MuscleMeat

Mike's log/biograafje

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Klinkt eigenlijk best goed Mike! Ben blij dat je geen diabetes hebt! Oké, dat met de lever en ATP-deficientie is ook minder, maar dat kan verbeterd worden toch?

1. Vitamine B injects
2. Creatine gaan supplementeren

Ben je volgens mij weer zo het mannetje!!! :D

Ja, of het echt goed nieuws is weet ik niet, maar dit is iig beter dan suiker dat wel.
Nu is het idd met supplementen te verbeteren, maar ik ben wel huiverig voor creatine. Organen herstellen nu al lastig, alles kost nu energie voor het hele lijf, zelfs eten. Ik moet dus goed en licht verteerbare kwaliteitsvoedsel tot me nemen. Creatine is of je het nu wil of niet belastend voor lever en nieren en kan een verstoring in het evenwicht tot stand brengen. Voorlopig zeker even geen creatine. ATP-nivo moet met goede voeding en veel rust weer op orde komen.

Maar iig bedankt voor je reactie Ruben. ;)

Nou, ben blij dat het in ieder geval iets is waar je zelf controle over kan hebben. Dat lijkt me toch een stuk goed nieuws na zo'n onderzoek.

Succes met het vinden van je balans. Dat dit een kwestie is van puur lichamelijk wat bijtrekken geloof ik niet erg. Hoop dat je focus op de sport kan aanwenden om ontlading en bevrediging uit te halen.

Dank je, ik hoop er snel weer bovenop te zijn, maar iets zegt me dat dit nog wel eventjes gaat duren.

Ik vind het wel goed nieuws iig. :thumbs:
Succes met de bestrijding van je "aandoeningen" man.

Dank je!

Nou ja ik hoop gewoon het beste voor je man. Stress doet rare dingen met je.

Zeker, nooit gedacht dat zoiets kon gebeuren, maar weer een leerprocess. Je kunt ook niet altijd alles in de hand hebben.

Dan heb ik ook nog wel leuke dingen te vermelden. Er is van de week een item over mij gemaakt dat in Januari op omroep Gelderland wordt uitgezonden. Ze hebben woensdag de hele middag onze (eigenlijk mijn) training in Ommen gefilmd. Nu is iedereen off-season, maar ik heb nog een redelijke training neergezet.

Vikingpress
15x70kg
15x90kg
4*8*135kg ofzo want ze vroegen steeds of het overnieuw mocht, daar was ik dus knap zuur mee want kreeg ook geen tijd om te rusten. Me armen en schouders schreeuwden het uit. Jarno was hier best een beetje pissig over.. zo in de zin van "JIJ bent gvd degene die aan het trainen is en niet ZIJ!"

Maargoed kwaad was al geschiedt en Loglift was het volgende onderdeel

Loglift (IFSA)
4*100kg
2*100kg
2*100kg Ja, ook hier weer een beetje hetzelfde verhaal hoor, ff opnieuw, ik was helemaal kapot en voelde me behoorlijk lullig! Ik stond te shaken en trillen, wilde me niet laten kennen, maar de moed zakte wel aardig in me schoenen....wat een k*tzooi!

Wheelflip (360kg)
2*4 flips Deze gingen verrassend genoeg heel aardig. Wheelflip is niet echt mijn onderdeel maar had bij de 2e set de slag goed te pakken. Dat stemde mij weer vrolijk. Kreeg de smaak te pakken.

Stones (op hoogte uiteraard)
90-110-120-130-140 Lichte stones, maar nu ging het ons iets meer om het plaatje en achteraf gezien gelukkig maar, want het moest weer vanuit meerder posities gefilmd worden.
Ze gingen erop alsof het piepschuim was, dus ook hier hield ik wel een goed gevoel aan over.

Wasmachine-race. (iets van 100kg)
3 setjes van 10meter met een bochtje en op kar leggen. Voor mij de allereerste keer!
Moest ook weer meerdere keren opgenomen worden, dus je kunt je voorstellen dat ik ook gezien mijn fysieke gesteldheid aardig naar de klote begon te gaan, maar toch Jarno vond dat ik em verdomd goed oppakte en op me schouders gooide. Ik kon ermee sprinten zelfs.
Ik had mezelf van te voren ook wat opgepept, dat was ook eventjes nodig want me lijf schreeuwde het uit.

De bedoeling was om vervolgens met 320Yoke te gaan lopen maar iemand had 's-ochtends een joekel van een aanhanger voor het yuk neergezet, dus dat ging niet door. Kon er ook niet echt spijt van hebben moet ik zeggen.
Dus daar bleef het bij. Van de omroep vonden ze het een geweldige ervaring en we hebben erop aangedrongen om meer items te gaan maken over sterkste-man. Ze gaan zelfs overleggen of ze mij gaan volgen gedurende de hele voorbereiding voor komend seizoen. Ik persoonlijk denk dat ze daar beter een andere atleet voor kunnen kiezen, maar ben de enige Gelderlander die op dit nivo opereert, nou ja...we zien wel. Weer een ervaring rijker iig. :)

Baalde trouwens van dat geneuzel met de loglift. Ik was na elke keer voorslaan duizelig en lucht kwijt en het ging allemaal zoooo moeizaam dat ik het wel van woede kon uitschreeuwen, maar ach.....nu even genoeg gezeurd erover. Komt allemaal goed! ;)

Buiten het feit dat het k*t is dat je zoveel opnieuw moest doen heb je jezelf natuurlijk wel heel mooi opgeofferd voor de sport! super op deze manier wordt het binnenkort niet niet van 7 tot 8 met het bord opschoot voor het voetbal maar van 8 tot 9 doorhalen voor de sterkste man!

Heel erg leuk om te horen Mike!

Komt Strongman toch weer in een goed daglicht te staan! Nice!

Goeie training Mike
Succes met de stress ;)

• #1.085
Gisteren even bij me ouders thuis gegeten. Kwamen wat oude foto's uit de doos en verhalen uiteraard. Heel gezellig!

Komt mijn tante met een "medisch"-keuringsboekje van mijn opa(vaderskant). Uit 1929. Heel oud boekje met allemaal medische gegevens, heel leuk. Afgewezen voor den militairenplicht vanwege extremiteiten in lichaamsbouw. Op 19-jarige leeftijd de lengte van 1.97m en een lichaamsgewicht van 117kg. Schoenmaat 13 (omgerekend 48,5).

Nu zou je denken, mwoah groot en niet zo heel bijzonder. Je praat hier over een tijd waarin de hele wereld in een diepe crisis zat en armoede troef was.
Je had niet elke avond of middag een warme maaltijd op je bord. Dat was heel normaal. Meestal aten ze doordeweeks wat brood en in het weekend dan hadden ze als ze geluk hadden warm eten. Mijn opa kwam overigens uit een gezin met 15 kinderen, dus dan kun je nagaan dat het niet altijd een vetpot was , ondanks dat zijn vader een eigen zaak had (wasserij) en dus relatief gezien het nog goed hadden ook.

Ga je dus zo'n lichaam in de moderne tijd plaatsen, dan kun je daar zeker 10kg bij optellen als het niet meer is. Ongetraint op die leeftijd 127kg wegen, is waanzinnig. Opa stond in de wijde regio ook bekend als "Grote Jaap" en veel mensen zeiden ook altijd - die keerl was onwies stark-
Kon met één hand volle melkbussen Upright-rowen zoals we dat vandaag de dag zouden noemen en sjouwde met volle melkbussen zonder ze even neer te zetten op de wagen. Ik geef je het te doen. Pak voor de beeldvorming maar es een dumbbell van 45kg en maak daar maar es een upright row mee (één hand hè).
Vrachtwagens met volle wasmanden laden, 80kg per stuk. Deed men in die tijd met twee man. Als het in de ogen van Opa niet snel genoeg ging dan greep hij die wasmanden uit de klauwen van de laders en gooide ermee alsof het een pak kranten was.
Dit verhaal werd me een paar jaar geleden verteld door iemand die vlak na de oorlog als knecht aan het werk was in de Wasserij van me Opa. Dat was hij nooit meer weer vergeten, had zo'n indruk op hem gemaakt. Dat vonden die knapen geweldig in die tijd.

Een andere man wist me een keer te vertellen, dat Opa in een drukke supermarkt op al wat hogere leeftijd het te kwaad kreeg met al dat geduw en getreuzel van iedereen. Pakte drie volle kratten bier op en sjouwde ermee naar de auto. Vakkenvullers, kassameisjes, andere mensen hadden em helemaal nagestaard want dit was toch wel iets aparts om te zien. Een bejaarde man die dit doet.....

En zo zijn er nog talloze verhalen de één nog iets sterker als de ander en natuurlijk altijd een factor overdrijven is een kunst. Maar een aantal verhalen zijn echt "echt".
Laatst werd ik door een oud mannetje bij de arm gepakt en tegengehouden. Di's ook wel leuk om te vertellen.
"Ie bint een Bagerman hè?...jaah kan ik oe an de kop zien"
"Ik heb oe Opa , Jaap , goed gekend. beste man, spiet me dat hei niet meer leef. Maar ie heb die krach niet van een vremden jongen, neeh, mooi daj op tv ewes bint...prachtig!"
"Dat had oe Opa ook machtig mooi evunden, week zeker ja!"
"Nou Bagerman junior ut beste maar weer hè?"
En daar strompelde de beste man met petje en wandelstok weer heen....

Later bleek dat de beste man altijd de buurman van mijn Opa was geweest naast de fabriek en daar vroeger ook als ketelstoker had gewerkt.
Mooi hè? ;)

mooi altijd die verhalen van vroeger :) men opa vertelde ze ook altijd, in de crisis met 12 broers en 3 zussen over heel de dag een halfje brood te eten hebben:eek: en dan 1 keer per week werd er een pan spek gehaald en wanneer de spek op was vechten om wie de jus mocht opdrinken.

verdomme man .. HAha .. altyd mooii van die verhalen !

Dat doet me denken aan het verhaal van mijn opa die ik nooit gekend heb die op 63 jarige leeftijd is overleden hij zou nu bijna 100 zijn geweest maar afgezien van dat. Hij was 1.82 en woog over de 130kg ( niet echt vet ).

Dat kon ook idd niet in die tijd van de 2e wereld oorlog dus je moet je voorstellen. En hij was vrachtwagen chauffeur die hadden niet van die fancy stuff zoals nu alles met de hand beresterk was ie. Men vader vertelde dat hij een keer met hem meeging naar amsterdam gewoon voor een dagje zen pa was een vrij rustige man dus echt snel kwaad werd hij niet. Maar tijdens het lossen was er een vrij irritante man die steeds de weg blokkeerde en men vader niet wou laten gaan terwijl zen pa riep of hij wou gaan want ze wouden op tijd thuis zijn voor het avond eten, maar ondanks dat liet hij hem niet gaan dus zijn vader liep naar die vent toe en draaide zen shirt om en tilde hem tegen de vrachtwagen op met 1 hand tot ie blauw aanliep en vertelde hem even waar het opstond en daarna zijn ze in alle rust vertrokken ;).

Leuke verhalen :)

Laatst bewerkt:
leuk om te horen :) jouw familie lijkt precies een soort ras van oersterke mensen, miss kan je de volgende generatie wat opleiden en ze de krachtsport inleiden ;)

Hahaha, prachtig verhaal weer Mike!

Verdomme man, je moet schrijver worden! Spannende jeugdboeken bv. Volgens mij zou je daar goed geld mee kunnen verdienen! Hahaha! Prachtig!

• #1.091
Hahaha, prachtig verhaal weer Mike!

Verdomme man, je moet schrijver worden! Spannende jeugdboeken bv. Volgens mij zou je daar goed geld mee kunnen verdienen! Hahaha! Prachtig!

Dank je. Dat is me wel eens vaker verteld. Misschien dat ik er in de toekomst wel wat mee ga doen. :rolleyes:

Moet wel leuk zijn om uit zo'n superieure genen-pool te komen. :D

sow Mike.. je maakt wel leuke dingen mee hoor ! :) Je aangeboren kracht is dus niet onopgemerkt gebleven in je omgeving. Leuk om te lezen

He mike! Laat even weten wanneer je op tv komt dan.. Ik kan hier via de digitale tv kijken naar omroep gelderland!

Dank je. Dat is me wel eens vaker verteld. Misschien dat ik er in de toekomst wel wat mee ga doen. :rolleyes:

Moet je zeker doen...i.p.v. jeugdboeken over Dik Trom krijgen we dan boeken van Herculesje het sterkste jongentje van de wereld ;).

Mijn overgrootvader (moederskant) was overigens ook melkboer en kon ook volle melkkannen upright rowen. Hij was in het dorp onverslaanbaar met armworstelen en kon met zijn tanden een zware zak aardappelen en zelfs een zak kolen (50kg!) optillen.
Hij was wat fysiek betreft echter niet zo heel indrukwekkend...1.75 en eigenlijk een ecto voor onze begrippen. Maar dus wel beresterk.

Mijn andere overgrootvader (vaders kant) was een mijnwerker en wist volle mijnwagens met kolen op te tillen van één kant (vergelijk het met een heel indrukwekkende cardeadlift). Hij was circa 1.90 groot en ook ruim 130kg zwaar voor die tijden dus wel een indrukwekkende verschijning.

Eén ding begrijp ik niet...dat waren mensen die vaak 7 dagen per week meer dan 12 uur per dag fysiek zwaar moesten werken (daarnaast hadden ze ook nog genoeg energie om behoorlijk wat nageslacht te verwekken;)) ...en toch heb ik nooit verhalen gehoord dat die mensen last hadden van "overtraining", RSI, burnout, andere fysieke klachten of whatever...integendeel...meestal waren die mensen zelden of nooit ziek...tegenwoordig vinden we het al heel wat als we 40 uur werken (zonder serieuze lichamelijke inspanning) en 2x per week doen sporten ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn liefde voor sport van mijn moeder, want die volleybalt nu op haar 55ste nog steeds. En mijn zieke gedachtes van mijn vader....

• #1.097
Moet wel leuk zijn om uit zo'n superieure genen-pool te komen. :D

Nee. Mijn broertje en ik zijn de onderdeurtjes uit de familie....:eek:

En bedankt hè ma...klein pittig wijfie....;)

sow Mike.. je maakt wel leuke dingen mee hoor ! :) Je aangeboren kracht is dus niet onopgemerkt gebleven in je omgeving. Leuk om te lezen

Dank je. Ik was totaal niet fit voor die opnames, maar heb me best gedaan.

He mike! Laat even weten wanneer je op tv komt dan.. Ik kan hier via de digitale tv kijken naar omroep gelderland!

Zij zouden mij bericht doen van hoe of wat. ik kon rekenen op de 2e week van januari. Maar ik zal ze van de week wel even e-mailen wanneer precies.

Moet je zeker doen...i.p.v. jeugdboeken over Dik Trom krijgen we dan boeken van Herculesje het sterkste jongentje van de wereld ;).

Mijn overgrootvader (moederskant) was overigens ook melkboer en kon ook volle melkkannen upright rowen. Hij was in het dorp onverslaanbaar met armworstelen en kon met zijn tanden een zware zak aardappelen en zelfs een zak kolen (50kg!) optillen.
Hij was wat fysiek betreft echter niet zo heel indrukwekkend...1.75 en eigenlijk een ecto voor onze begrippen. Maar dus wel beresterk.

Mijn andere overgrootvader (vaders kant) was een mijnwerker en wist volle mijnwagens met kolen op te tillen van één kant (vergelijk het met een heel indrukwekkende cardeadlift). Hij was circa 1.90 groot en ook ruim 130kg zwaar voor die tijden dus wel een indrukwekkende verschijning.

Eén ding begrijp ik niet...dat waren mensen die vaak 7 dagen per week meer dan 12 uur per dag fysiek zwaar moesten werken (daarnaast hadden ze ook nog genoeg energie om behoorlijk wat nageslacht te verwekken;)) ...en toch heb ik nooit verhalen gehoord dat die mensen last hadden van "overtraining", RSI, burnout, andere fysieke klachten of whatever...integendeel...meestal waren die mensen zelden of nooit ziek...tegenwoordig vinden we het al heel wat als we 40 uur werken (zonder serieuze lichamelijke inspanning) en 2x per week doen sporten ;)

Mijn neef zegt over Opa altijd, "Zulke mensen worden niet meer geboren." Mensen waren vroeger veeeel taaier. Groeiden onder veel moeilijkere omstandigheden op. Hadden veel meer "pantser" om het zo maar es te noemen. Daarentegen is de jaren 50 generatie imo een hele zwakke generatie. Als je nu om je heen kijkt naar mensen van 55 tot voor in de 60, hebben ze allemaal wat. Drankproblemen, gedrags, eetproblemen, gezondheidsproblemen algemeen.
Kijk je naar de generatie jaren 60-70 die staan weer veel steviger en bewuster in hun schoenen. Om over de jongere generatie maar eventjes diep te gaan zwijgen, anders kan ik met gemak zondags gaan preken in de kerk en das niet bepaald mijn roeping...hihi. Gewoon iets wat me is opgevallen.

Verder was mijn opa in zijn oudere jaren rond de 160kg....:eek:. Zelfs zo zwaar dat 8 jaar k*nker hem niet kon deren. Verder had mijn opa een afwijking aan zijn luchtwegen, nieren en was diabeet. Iets wat op dit moment mijn interesse heeft omdat ik een verband zie met grote exorbitante sterke kerels en deze aandoeningen. Voorbeelden zijn Louis Cyr en Paul Anderson, die leden ook aan deze aandoeningen en zijn overigens beiden niet oud geworden, mijn opa wel. Ik denk als mijn opa nu als jonge kerel had geleefd en dezelfde weg was bewandeld als ik. Ik niet eens in zijn schaduw had mogen staan.

Ik zal es een foto posten van hem. Ik sta of zit daarop naast hem, kun je een beetje het verschil zien. ;)

Ik heb mijn liefde voor sport van mijn moeder, want die volleybalt nu op haar 55ste nog steeds. En mijn zieke gedachtes van mijn vader....

Haha, en je humor dan? Maar knap van je moeder trouwens. Sportief vrouwtje dus.

Sterke genen zijn leuk voor laten we zeggen de algemene kracht ed. maar wat je vaak niemand hoort zeggen zijn de klachten die erbij gepaard gaan. Verder vroeger was de hele mentaliteit heel anders, en word alleen maar erger als je kijkt naar de jeugd van nu. Hoe oud is de gemiddelde tiener die voor het eerst gaat werken ? 17 ofzo want pa en ma betalen toch alles. Ik weet nog toen ik elf was en gewoon met pa het dak op moest om me geld te verdienen. Dat zie je nog maar zelden ... en dat is jammer want tegenwoordig snappen ze niet dat ze moeten werken voor hun geld.

wtf op je 11e, is zoiets niet strafbaar?

Haha, en je humor dan? Maar knap van je moeder trouwens. Sportief vrouwtje dus.

Ja man, en ze zit nog in een team met allemaal 20jarigen want die oudjes doen niet fanatiek genoeg mee :)
Me "humor" heb ik zelf ontwikkeld om me een beetje staande te houden in deze harde wereld.

Laatst bewerkt:
Sterke genen zijn leuk voor laten we zeggen de algemene kracht ed. maar wat je vaak niemand hoort zeggen zijn de klachten die erbij gepaard gaan. Verder vroeger was de hele mentaliteit heel anders, en word alleen maar erger als je kijkt naar de jeugd van nu. Hoe oud is de gemiddelde tiener die voor het eerst gaat werken ? 17 ofzo want pa en ma betalen toch alles. Ik weet nog toen ik elf was en gewoon met pa het dak op moest om me geld te verdienen. Dat zie je nog maar zelden ... en dat is jammer want tegenwoordig snappen ze niet dat ze moeten werken voor hun geld.

Totally agree ! Ik stond ook op m'n 12e in de kassen komkommers te plukken en te sorteren in kurkdroge dozen (die je dan moest oppakken met je semi-plakkerige/natte vingers... brrrrrrrr). Maar wel mooi dik 3 gulden 50 per uur verdienen :cool:
Moet me tegenwoordig ook inhouden als ik van die verwaande 16-17 jarigen hoor zeiken dat ze een Iphone 3G hadden gekregen ipv een 3GS van 800 euro van pappie ... werken? Ho maar! :mad:

Terug
Naar boven