Fitness Seller

Mike's log/biograafje

Ik zou graag eens undercover de sportschool inlopen wanneer jij aan het trainen bent! Lijkt me super om te bekijken!

Beescht!! Weinigen hebben de mentale kracht om tot kotsen te trainen. Ben het zelf met judo tegen gekomen. Met de krachtsport is het me niet gelukt. Alhoewel ik met 20 reps 250 in 3 sets in 10 min wel in de buurt van dit gevoel kwam!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Ik zou graag eens undercover de sportschool inlopen wanneer jij aan het trainen bent! Lijkt me super om te bekijken!

Beescht!! Weinigen hebben de mentale kracht om tot kotsen te trainen. Ben het zelf met judo tegen gekomen. Met de krachtsport is het me niet gelukt. Alhoewel ik met 20 reps 250 in 3 sets in 10 min wel in de buurt van dit gevoel kwam!

Is voor mij op dit moment gezien me belabberde conditie niet moeilijk hoor. Ik heb dat trouwens ook als ik weer voor het eerst odd train. Dan wil je je niet laten kennen en dan ga je tot het gaatje met als gevolg....kotsen. ;)

Ik was de hele training lijkwit, echt waar. Alleen na het cardio'en knapte ik aardig op.

Een lekker catabole training dan met al dat gekots. ;)
Allez, volgens Joe DeFranco dan toch...
Wel veel karakter, en kracht natuurlijk! :bow:

je training toont zeker karakter!

Goed bezig Mike en nu gauw die verloren calorieen bijvullen!

Wat heb je daarna wel niet allemaal gegeten want na het kotsen heb ik altijd berehonger. Voor de rest je gaat nog steeds flink zwaar , blij dat we weer van je trainingen kunnen genieten ;) Ik ben nog steeds benieuwd naar die pics toen je 16 was als ik me goed kan herrinneren

Waar kots je dan ? gewoon op de vloer en doortrainen ? of kuis je het ook op :D

• #1.127
Een lekker catabole training dan met al dat gekots. ;)
Allez, volgens Joe DeFranco dan toch...
Wel veel karakter, en kracht natuurlijk! :bow:

Ja zeker catabool, maar dat geeft niet.Doel is om dat catabole deel steeds verder op te schuiven.

je training toont zeker karakter!

Goed bezig Mike en nu gauw die verloren calorieen bijvullen!

Dank je. Heb ik inmiddels al gedaan.

Wat heb je daarna wel niet allemaal gegeten want na het kotsen heb ik altijd berehonger. Voor de rest je gaat nog steeds flink zwaar , blij dat we weer van je trainingen kunnen genieten ;) Ik ben nog steeds benieuwd naar die pics toen je 16 was als ik me goed kan herrinneren

Direkt na de training snelle koolhydraten in de vorm van dextrosedrankje. 3 kwartier later pasta, proteïne-shake, banaan en vitamines. Uur later 2 runderbraadworsten(mager) gegrild met kruiden. Vlak voor het slapen gaan magere franse kwark gemixed met een sinaasappel...lekker.

Pics van toen ik 16 was? Hmmm zal even terugzoeken. als ik dat gezegd heb zal ik ze een keertje posten. Maar op mn 16e is niet veel bijzonders aan mij te zien, behalve dat ik iets ouder uitzag voor me leeftijd.

Waar kots je dan ? gewoon op de vloer en doortrainen ? of kuis je het ook op :D

Nee, ik voel het altijd als me lip begint te zweten, dan komt het eruit en heb ik nog een seconde of 20-30...net genoeg om bij de plee te komen. ;)

Menig bodybuilder zou nog jaloers zijn op de gewichten die jij verzet in zulke sets.

Merk vooral dat de explosiviteit bij sommige dingen er pas echt inhakt. Als ik hetzelfde gewicht rustiger verplaats valt het mee. Of als te veel vocht tot je nemen dat de buik klotst en dan bij deadliften of iets je core moet aanspannen...voel ik ook alles omhoog komen eheh.

In het verleden eens een "olympische" work-out gedaan. Plyometrisch squat. Beetje springen in de smith met een volle barbell en dan er na meteen dumbbell snatches. Kotsen is best irritant als het niet door wil zetten. Zit je 10-15mins dood te gaan trillend en naar adem te happen. Pas als ik dan eten of drinken ruik komt het er allemaal uit. Beter als het er gewoon meteen uit komt dan ben je van dat rot gevoel af en kun je door trainen.

Het blijven stoere work-outs die je verzet :)

• #1.130
hahah vandaar dat ik je ineens zo hard naar de plee zag rennen ;)

Haha, ja en dan wil die deur ook nog niet even soepeltjes open, maar ging net goed. Heeft toch iemand het gezien....k*t... d8 het goed verborgen te houden. Maar ach het hoort erbij. (niet te vaak) ;)

Hehehehe, nice... heb je gelijk ook je cardio weer gehad zo van en naar de plee :D

• #1.132
Trouwens helemaal vergeten te melden, maar vorige week mijn vet% laten meten door drie personen met huidplooimeter.

1e meting 24,2%
2e meting 19,3%
3e meting 22,7%

Geeft een gemiddelde van 22% en gevoelsmatig zeg ik dat dat ook juist is.
Gewogen gewicht op digitale weegschaal was 134,8kg. Dit geeft een VVM van 105kg. Betekend dat ik 3kg VVM tov vorig jaar rond deze tijd heb ingeleverd. Best wel k*t, maar ik heb een duidelijke aanwijsbare oorzaak, dus maak me er niet al te sappel over. Betekend in de regel wel een 3/4 jaar aan werk naar de mallemiezen. Maargoed, genoeg gezeverd erover.

Even erover doorfilosoferen. Zoals nu door de bank genomen mijn levensT is, denk ik dat dit het maximaal haalbare is voor mij. Dus ik zal nog eens heel kritisch moeten gaan kijken naar en mijn trainingen en mijn voeding. Ik verwacht daar nog wel iets uit te kunnen halen. Ik heb de laatste jaren wel mn VVM bijgehouden, of eigenlijk altijd en ik zat in 2003 op 108kg VVM. (118kg met 8%vet :eek:) Toen ging ik hoger in me vet% en had ik zelfs een VVM van 110kg en heb toen ook de meest van me sportschool PR's gezet. Wat me is opgevallen is dat sinds ik StM-trainingen doe mijn VVM heel iets naar beneden is gezakt. Tevens heb ik moeite om in de buurt van mijn oude sportschoolkracht te komen. Ik wil hier es goed over nadenken, wat zal hier aan ten grondslag liggen?

Klaarblijkelijk reageert mijn lijf beter op gymtrainingen dan odd-trainingen. Maar ik vind odd net even een stukje gaver om te doen. Wat me verder opvalt bij odd trainen is dat de eerste paar trainingen boven verwachting goed gaan en dat dan ineens de klad erin komt...heel vreemd. Zelfde heb ik met deadlift. Kan zo een tijdje niet deadliften en beur ik gruwelijk zwaar. Ga ik een tijdje deadliften...boem...klad erin. Ik snap dit niet. Druist tegen alle wetten van wat voor training dan ook in. Maargoed, zomaar even wat gezever en gefilosofeer van mijn kant.... ;) :)

Het lijkt er dan toch gewoon op dat je te veel doet, en/of te weinig rust neemt, en dus niet voldoende hersteld.

Zolang je gewicht blijft toevoegen aan de stang en op de onderdelen maakt het niet uit of je VVM verliest. Kracht is waar het om gaat in onze sport ;)

• #1.135
Het lijkt er dan toch gewoon op dat je te veel doet, en/of te weinig rust neemt, en dus niet voldoende hersteld.

Dat niet goed herstellen zal altijd een strijd blijven. Zoeken naar een goede balans. Herstellen van zware strongman training is altijd langer dan van zelfs de zwaarste sportschooltrainingen.

Zolang je gewicht blijft toevoegen aan de stang en op de onderdelen maakt het niet uit of je VVM verliest. Kracht is waar het om gaat in onze sport ;)

Nou het is geen ijzeren wet, maar meer VVM betekend natuurlijk ook meer potentie in spierkracht. Mits je die spieren ook op die manier prikkelt. Vandaar dat ik wel enige waarde hecht aan VVM.
Verder kun je VVM ook nog relateren aan lengte. Iemand van 1.65m en 85kg VVM zal meer krachtpotentie hebben dan iemand met 85kg VVM bij een lengte van 1.85m.
Mijn streven is dus 110kg VVM bij een BW van 135kg. Dat is een mooi gewicht voor strongman. Niet te licht en niet te zwaar en een vet% onder de 20%.

Mmm dat is best gewicht 135kg en dan nog >20% damm dan ben je echt een monster

Goed zo Mikail. Ik zei het je. Lekker mental toughness opbouwen. Je wordt dadelijk een echte GI JOE.

Dat niet goed herstellen zal altijd een strijd blijven. Zoeken naar een goede balans. Herstellen van zware strongman training is altijd langer dan van zelfs de zwaarste sportschooltrainingen.

Nou het is geen ijzeren wet, maar meer VVM betekend natuurlijk ook meer potentie in spierkracht. Mits je die spieren ook op die manier prikkelt. Vandaar dat ik wel enige waarde hecht aan VVM.
Verder kun je VVM ook nog relateren aan lengte. Iemand van 1.65m en 85kg VVM zal meer krachtpotentie hebben dan iemand met 85kg VVM bij een lengte van 1.85m.
Mijn streven is dus 110kg VVM bij een BW van 135kg. Dat is een mooi gewicht voor strongman. Niet te licht en niet te zwaar en een vet% onder de 20%.
We hebben hetzelfde doel bijna +-130kg met vet 15-18%

Wilde net te zeggen. Ik tik nu ook bijna de 130kg aan, maar dan met circa 30% vet. Wil dit terug brengen naar de 15-18% en dan weer rustig opbulken. Maar ja dat gewicht is niks als de kracht achter loopt op Mike. Geeft wel een sportief competitief doel om te overkomen ;)

130kg BW met 17-18% vet is idd een mooi doel Mike!

Terug
Naar boven