Trouwens helemaal vergeten te melden, maar vorige week mijn vet% laten meten door drie personen met huidplooimeter.
1e meting 24,2%
2e meting 19,3%
3e meting 22,7%
Geeft een gemiddelde van 22% en gevoelsmatig zeg ik dat dat ook juist is.
Gewogen gewicht op digitale weegschaal was 134,8kg. Dit geeft een VVM van 105kg. Betekend dat ik 3kg VVM tov vorig jaar rond deze tijd heb ingeleverd. Best wel k*t, maar ik heb een duidelijke aanwijsbare oorzaak, dus maak me er niet al te sappel over. Betekend in de regel wel een 3/4 jaar aan werk naar de mallemiezen. Maargoed, genoeg gezeverd erover.
Even erover doorfilosoferen. Zoals nu door de bank genomen mijn levensT is, denk ik dat dit het maximaal haalbare is voor mij. Dus ik zal nog eens heel kritisch moeten gaan kijken naar en mijn trainingen en mijn voeding. Ik verwacht daar nog wel iets uit te kunnen halen. Ik heb de laatste jaren wel mn VVM bijgehouden, of eigenlijk altijd en ik zat in 2003 op 108kg VVM. (118kg met 8%vet

) Toen ging ik hoger in me vet% en had ik zelfs een VVM van 110kg en heb toen ook de meest van me sportschool PR's gezet. Wat me is opgevallen is dat sinds ik StM-trainingen doe mijn VVM heel iets naar beneden is gezakt. Tevens heb ik moeite om in de buurt van mijn oude sportschoolkracht te komen. Ik wil hier es goed over nadenken, wat zal hier aan ten grondslag liggen?
Klaarblijkelijk reageert mijn lijf beter op gymtrainingen dan odd-trainingen. Maar ik vind odd net even een stukje gaver om te doen. Wat me verder opvalt bij odd trainen is dat de eerste paar trainingen boven verwachting goed gaan en dat dan ineens de klad erin komt...heel vreemd. Zelfde heb ik met deadlift. Kan zo een tijdje niet deadliften en beur ik gruwelijk zwaar. Ga ik een tijdje deadliften...boem...klad erin. Ik snap dit niet. Druist tegen alle wetten van wat voor training dan ook in. Maargoed, zomaar even wat gezever en gefilosofeer van mijn kant....