Trainen en Voeding!
Nou alle voornemens ten spijt, ik had al enige tijd last van pijntjes in vooral de rechterschouder, maar ook de knietjes irriteerden wat om over m'n onderrug maar te zwijgen, want daar maak ik me af en toe best wel eens zorgen om.
Ik heb niet de luxe om met regelmaat naar een sportfysio te gaan, gewoon te druk met werk.
Vooral dat laatste is wat me de laatste paar weken weer aardig in de weg begint te zitten.
Ik eet slecht en train nauwelijks, hoop gezeur an de kop.
-dit niet goed, dat is k*t geregeld, die is een kl***zak en hij voert geen zak uit.......
Nou ja zo'n beetje m'n dagelijkse beslommeringen als leidinggevende.
Oh ja en dan ook nog meermalen voor kloterige wissewasjes uit bed gebeld worden omdat men ff niet wat weet...grrrrr
Al met al lekker fit en super gezellig mn nest uit om met veel zin de dag weer te beginnen......*zucht*
Goed, genoeg ge-emmert erover...TRAINEN!...tja ik doe mn best, maar het is ff lastig.
Ik heb moeite met eten. Ik rekende gister even uit wat ik dagelijks binnen krijg en ik schrok best wel van hoe weinig het is.
Waar is die tijd gebleven dat ik easy 1,5 brood op een dag naar binnen werkte om vervolgens na het warme avondeten nog eens gezellig wat van de afhaal-chinees te halen, waar ik in mn uppie een maandmenu voor 2 personen aan het wegsloeken was om een uur later met een leeg gevoel naar bed toe te gaan.
Mijn huidige dagelijkse behoefte bedraagt zo'n 4500kCal om mn gewicht en energie te handhaven. Ik kom met moeite aan de 4000 op dit moment.
Om goed te kunnen presteren tijdens trainingen zal ik minimaal op 5000 moeten zitten, sjeezus hoe ga ik dat doen?
Weightgainer lijkt me in mijn geval zeker geen optie. De hele dag droge stoeten vreten is ook wat en erg onpraktisch gezien mn werk en fukking korte pauze's.
Ik heb de afgelopen 3/4 weken maar 3x getraint, dus schandalig weining.
En lafjes wat makkelijke oefeningen die weinig tijd kosten gepakt.
Beetje machine werk, wat best wel lekker voelde (pomp enzo.) zeker omdat ik die dingen normaal vermijdt als de pest.
Weinig losse halter werk, niet zo'n zin en gehaast....ik weet slecht excuus, maar toch.
Van de week een beetje begonnen met wat structureler trainen, wat ik de komende tijd gewoon ga doen, lekker simpel schema, op gevoel, niets forceren. 5x5 met een fijn voelend gewicht. Voel ik me sterk ga ik zwaar en anders lekker wat lichter.
Dinsdag:
Powercrunch
15x67
12x87
8x97
Bankdrukken
15x100
5x130
5x150
5x170
Legpress
10x250
10x350
10x450
10x550 (pffff, was effe pittig die 10e rep)
Superset sideraise icm schoudermachine
12x10kg-------12x80kg
12x12kg-------12x90kg
12x14kg-------12x100kg (VOL!!!!...hehehe)
Barbelcurl
10x50
5x60
5x70
5x80 (ging moeizaam, de pijp begon een beetje leeg te raken).
Triceps kabelextension
15x30
12x35
12x40 (pwoah, die laatste 2 reps deden pijn..hehe)
Rating:
Donderdag:
Military-press
5x70
5x80
5x90
5x100
5x110 (aiai...laatste twee waren met hupje dus niet helemaal military)
Fullsquats
5x100
5x130
5x160 (pfff...iets te korte rustpauze, voelde me opgejaagd resultaat: slechte squats)
5x180 (ging makkelijker dan ik aanvankelijk dacht, had dus achetraf gezien ook met 190 gekund, maargoed volgende keer dan maar)
Seated Row
8x87
6x107
5x127
5x147
Hyper-extension
8x0 (eigen lichaamsgewicht, dus zonder dumbbell of schijfjes)
8x10kg
8x22kg (mwoa, erg licht, maar gewoon lekker)
Bosu-Ball leg raise
10x0
10x10kg
10x14kg (pfff....trillen...haha geen gezicht)
Rating:
Nu ga ik me ook weer eens wat meer focussen op eten. Voldoende goede caloriëen binnen krijgen. Wordt een uitdaging voor mij. Tips zijn welkom