AndroidHealthClinic

Mike's log/biograafje

waarom gelijk die benches der uit
snap ik nooit heb zelf ook last van me schouders
Aanhechting enzo ,gewoon wat zakken in gewicht en paar weken
Als je stopt "verwaarloos" je juist die aanhechting/spier in die houding.

En glucosamine laden werkt bij mij echt super

• Topic Starter Topic Starter
waarom gelijk die benches der uit
snap ik nooit heb zelf ook last van me schouders
Aanhechting enzo ,gewoon wat zakken in gewicht en paar weken
Als je stopt "verwaarloos" je juist die aanhechting/spier in die houding.

En glucosamine laden werkt bij mij echt super

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is het benchen (in wat voor vorm dan ook) de boosdoener.
Kan ik wel medicijnen gaan nemen, maar daar haal ik de oorzaak niet weg alleen de gevolgen.

Trouwens het banken heeft voor mij ook niet zo'n prioriteit. Liever ben ik sterker in overhead presses. Als ik dat pijnloos kan, is het goed wat mij betreft.

Nou ja glucosamine is nou niet echte een medicijn.
Is gewoon een suppelement(voor oudere mensen,30+)

Ik weet dat je meer de STM opgaat maar je kunt volgens mij de 1000 kg halen,
Maar anders kun je denk ik beter breed als smal banken met smal lig je niet zo stabiel en
krijgen je schouderkoppen het meer te verduren

Nou ja glucosamine is nou niet echte een medicijn.
Is gewoon een suppelement(voor oudere mensen,30+)

Ik weet dat je meer de STM opgaat maar je kunt volgens mij de 1000 kg halen,
Maar anders kun je denk ik beter breed als smal banken met smal lig je niet zo stabiel en
krijgen je schouderkoppen het meer te verduren

Ja, dat kan. Breed is alleen interessant als je het maximale uit je bench(PL) wilt halen. De afstand wordt korter en je pecs doen meer mee.
Maargoed ik wil niet PL-en, maar aan strongman mee doen. Dan zijn supertopjes op de squat en bench niet zo interessant.
Wel ben ik gefocussed op de deadlift, omdat ik vindt dat een serieuze strongman beduidend meer dan 300 moet pakken op de deadlift.

Ennuh 1000kg? Nee, dat ga ik niet halen. Tenminste niet op een normale manier en zeker niet ten koste van odd trainen.

Ik bedoel om mijn huidige top squat met zo'n 20/25kg te verhogen moet ik een half jaar daar specifiek op trainen. Dat gaat ten koste van andere stats, kan niet anders. Kost veel energie en wat heb ik er in de praktijk aan? Nou om over het banken maar helemaal te zwijgen. Ik drukte ooit 6x200 maar toen benchte ik echt veel, dat wil ik niet meer.

je hoeft voor mij je doelen niet te veranderen
Maar 1000 kg op je naam is ook leuk

Maar ik kom zeker kijken op je eerste wedstrijd

je hoeft voor mij je doelen niet te veranderen
Maar 1000 kg op je naam is ook leuk

Ja, is ook wel gaaf, maar ik denk niet dat het voor mij haalbare kaart is. Ik wil mn gezondheid ook een beetje in peil houden en ben best tevreden waar ik nu sta kwa stats. Uiteraard heb ik als doel wel wat meer, maar dat ligt dan ook in het bereik v/h mogelijke.

900kg is ook mooi toch? :cool:

Maar ik kom zeker kijken op je eerste wedstrijd

ok, dank je...... een supporter dus ;) :D

word er ook nog getraind big mike?of veel last/druk?

Anders misschien toch is tijdje ibuprofen gebruiken of diclofinac ofzo. En met tijgerbalsem insmeren :thumb:

word er ook nog getraind big mike?of veel last/druk?

Zo, ben nu net thuis van me werk en vanmorgen begonnen.
Zwaar k*t dus! En baal daar stierlijk van.
Trainen komt er niet van deze week dat zit er nu al dik in.
Ik vind dit maar nix zo. :mad:

Maarja, van trainen komt er geen brood op de plank en ik heb een gezinnetje en een boerderijtje met dieren waar ik ook nog druk mee ben, al heeft vandaag m'n dochter de diertjes verzorgd. :rolleyes:

Dus om even antwoord op je vraag te geven, druk, druk, druk. Pijn is bij mij zelden een reden om niet te gaan trainen. :D

Wat voor werk doe je dan, dat je hele dagen bezig bent?

Kun je geen powerrack ergens kwijt?

Ik heb het volgens mij in een kamertje van 2,5 bij 3 staan ofzo. Heb dan ook een minder lange stang, waar aan elke kant maar max 4 grote schijven kunnen maar het werkt perfect voor als je weinig tijd hebt.

Vanwaar geen trainingen deze week? Te druk of blesures?

Nou vanmiddag een vergadering op mn werk gecancelled. Dus gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om te gaan trainen.

Ben wel een beetje grieperig, maar volgens mij is half Nederland dat op dit moment...pfffff :(

Trainen ging achteraf gezien toch beter dan ik aanvankelijk hoopte.

Military-press
5x70
5x90
5x100
3x110
3x115 (iiiiii....die laatste was echt uit mn teennagels, maargoed ze waren allemaal superstrict!)

Superset leg-extension met Fullsquat
15x80kg-------5x100
15x90kg-------5x130
15x95kg-------5x160
15x110kg------5x190 (woow...die was echt heftig, ik stond echt te zwalken op mn benen)
Overigens de nieuwe leg-ext gebruikt. Deze is met free-weights en een welkome afwisseling.

Lattpulldown
12x87
10x107
8x127
6x147

Side-raise (op kaiser)
12x****
12x*****
12x****** (zowaar een keer een stapje zwaarder, brand erin...phew)

Triceps pulldown rope
12x30
12x35
12x42
12x47

Biceps Hammercurl
8x32kg
6x36kg (mwoaa, was al aardig leeg ben maar gestopt, vond het welletjes.)

De military's vielen me zwaarder dan normaal, maargoed mn pijn in me rechterschouder begint wat af te nemen en daar ben ik al heel blij mee. Helemaal over is het nog niet, maar die snerpende steken heb ik vandaag niet gevoeld...dus :D

Rating: :rolleyes:

Toch lekker dat je nog een keer kan trainen!

dikke training big mike!!
moet ook wel!!
der gaan al weddenschappen/verhalen/vraagstukken in de rondte
wie een gevecht wint tussen jou en simon sulaiman!

Toch lekker dat je nog een keer kan trainen!

:D Ja en dan gelijk je spullen pakken, want gaan zitten is voor mij op het moment ook funest want dan kom ik voorlopig ook niet meer vd bank af. :p

Maar ik hoop binnenkort weer met grotere regelmaat te kunnen gaan trainen. Nu hou ik het gewoon lekker en niet te gek met de gewichten.

Terug
Naar boven