AndroidHealthClinic

Mijn workouts goed genoeg?

1m95 en 73 kilo, hou beter je mond jij, jullie zijn hier goed in iedereen af te breken, zo voelen julle je groter dan jullie eigenlijk zijn ectoboys, echte computerhelden op dit forum, ja misschien stelt hij een domme superdude vraag, maar dan hoeven jullie hem geen superdude antwoord te geven..

Als je niet nuttig willen antwoorden, doe dat dan niet, niemand wacht op jullie kk antwoorden..

Als er van tijd tot tijd geen goeie info op dit forum werd gegeven was ik allang weg hier..

Gelukkig bestaan er nog ridders, fiere kerels met een nobel karakter, de moderne Robin Hood, mensen zoals jij.....................die als het ff niet lukt met ziektes gaan vloeken. Mensen die kk gebruiken om iets duidelijk te maken krijgen van mij geen respect, en van heel veel mensen niet.

Maar doe lekker door Batman. Wij blijven wel lekker Robin

Heb nergens vermeld dat ik er rugpijn van krijg? Hoe goed je vorm ook is, het is en blijft een verkeerde belasting voor je rug... google er maar eens op.

Hoeft dit niet te googlen, ik heb dit al meermaals gelezen, ga ook niet beweren dat dat niet zo is..
Maar als je nergens last van hebt en je voelt dat het een goede workout is, why not?

Gast, alsof ik wil zeggen dat je ALLEEN maar weighted sit-ups hoeft te doen..

Ach dit draait uit op een Offtopic geflame..

De tussenwervelschijven staan voortdurend onder zware druk door de manier waarop de buikspieren worden aangespannen;
de extreemste en voor het lichaam meest slechte en onvriendelijke buikspieroefening is de sit-up!
Bij het veelvuldig doen van dit soort oefeningen is de kans op onder andere een hernia zeer groot; met name de onderrug is dé kwetsbare plek. Door eenzijdige druk wordt de zachte tussenwervelschijf aan één kant ingedrukt en gaat geleidelijk, steeds iets meer uit puilen. De rugwervelzenuw die er achter langs loopt, komt dan in de knel omdat de rugwervelzenuwen van de onderrug naar de benen lopen geeft dat een uitstralende pijn naar de benen. Het mag duidelijk zijn dat niemand daar op zit te wachten.
Dr. Stuart McGill, auteur van Low back Disorders: Evidence-bases prevention and rehabilitation, heeft onderzocht dat de sit up's een negatieve druk op de wervelkolom veroorzaken van ongeveer 3300 Newton (375kg) per sit up. Wanneer je bijvoorbeeld 100 sit up's doet is de totale druk op de wervelkolom 330.000 Newton. The National Institute for occupational safety and health heeft onderzocht en wetenschappelijk kunnen aantonen dat de totale druk op de wervelkolom niet meer mag zijn dan 3000 Newton per dag!
Het uitvoeren van teveel druk op de wervelkolom zal lang goed gaan want je hebt het nog niet in de gaten maar dit zal absoluut zorgen voor rugklachten en dit kan verder uitgroeien tot bijvoorbeeld een bulging disc (voorstadium hernia) of een hernia.

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 17:27 ----------

Hoeft dit niet te googlen, ik heb dit al meermaals gelezen, ga ook niet beweren dat dat niet zo is..
Maar als je nergens last van hebt en je voelt dat het een goede workout is, why not?

dan niet

De tussenwervelschijven staan voortdurend onder zware druk door de manier waarop de buikspieren worden aangespannen;

de extreemste en voor het lichaam meest slechte en onvriendelijke buikspieroefening is de sit-up!
Bij het veelvuldig doen van dit soort oefeningen is de kans op onder andere een hernia zeer groot; met name de onderrug is dé kwetsbare plek. Door eenzijdige druk wordt de zachte tussenwervelschijf aan één kant ingedrukt en gaat geleidelijk, steeds iets meer uit puilen. De rugwervelzenuw die er achter langs loopt, komt dan in de knel omdat de rugwervelzenuwen van de onderrug naar de benen lopen geeft dat een uitstralende pijn naar de benen. Het mag duidelijk zijn dat niemand daar op zit te wachten.
Dr. Stuart McGill, auteur van Low back Disorders: Evidence-bases prevention and rehabilitation, heeft onderzocht dat de sit up's een negatieve druk op de wervelkolom veroorzaken van ongeveer 3300 Newton (375kg) per sit up. Wanneer je bijvoorbeeld 100 sit up's doet is de totale druk op de wervelkolom 330.000 Newton. The National Institute for occupational safety and health heeft onderzocht en wetenschappelijk kunnen aantonen dat de totale druk op de wervelkolom niet meer mag zijn dan 3000 Newton per dag!
Het uitvoeren van teveel druk op de wervelkolom zal lang goed gaan want je hebt het nog niet in de gaten maar dit zal absoluut zorgen voor rugklachten en dit kan verder uitgroeien tot bijvoorbeeld een bulging disc (voorstadium hernia) of een hernia.

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 17:27 ----------

dan niet

Je probeert een baksteen liefde te uiten. Spaar je krachten kerel

Gelukkig bestaan er nog ridders, fiere kerels met een nobel karakter, de moderne Robin Hood, mensen zoals jij.....................die als het ff niet lukt met ziektes gaan vloeken. Mensen die kk gebruiken om iets duidelijk te maken krijgen van mij geen respect, en van heel veel mensen niet.

Maar doe lekker door Batman. Wij blijven wel lekker Robin

Hahaha gozer, jij bent dat type "met kk vloek je niet", 2 jaar geleden werd dat woord elke dag naar je hoofd geslingerd, en o wee als je nu kk gebruikt, ik hoef geen respect van je, en alsof ik hier de robin hood wil uithangen, mensen komen hier voor vragen te stellen en krijgen geflame naar hun hoofd geslingerd, heb maten die niet meer op dit forum willen gaan omdat er nooit serieus geantwoord wordt..

Dan moet ik ze uitleggen ja, als je komt met een vraag waaruit blijkt dat je er weinig van afweet dan flamen ze je verrot, slaat toch nergens op, alsof beginners weten dat 100 sit-ups of 200 sit-ups niets uitmaakt..

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 17:32 ----------

@supersized, nouja dat vind ik dan wel weer nuttige info en onderbouwd, bedankt daarvoor.

vraag me af hoeveel newton er wel niet bij komtkijken als je deadlift

Hahaha gozer, jij bent dat type "met kk vloek je niet", 2 jaar geleden werd dat woord elke dag naar je hoofd geslingerd, en o wee als je nu kk gebruikt, ik hoef geen respect van je, en alsof ik hier de robin hood wil uithangen, mensen komen hier voor vragen te stellen en krijgen geflame naar hun hoofd geslingerd, heb maten die niet meer op dit forum willen gaan omdat er nooit serieus geantwoord wordt..

Dan moet ik ze uitleggen ja, als je komt met een vraag waaruit blijkt dat je er weinig van afweet dan flamen ze je verrot, slaat toch nergens op, alsof beginners weten dat 100 sit-ups of 200 sit-ups niets uitmaakt..

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 17:32 ----------

@supersized, nouja dat vind ik dan wel weer nuttige info en onderbouwd, bedankt daarvoor.

Gecondoleerd,......als al je vriendjes zo fragiel en weerloos zijn.

1m95 en 73 kilo, hou beter je mond jij, jullie zijn hier goed in iedereen af te breken, zo voelen julle je groter dan jullie eigenlijk zijn ectoboys, echte computerhelden op dit forum, ja misschien stelt hij een domme superdude vraag, maar dan hoeven jullie hem geen superdude antwoord te geven..

Als je niet nuttig willen antwoorden, doe dat dan niet, niemand wacht op jullie kk antwoorden..

Als er van tijd tot tijd geen goeie info op dit forum werd gegeven was ik allang weg hier..

Allez, weer iemand die denkt dat je 100 kg moet wegen om verstand te hebben van training en voedingsschema's. Ik heb hierboven al nuttig geantwoord, waar hij mee verder kan. Mag er dan nog effe getrolled worden ook ja? De maatschappij is al zuur genoeg dezer dagen. Beetje chagrijnig van je roids misschien? Ik kom op 5-6 maand tijd van 66kg, veel meer kan ik naturel niet hoor. Gewicht zegt NIETS over kennis.

Die kerel post hier al trouwens sinds augustus vragen over schema's en muscle gainers etc, dan mag je toch wel verwachten dat ie met zo'n dingen ondertussen niet meer afkomt?

Laatst bewerkt:
Allez, weer iemand die denkt dat je 100 kg moet wegen om verstand te hebben van training en voedingsschema's. Ik heb hierboven al nuttig geantwoord, waar hij mee verder kan. Mag er dan nog effe getrolled worden ook ja? De maatschappij is al zuur genoeg dezer dagen. Beetje chagrijnig van je roids misschien? Ik kom op 5-6 maand tijd van 66kg, veel meer kan ik naturel niet hoor. Gewicht zegt NIETS over kennis.

Heb er ook zo'n hekel aan als mensen je gaan afrekenen op stats, zoals bv ook leeftijd. Dat zegt meer over de persoon die jou daarop afrekent dan jezelf

Heb er ook zo'n hekel aan als mensen je gaan afrekenen op stats, zoals bv ook leeftijd. Dat zegt meer over de persoon die jou daarop afrekent dan jezelf

Heb je volledig gelijk in, persoon boven jou ook, wou niet antwoorden omdat het dan weer uitdraait op onnodig geflame, maar ik heb dan weer een hekel aan mensen die anderen afbreken zonder iets nuttig toe te voegen, vandaar mijn antwoord die bij sommigen in het verkeerde keelgat schoot..

En over het getroll, blijkbaar is de bovenstaande persoon zijn manier van trollen wat anders, want in mijn woordenboek is een troll pas succesvol als iedereen doorheeft dat je trollt..

Dat gezegde, was mijn antwoord ook onnodig en kinderachtig, maar er wordt hier op dit forum soms wat teveel geflamed op "newbies"..

Is een hele andere beweging.. een goede vorm deadlift: holle rug

Daar heeft de auteur over dat stukje sit up tekst vast ook een (hele) andere mening over.
Holle rug bij deadliften heeft mij een bijna hernia opgeleverd. Gewoon (natuurlijk) recht houden.

Ik snap de reacties op topicstarter wel of het nu van ecto's af komt of niet. Als hij zichzelf en dit forum enigszins serieus neemt had hij wel de zoek functie gebruikt. Op zo'n onnozele vraag kun je onnozele reacties verwachten.

• Topic Starter Topic Starter
zoals ik al een x zei ik ben al langerw tijd bezig met squats ect en zie ook vooruitgang
Alleen wil een schema maken heb niet gezegd ik wil alleen abs. Ik heb gezegd dat ik al wel me oefeningen
Voor me abs heb, ik doe ook veel oefeningen voor rug,schouders,biceps,triceps ect
Maar heb niet echt een schema sinds ik nu een gym abbonoment heb,
Heb ik nu veel meer mogelijkheden. Mijn abs vind ik helemaal niet zo belangrijk ik doe die oefeningen
In 20 min ofzo voelt goed en intens, ik hoef niet persee een sixpack
Ik vind een mooi fysiek wel belangrijk is het nu iets duidelijker?
Alvast bedankt

zoals ik al een x zei ik ben al langerw tijd bezig met squats ect en zie ook vooruitgang
Alleen wil een schema maken heb niet gezegd ik wil alleen abs. Ik heb gezegd dat ik al wel me oefeningen
Voor me abs heb, ik doe ook veel oefeningen voor rug,schouders,biceps,triceps ect
Maar heb niet echt een schema sinds ik nu een gym abbonoment heb,
Heb ik nu veel meer mogelijkheden. Mijn abs vind ik helemaal niet zo belangrijk ik doe die oefeningen
In 20 min ofzo voelt goed en intens, ik hoef niet persee een sixpack
Ik vind een mooi fysiek wel belangrijk is het nu iets duidelijker?
Alvast bedankt

Abs zijn niet nodig als je zwaar deadlift en squat
Doe wat hanging leg raises en planks, dat is genoeg.
Van 200 reps heb je alleen maar een nadelig effect en opzichte van 20 reps+2 minuten planken ofzo

Oke dus als ik nou zoeits genruik
Workout Sets. Reps
Cardio. 2. 10-15m
Dumbbell press schuin 4. 8-10
Dumbbell chest press. 3. 8-10
Dembell pullover. 3. 8-10
Pec fly rear deltoid. 3. 8-10
Chest press. 3. 8-10
-------------------------------------
dag 2
Cardio. 2. 10m
Leg press. 3. 8-10
Leg extensions. 3. 8-10
Leg curls. 3. 8-10
Abductor. 4. 8-10
Abidominal machine. 2. 30
Leg raise. 3. 15
Rotary torso. L2.R2. 8-10
Plank. 1. 2m
Dag 3
Cardio. 2. 10-15m
Lat puldown. 3. 8-10
Seated rows. 3. 8-10
Lateral raise. 4. 8-10
------------------------------------
Dag 4
Cardio. 2. 10m
Shoulder press. 4. 8-10
Pec fly rear deltoid. Andersom 3. 8-10
Dumbbell side raise. 3. 8-10
Dumbbell. Front raise. 3. 8-10
Dumbbell shoulder press. 3. 8-10
Seated dip. 3. 8-10
Triceps extension. 3. 8-10
Dumbbell back raise. L1R1. 8-10
Rotary torso. L2R2. 8-10
Plank. 1. 2m
Leg raise. 3. 15
Dag 5
Rustdag
Dag6
Cardio. 2. 10-15m
Plank. 1. 2m
Leg raise. 3. 15
Rotary torso. L2R2. 8--0

Laatst bewerkt:
Daar heeft de auteur over dat stukje sit up tekst vast ook een (hele) andere mening over.
Holle rug bij deadliften heeft mij een bijna hernia opgeleverd. Gewoon (natuurlijk) recht houden.

Ik snap de reacties op topicstarter wel of het nu van ecto's af komt of niet. Als hij zichzelf en dit forum enigszins serieus neemt had hij wel de zoek functie gebruikt. Op zo'n onnozele vraag kun je onnozele reacties verwachten.

Ur right, Hol of bol is allebei niet goed, rechte rug is de juiste vorm.

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 10:16 ----------

Oke dus als ik nou zoeits genruik
Workout Sets. Reps
Cardio. 2. 10-15m
Dumbbell press schuin 4. 8-10
Dumbbell chest press. 3. 8-10
Dembell pullover. 3. 8-10
Pec fly rear deltoid. 3. 8-10
Chest press. 3. 8-10
dag 2
Cardio. 2. 10m
Leg press. 3. 8-10
Leg extensions. 3. 8-10
Leg curls. 3. 8-10
Abductor. 4. 8-10
Leg raise. 3. 15
Rotary torso. L2.R2. 8-10
Plank. 1. 2m
Dag 3
Cardio. 2. 10-15m
Lat puldown. 3. 8-10
Seated rows. 3. 8-10
Lateral raise. 4. 8-10
Dag 4
Cardio. 2. 10m
Shoulder press. 4. 8-10
Pec fly rear deltoid. Andersom 3. 8-10
Dumbbell side raise. 3. 8-10
Dumbbell. Front raise. 3. 8-10
Dumbbell shoulder press. 3. 8-10
Seated dip. 3. 8-10
Triceps extension. 3. 8-10
Dumbbell back raise. L1R1. 8-10
Rotary torso. L2R2. 8-10
Plank. 1. 2m
Leg raise. 3. 15
Dag 5
Rustdag
Dag6
Cardio. 2. 10-15m
Plank. 1. 2m
Leg raise. 3. 15
Rotary torso. L2R2. 8--0

Waarom doe je 16 sets voor borst?
Waarom doe je geen squats of deadlift?
Waarom doe je 3x per week buik?

Ur right, Hol of bol is allebei niet goed, rechte rug is de juiste vorm.

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 10:16 ----------

Waarom doe je 16 sets voor borst?
Waarom doe je geen squats of deadlift?
Waarom doe je 3x per week buik?

Die voor me borst 16 sets ja het valt mee wat raad je aan 10?
ik heb geen partner en dan squat ik liever niet alleen voor t eerst
Buik 2x doen dan ?

Terug
Naar boven