Fitness Seller

Mike's log/biograafje

het beste ermee mike. die onzekerheid van afwachten is echt irritant

houd ons op de hoogte man.. diabetes sux.. maar welke vorm van diabetes komt er voor in je familie? Type 1 of 2? Als het 1 is hoef je je denk ik geen zorgen te maken over erfelijkheid, want dat zou dan al veel eerder zijn geconstateerd. Het kan natuurlijk ook gewoon mentaal zijn door de moeilijkere periode afgelopen tijd.. ik merk dat bij mij ook heel goed als ik veel gezeik heb gehad.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het mee valt man!

Ik duim voor je!!

Ik hoop dat het meevalt :S

Hebben ze niet direct je bloedsuiker gemeten dan? Daar hoef je niet op te wachten.

Succes!

Wat is dat toch met dat "mieterige" gekots van veel mensen hier..? ;)
Lees mijn sig maar eens! :D
Sterke trainingsmaatjes heb je!
15x190!!!
Hopelijk krijg je straks goed nieuws wat betreft die suikerziekte...
Klotezooi is dat man.
Aan de andere kant kun je "bepaalde" zaken ook weer "regelen" als je zou moeten spuiten, en daar je voordeel mee doen qua krachttraining.
Maar laten we er maar van uitgaan dat het geen suikerziekte is wat je hebt, en slechts een onschuldige aandoening van tijdelijke aard.
Het beste, beest. :thumbs:

Hoi, Ben weer even on-line en vanaf het nieuwe jaar weer vast i-net als het goed is.
Even een minder bericht. Ik ben gisteren wezen bloedprikken. Voel me al weken hondsberoerd en moe. Vrees het ergste (suikerziekte), omdat dit aan vaderskant sterk in de familie zit. In principe betekend dat einde wedstrijden voor mij, maar je weet niet. Uitslag moet nog binnenkomen, zie wel.

Fijn om te lezen dat je weer terug bent!
Jammer om te lezen dat je nu ook lichamelijk niet lekker in je vel zit.
Ik hoop het beste voor je...maar Mike waarom moet dat het einde betekenen voor wedstrijden?

Je zult beslist al gehoord hebben van Mattias Steiner, de Duitse gewichtheffer (geboren Oostenrijker) die in 2008 Olympisch Kampioen werd bij de zwaargewichten (+ 105kg) met 203kg trekken en 258kg stoten!
Hij heeft vanaf zijn 18e levensjaar diabetes en dagelijks insuline moet spuiten...daarnaast is zijn echtgenote in 2007 bij een tragisch verkeersongeval om het leven gekomen...ondanks dit alles, is deze man toch olympisch kampioen geworden! Gooi niet bij voorbaat al de handdoek in de ring! En als SM echt niet meer zou gaan, word je gewoon een luie powerlifter (net als ik) en ga je trainen voor een nieuw Nederlands Record Bankdrukken ;)

steiner-gold-514.jpg

Heb net de eerste pagina van je log gelezen, woow wat een genen heb je :), heb net ook je laatste training gezien echt verrot sterk !.
Hopelijk valt het resultaat van dat bloedprikken mee

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.071
houd ons op de hoogte man.. diabetes sux.. maar welke vorm van diabetes komt er voor in je familie? Type 1 of 2? Als het 1 is hoef je je denk ik geen zorgen te maken over erfelijkheid, want dat zou dan al veel eerder zijn geconstateerd. Het kan natuurlijk ook gewoon mentaal zijn door de moeilijkere periode afgelopen tijd.. ik merk dat bij mij ook heel goed als ik veel gezeik heb gehad.

Ik hoop dat het een mentaal iets is, of dat mijn hormoonbalans niet goed is...zou ook nog kunnen natuurlijk. Stress icm zwaar trainen en slecht slapen kan een enorme piek in cortisol geven. Maargoed er zijn zoveel vragen die door mijn hoofd spoken..... Afwachten dus.

Ik hoop dat het mee valt man!

Dank je Ivo, hoop het zelf ook.

Dank je Gijs!

Ja, misschien ben ik me al veel te veel zorgen gaan maken, maargoed even wachten nog.

Hebben ze niet direct je bloedsuiker gemeten dan? Daar hoef je niet op te wachten.

Succes!

Nee, omdat ik op nagenoeg alles gecontroleert ga worden. Nuchter prikken dus ook bloedsuiker wordt meegepakt. Ik heb 7 buisjes bloed afgegeven :eek:

Uitslag over 2 weken onegeveer.....pff

Wat is dat toch met dat "mieterige" gekots van veel mensen hier..? ;)
Lees mijn sig maar eens! :D
Sterke trainingsmaatjes heb je!
15x190!!!
Hopelijk krijg je straks goed nieuws wat betreft die suikerziekte...
Klotezooi is dat man.
Aan de andere kant kun je "bepaalde" zaken ook weer "regelen" als je zou moeten spuiten, en daar je voordeel mee doen qua krachttraining.
Maar laten we er maar van uitgaan dat het geen suikerziekte is wat je hebt, en slechts een onschuldige aandoening van tijdelijke aard.
Het beste, beest. :thumbs:

Ooohw dat spuiten van insuline moet ik echt nog niet aan denken.

En dat sterke trainingsmaatje was niet de eerste de beste. Noem geen namen...:p
Stifflegged gewoon is al zwaar, maar dit was een soort van Bavarian stone style, stang ter hoogte van je tenen (iets lager zelfs) doet veel met het trainingsgewicht ken ik je vertellen. Zeker als je deze nog nooit zo hebt uitgevoerd. :rolleyes:

Fijn om te lezen dat je weer terug bent!
Jammer om te lezen dat je nu ook lichamelijk niet lekker in je vel zit.
Ik hoop het beste voor je...maar Mike waarom moet dat het einde betekenen voor wedstrijden?

Je zult beslist al gehoord hebben van Mattias Steiner, de Duitse gewichtheffer (geboren Oostenrijker) die in 2008 Olympisch Kampioen werd bij de zwaargewichten (+ 105kg) met 203kg trekken en 258kg stoten!
Hij heeft vanaf zijn 18e levensjaar diabetes en dagelijks insuline moet spuiten...daarnaast is zijn echtgenote in 2007 bij een tragisch verkeersongeval om het leven gekomen...ondanks dit alles, is deze man toch olympisch kampioen geworden! Gooi niet bij voorbaat al de handdoek in de ring! En als SM echt niet meer zou gaan, word je gewoon een luie powerlifter (net als ik) en ga je trainen voor een nieuw Nederlands Record Bankdrukken ;)

steiner-gold-514.jpg

Dank je Huggy. Dit wist ik echt niet. Ik weet wel uit mijn omgeving dat suiker niet hoeft te betekenen einde trainen of einde zwaar trainen, maar om echt een top-prestatie neer te kunnen zetten heb ik nooit geweten dat dit met diabetes kon.
Alks medicijnen je weer goed in vorm kunnen helpen, heck alleen al je goed kunnen laten voelen, dan kan ik me er wel weer een voorstelling bij maken. Maar misschien loop ik ook al veel te ver op de zaken vooruit hoor. Zeg toch al gauw wat ik denk. ;)

Heb net de eerste pagina van je log gelezen, woow wat een genen heb je :), heb net ook je laatste training gezien echt verrot sterk !.
Hopelijk valt het resultaat van dat bloedprikken mee

Dank je.
Nou die genen kunnen dus ook tegenwerken....mogelijk... we zien wel.

ff een ander vraagje mike ?
heb je nooit last gehad van je gewrichten of pezen in het begin van je trainingsjaren doordat je zo snel sterker werd en groeide ?

Goeie post Huggy!!

@Mike: Kin omhoog, borst vooruit en met volle moed doormarcheren! Komt allemaal wel goed hoor. En als het idd diabetes zou zijn is het zeker niet het einde van de wereld. Probeer er dan idd juist je voordeel uit te halen om bv. je insuline injects voor of na het trainen te zetten..(heb geen idee wat het beste is, maar kan me voorstellen dat je er zo iets aan kan hebben) Maargoed, waar hebben we het over. Misschien gewoon effe een dip of burnout.. Komt goed!

• #1.074
ff een ander vraagje mike ?
heb je nooit last gehad van je gewrichten of pezen in het begin van je trainingsjaren doordat je zo snel sterker werd en groeide ?

Ja echt wel. Tussen mijn 15e en 17e heb ik een ongelooflijke groeispurt gemaakt. Toen had ik daar heel veel last van. Ben toen in 2 jaar tijd van 1.70m en 70kg BW naar 1.85m en 90kg BW gegaan. Dat was een hel, vooral 's-nachts. We hebben toen vaak bij de dokter gezeten, gezwollen handen en voeten, reumatische klachten, zere knieën.Ik zat destijds alleen op voetbal en Juij-Jitsu en dat ging soms ook niet meer, ook vaak heel moe enzo. Mijn ouders en ik dachten toen dat ik mogelijk die aandoening had, maar dat bleek absoluut niet waar te zijn. Ik denk dat mijn lichaam destijds een enorme GH-piek had, wat al deze klachten wel kan verklaren.
Ik heb dit eerder ook vaak in periode's gehad als ik zwaar aan het trainen was. Zere voeten en handen (gezwollen, soms 2x zo dik)...dan zei mijn ex altijd ...och Mike heeft weer last van pof-handjes en voetjes. Maar die waren dan wel pijnlijk.

Dus jouw klachten komen me heel bekend voor. Zie het als iets positiefs n.l. GROEI! Hihi...;) :D
Maar mocht je het niet vertrouwen, dan adviseer ik je wel even naar een arts te gaan.

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Goeie post Huggy!!

@Mike: Kin omhoog, borst vooruit en met volle moed doormarcheren! Komt allemaal wel goed hoor. En als het idd diabetes zou zijn is het zeker niet het einde van de wereld. Probeer er dan idd juist je voordeel uit te halen om bv. je insuline injects voor of na het trainen te zetten..(heb geen idee wat het beste is, maar kan me voorstellen dat je er zo iets aan kan hebben) Maargoed, waar hebben we het over. Misschien gewoon effe een dip of burnout.. Komt goed!

Dank je Ruben! Ik hoop het...hoe gek dat dan ook weer kan klinken, maar een burn-out is imo altijd beter dan diabetes.

herkenbaar ja, verder sterkte met de uitslag :thumbs:

• #1.076
Hoi Ijzervrienden. Uitslag bloedonderzoek is binnen. Het is nogal een complex verhaal gebleken, ik zal proberen kort en bondig te bespreken wat er uit is gekomen.

Eerst maar even met het goede nieuws beginnen. Ik heb geen suiker. Bloedsuiker was prima zelfs. Cholesterol was ook redelijk, daar was de arts verbaasd over omdat hij op voorhand gezien mijn omvang en gewicht dat een beetje in gedachte had, maar niet dus. Die omegaatjes hebben duidelijk hun effect.

Maar dan het mindere nieuws. Te hoog cortisongehalte (stress?). Torenhoog H-cysteïne gehalte. Wat dit precies is weet ik niet maar duidt volgens de arts iig op een ernstig vit.B tekort en een niet optimaal werkende lever. Tevens heb ik ATP-deficiëntie, waarmee een oorzaak voor een niet soepel werkende lever en de ongelooflijke vermoeidheid na een paar reps, te verklaren is.
Mogelijk is dit alles uiteindelijk terug te leiden op het feit dat ik astmatisch ben en de laatste maanden niet goed op mijn eigen gezondheid heb gelet. Neem daar een flinke portie stress en slapeloosheid en slecht eten, drinken icm ineens stoppen met trainen bij....en voilà....

Op de vraag of ik anabolen slikte (want dat kun je wel nagaan dat een arts daar ook aan denkt) kon ik heel gelukkig met een volmondige "nee!" antwoorden, waarmee een mogelijke oorzaak voor leverklachten al wegvalt. Maar vergis je niet, je kunt je lever al een flinke opdonder geven met de combinatie veel vet, weinig vitamines, alcohol en koffie, want dat heb ik wel gedaan sinds de zomer. Een beetje te blijkt nu.....:(
Daar komt het feit dat je 135-140kg weegt ook nog eens bij kijken en de exorbitante hoeveelheden slecht voedsel je ingewanden dan te verwerken krijgen bij.
Oftewel er is mij nu duidelijk een spiegel voorgehouden....
Volgende week gaan we afspreken wat te doen. Zal iig vit.B suppletie (i.m.) plaats moeten vinden. Ik moet gewicht verliezen en cardiotraining doen. Tevens zit ik zelf te denken om een weekje medisch te vasten om me lijf te ontgiften en alles goed door te spoelen met zuiveringszout.

Ik kan jullie vertellen dat ik behoorlijk pissig op mezelf ben, maar dat was volgens de arts niet helemaal terecht, dit is aan het licht gekomen omdat ik volgens de arts een extreme sport beoefen, waarin een lichamelijk mankement gewoon veel sneller aan het licht komt. Gezien de resultaten die het bloedonderzoek gaven, was mijn arts zelfs verbaasd dat ik überhaupt nog kon trainen. "Voel jij je niet hondsberoerd tijdens het trainen? , dat kan haast niet anders" was zijn vraag. Nou dat klopte ook wel, maar dan ging het knopje vaak om, maar ik kan je vertellen als je loopt k*tten met 100kg loglift op reps terwijl je weet dat je veeel meer kunt, dan kun je haast wel janken van je eigen onmacht!

Nou toch een heel verhaal geworden. Het is nog iets complexer omdat me schildklier ook niet helemaal optimaal lijkt te zijn, maar laat het hier even bij.........

Ik houd jullie op de hoogte. ;)

Klinkt eigenlijk best goed Mike! Ben blij dat je geen diabetes hebt! Oké, dat met de lever en ATP-deficientie is ook minder, maar dat kan verbeterd worden toch?

1. Vitamine B injects
2. Creatine gaan supplementeren

Ben je volgens mij weer zo het mannetje!!! :D

Nou, ben blij dat het in ieder geval iets is waar je zelf controle over kan hebben. Dat lijkt me toch een stuk goed nieuws na zo'n onderzoek.

Succes met het vinden van je balans. Dat dit een kwestie is van puur lichamelijk wat bijtrekken geloof ik niet erg. Hoop dat je focus op de sport kan aanwenden om ontlading en bevrediging uit te halen.

Ik vind het wel goed nieuws iig. :thumbs:
Succes met de bestrijding van je "aandoeningen" man.

Nou ja ik hoop gewoon het beste voor je man. Stress doet rare dingen met je.

Terug
Naar boven