg
Dag 3: 86,8 kg
Dag 4: 86.8 kg

Ik heb mezelf op alle dagen meteen na het opstaan gewogen, voeding en slaap was precies hetzelfde.
In de avond van dag 2 heb ik zelfs leg day gehad, dus ik vind het heel vreemd dat ik op dag 3 opens meer woog en vanochtend nog steeds op 86,8 zit. (Aangezien je aanzienlijk meer verbrand tijdens het trainen van benen dan andere bodyparts)

Ben ik de enige die dit vreemd vind?
 
Alles behalve raar, een plasje minder en je zit al op zo'n afwijking. 4 dagen is echt te weinig om op dit soort dingen te letten. Kijk even na een week op 2 - 3 wat is gebeurt. Goed dat je je altijd op hetzelfde moment weegt, houden zo. Van dag tot dag kan het bij mij zomaar een kilo schelen.
 
Alles behalve raar, een plasje minder en je zit al op zo'n afwijking. 4 dagen is echt te weinig om op dit soort dingen te letten. Kijk even na een week op 2 - 3 wat is gebeurt. Goed dat je je altijd op hetzelfde moment weegt, houden zo. Van dag tot dag kan het bij mij zomaar een kilo schelen.
Oh, ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn.
Ik zal het gemiddelde per week in de gaten houden.
 
Niks om je zorgen over te maken. Ik heb soms wel eens uitschieters van een kilo omhoog of omlaag van dag tot dag (meet ook 's ochtends direct na opstaan en toiletbezoek), terwijl ik strak m'n calorieën track en regelmatig leef. Is waarschijnlijk darminhoud en/of wat meer vocht dat wordt vastgehouden. Even lekker kakken en het is weer rechtgetrokken ;)
 
Back
Naar boven