De wedstrijd
Nou dat was flink de spits afbijten gisteren. Eerste wedstrijd en hoog gespannen. Er waren wat hoge verwachtingen, die ik gisteren niet heb kunnen waarmaken.
Ik was de zwaarste en waarschijnlijk de meest zenuwachtige deelnemer. De t*fus, waar kwam die spanning ineens vandaan?
Terugkijkend en heel objectief zijnde mag ik best tevreden zijn. Me gevoel is wel anders, maar dat is niet altijd objectief.
Mijn voorbereiding voor zo'n zware wedstrijd was verre van optimaal en heel kort, dus tjaa, wat mag je dan van jezelf verwachten?
Pas de laatste training ging echt naar behoren. Uiteraard had ik bij de loglift en deadlift een topklassering moeten pakken. Dat scheelt punten, maar was waarschijnlijk net niet genoeg geweest voor een top-3 klassering.
Je kon duidelijk aan een aantal andere deelnemers zien dat die heel anders in de wedstrijd stonden en in hun training al veel verder waren.
Maargoed. Evalueren, leren en werken aan datgene waar echt aan gewerkt moet worden.
Als het aan mij ligt laat ik niets meer aan het toeval over, maargoed je hebt niet alles in de hand.
Nette presatie Mike! En het is idd ff wennen om je kunstje aan het publiek te laten zien.
Thanks. Poeh zeg dat wel. In de laatste training had ik 12 reps met de log en 11 reps met de deadlift (waar ik zelfs nog iets over had). Alleen de wheelflip ging voor mijn doen best wel aardig gisteren, daar zit nog wel heel veel werk in. Doen, doen, doen.
Truckpull, tja eigenlijk maar één keer getraint, met een golfje op de handrem, wat best pittig is.
Stones in de laatste training die 160kg stone erop en in mooi tempo. Alleen met sleeves en ik had dit keer gekozen voor zonder. Maar door de hoge temperatuur van buiten en me lichaam werd de hars erg vloeibaar, wat dan weer averechts kan werken. Gewoon verkeerde keuze. Weer wat geleerd.
Ook werden er mogelijk iets te hoge verwachtingen gecreëerd. Door mezelf, omstanders, zelfs de speaker riep dat ik daar wel even iets kwam laten zien, nou da's niet echt wat je horen wil als je al stijf staat vd zenuwen...haha.
Maargoed trainen en wedstrijd zijn twee totaal verschillende dingen.