Fitness Seller

Mike's log/biograafje

Bij een paar bazen geleden waren we een keer een aambeeld aan het tillen.
Aambeeld woog 115kg, dus dat was wel goed te doen.
Toch waren er die het niet konden.
Stapt "Jack" naar voren, en zegt tegen "Van Beeck": ga er eens op zitten.
"Van Beeck" woog zo'n ruime 95kg...
"Jack" raapt het aambeeld en "Van Beeck" op van de grond, en loopt er mee naar het andere eind van de werkplaats.
Jack woog hooguit 60kg, en was zo sterk als een paard! :bow:
Hij was "vroeger" smid geweest, sterke klauwen niet normaal meer, en zo pezig als de t*ring. ;)
Net wat Huggy altijd zegt: je hoeft niet dik te zijn om sterk te zijn... :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Bij een paar bazen geleden waren we een keer een aambeeld aan het tillen.
Aambeeld woog 115kg, dus dat was wel goed te doen.
Toch waren er die het niet konden.
Stapt "Jack" naar voren, en zegt tegen "Van Beeck": ga er eens op zitten.
"Van Beeck" woog zo'n ruime 95kg...
"Jack" raapt het aambeeld en "Van Beeck" op van de grond, en loopt er mee naar het andere eind van de werkplaats.
Jack woog hooguit 60kg, en was zo sterk als een paard! :bow:
Hij was "vroeger" smid geweest, sterke klauwen niet normaal meer, en zo pezig als de t*ring. ;)
Net wat Huggy altijd zegt: je hoeft niet dik te zijn om sterk te zijn... :D

Hehe, mooi verhaal. Maar klopt, je kunt je vergissen in pezige mannetjes.
Zo zijn grote zware kerels niet persé altijd heel sterk.:rolleyes:

• #1.104
Ik zal even een schema posten die ik de komende tijd wil gaan volgen. Dit is trainen puur op herstel en het verhogen van de spanning op de spieren.
Ik ga ook twee keer in de week intervaltraining doen, om het uithoudingsvermogen op te krikken.

Maandag
legextension---squats
side raise---pushpress
Bicepscurl---chinnen
Interval, fiets of crosstrainer.

Dinsdag
Hyperextensions---deadlifts (verschillende varianten)
Triceps extensions---smal bandrukken
Kuiten
Buik

Donderdag
Partials squats, zittend frontpress.
Lattpulldowns
Hammercurls
Onderarmen

Vrijdag
Van alles wat hoog volume zeer lage intensiteit.
Cardio.

De komende tijd gaat het ongeveer zoiets worden. Het type supersetjes ligt mij wel. Reageer daar vaak op met aanwas van massa. Voor me kracht doet het niets, maar krijg ook meer lucht zo.
Dan zal ik daarna wel even verder kijken hoe het ervoor staat. Hopelijk ben ik dan weer wat fitter en tot meer inspanning op intensief nivo in staat.
We zullen zien.

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Ook niet een heel klein beetje sterk? ;)

Haha, ja wel een beetje...;)

Mike goes BB style.. :D

Hehe, just kidding big guy. Gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt. Trainen moet ook leuk blijven voor jezelf zeg ik altijd maar! ;)

Hehe, mooi verhaal. Maar klopt, je kunt je vergissen in pezige mannetjes.
Zo zijn grote zware kerels niet persé altijd heel sterk.:rolleyes:

hehehe yup.. ik ken ook 2 gasten van vroeger toen ik een jaar of 18-19 was. Beiden waren ongeveer tussen de 185 cm en 195 cm en rond de 110 kg. Ze wilden wel een keer mee komen trainen, om te laten zien hoe echte mannen trainen. Maar toen ze nog geen 60 kg konden bankdrukken en na 2 reps al reverse cleans aan het doen waren met een 30 kg ez-bar had ik ze nooit meer gezien in de sportschool :D

En niet alle dikke, zware gasten zijn kortademige, logge papzakken die maar 5 setjes kunnen doen in een training voor ze volledig uitgeput instorten.

Lang geleden zei een heel fanatiek vechtsportende achterneef van me eens dat ik wel sterk was, maar geen conditie had.
We gingen samen trainen, en hij zou van alle gewichten die ik pakte, de helft pakken.
Op een gegeven moment moest hij letterlijk kotsend, en helemaal naar de klote opgeven, waarna ik verder mijn training heb afgemaakt.
Ik woog toen 115kg bij 1.83mtr, en was zoals heel mijn leven al, "te" zwaar. ;)

Hahaha, niet iets wat ik nu voor elkaar krijg, maar ooit.... :D

Mooi log van, mooie verhalen
Ik neem een abbo!

Mikail blijf je wel onderdelen doen soms. Ik zie die er niet bij staan namelijk.

• #1.110
Mikail blijf je wel onderdelen doen soms. Ik zie die er niet bij staan namelijk.

Ja heb nu 4x odd getraint zo goed en zo kwaad als het ging. Nu ga ik een tijdje geen odd doen. Pas alleen als ik wat "over" heb. Dan zal het wat loopodd worden. Maar volgens mij heb ik die odd trainingen wel gepost. Misschien ben ik er ééntje vergeten. Zou kunnen.
Ik denk ook niet dat ik komend seizoen wedstrijden ga doen. Ik voel gewoon dat me lijf en dat ik mentaal daar nu even niet aan toe ben.
Maar ik zie wel. blijf natuurlijk wel vinger aan de pols houden hoor.... ;)

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Mooi log van, mooie verhalen
Ik neem een abbo!

Dank je! :)

• #1.111
Nou gisteravond was het weer zover. Trainen volgens nieuw schema. Sommigen zullen zeggen, wat een "pussyweights"...klopt! Ik ga resetten en mijn basisconditionering (wat een woord hè...maar je weet wel) op orde brengen. Zorgen dat mijn ATP aanmaak weer goed gestimuleerd word en dan laat ik over een tijdje me bloed weer onderzoeken.
De oefningen zijn supersets van het principe pre-exhaust en dat is zwaar, heeel zwaar. Geen rust, doorgaan en nog es doorgaan.

Legext---squat
25xfullstack---6x100kg
20xfullstack één beenom en om---6x120kg
25xfullstack " " ---6x140kg
25xfullstack " " ---6x150kg (deze was echt zwaar, doooood!!)

Side raise---pushpress
15x12kg---6x85kg
15x14kg---6x90kg
20x14kg---6x95kg (kots en kots misselijk van die squats nog en zag de hele tijd vlekken voor me ogen, maar gewoon doorgaan...pffff waar ben ik aan begonnen)

Strictbarbellcurl---chinnen(machine)
15x50kg---6x97kg
15x55kg---6x107kg
23x55kg---6x107kg (oi...auw....perfect voor de rug en biceps. De laatste set voelde ik dat me rug echt de fail op me biceps moest gaan compenseren...goed!)

Onderarmen
wristcurl icm machinecurl. 2 setjes...lekker even volpompen.

Fietsen doe ik vandaag wel, me benen waren doood. Ik merk dus dat me lijf geen atp aanmaakt. Ga helemaal out na zoveel reps. Net alsof je een halve marathon loopt, zo slap voeld dan alles aan. Heel vreemd gevoel. Keuze van de gewichten was op de gok , maar precies goed. Ik had wat ruimte om elk setje iets te verzwaren. Ben er erg tevreden over en dit was gevoelsmatig een goede training!

succes met je schema man!

Hoewel ik dit niet zo´n toffe trainingen vind, snap ik wel waarom je het doet Mike! En misschien dat het idd veel voor je doet in goede zin!

Maar potverdorie zeg, ik wil weer van die brute gewichten zien bij jouw!! 200kg banken, 300kg deadlifts en 280kg squats!!!

Nee hoor Mike, je moet doen wat jij denkt dat goed voor je is op dit moment!

Mikail je staat soms nog niet helemaal in de realiteit merk ik. Je doet het af of het komt door ATP aanmaak en weet ik veel. Ik zal je zeggen dat 90% van de trainers hier bijna `out` gaan met pre exhaust van 25 reps op een leg ext. Heb je mijn bb training gelezen toen van LB. Precies hetzelfde.

Een andere bodybuilder die dit soort shit gewend is ging over zijn nek. Het is een andere manier van trainen en een manier die je lijkwit maakt en je eten omhoog doet komen.
Met verloop van tijd zal dit ook beter gaan maar het is een verdomd zware manier van trainen en het is niet raar dat je je zo voelt.

Waarom geen creatine suplementeren? Hoger creatine gehalte in de spieren is toch meer atp aanmaak?

• #1.116

Dank je Ivo. Ik moet volgens mij een beetje uitkijken dat je mij niet eruit gaat liften.....

Hoewel ik dit niet zo´n toffe trainingen vind, snap ik wel waarom je het doet Mike! En misschien dat het idd veel voor je doet in goede zin!

Maar potverdorie zeg, ik wil weer van die brute gewichten zien bij jouw!! 200kg banken, 300kg deadlifts en 280kg squats!!!

Nee hoor Mike, je moet doen wat jij denkt dat goed voor je is op dit moment!

Ja, ik weet. Zou liever zelf ook zo trainen. Kan best één zware lift maken. Die kracht is er ook wel. Maar alles wat erna komt is k*t. Dan meer even wat minder sterk en zorgen dat de spier- en cardiovasculaire conditie gewoon goed is. Dat is toch de basis. Was ik PL-er geweest had ik me er iets minder zorgen om gemaakt.

Mikail je staat soms nog niet helemaal in de realiteit merk ik. Je doet het af of het komt door ATP aanmaak en weet ik veel. Ik zal je zeggen dat 90% van de trainers hier bijna `out` gaan met pre exhaust van 25 reps op een leg ext. Heb je mijn bb training gelezen toen van LB. Precies hetzelfde.

Een andere bodybuilder die dit soort shit gewend is ging over zijn nek. Het is een andere manier van trainen en een manier die je lijkwit maakt en je eten omhoog doet komen.
Met verloop van tijd zal dit ook beter gaan maar het is een verdomd zware manier van trainen en het is niet raar dat je je zo voelt.

Haha, je stelt me op de één of andere wijze toch gerust Gijs. Dank je. Maar het vreemde is dat je dan zo licht in de gewichten moet en het trekt je echt helemaal leeg....potverdomme zeg. Das zwaar, maar ik denk voor mij wel goed.

Waarom geen creatine suplementeren? Hoger creatine gehalte in de spieren is toch meer atp aanmaak?

Creatine is tijdelijk en neemt geen oorzaak weg, alleen het gevolg van die oorzaak. Ik wil van nature mijn ATP weer op peil hebben en niet kunstmatig.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes Big Mike en hoop je volgend jaar weer eens te zien op de SM wedstrijden. Als toeschouwer dan zoals je het aangeeft.

Soms is het goed om gas terug te geven. Ik heb dit jaar ook niet veel wedstrijden gedaan, omdat ik mezelf graag de kans wilde geven om mijn basiskracht iets op te schroeven.

Ik merk trouwens zelf ook dat ik langzaam herstel van SM trainingen en dat de odd er flink inhakken. Ik ben nog jong (27) maar merk zeker wel dat ik een paar jaar terug sneller herstelde! :o

Je kunt flink banken lees ik
Wat werkt voor jou qua traingsmethode gericht op het bankdrukken?

• #1.119
Je kunt flink banken lees ik
Wat werkt voor jou qua traingsmethode gericht op het bankdrukken?

Bankdrukken doe ik nagenoeg niet meer. Althans niet primair meer als oefening, puur sosm als assist en dan de smalle variant.

Tjah, omdat ik van nature een goede banker ben, werkte bij mij alles wel. Maar zware negatieven reageerde ik over het algemeen erg goed op.

• #1.120
Vanavond weer met frisse en goede moed naar de gym om mezelf maar weer es te slopen en awel, das gelukt kan ik vertellen.
In het schema had ik aanvankelijk hyperextensions icm deadlifts staan. Alleen dan moest ik steeds van boven naar beneden lopen en vice versa. Vandaar dat ik gekozen heb voor stricte goodmornings.

Goodmornings---deadlift
15x90kg---6x190kg
15x100kg---6x200kg (zo deze hakte er even heel erg in, was helemaal kapot, trok lijkwit weg en had helemaal geen zin meer in trainen...**** wat is dit?)
15x100kg---6x210kg (En jawel, ik had alle moed uiteindelijk verzameld om deze set nog te maken en zoals Gijs al voorspeld had, daar ging mn maaltijd....:kots: )

Tricepcoïtustension---smal bankdrukken
20x30kg---6x90kg (lekker, al was ik wel best naar de klote van de vorige sets)
20x30kg---6x100kg (Deze hakte er aardig in, mn armen begonnen pap te worden)
20x30kg---6x110kg (Ik durf het bijna niet te zeggen, maar die 6e was bijna fail, zooo naar de klote die armen)
20*24kg Flyes icm 6*120kg wijd banken (haha mn borstpiertjes deden wat auw!)

Crunches
3*25

Kuiten op legpress
15x200kg
15x250kg
15x280kg---legpress 23x280kg (heeeeerlijk, althans zo leek dat. Ik stond rustig op, wilde een schijfje van de grond rapen, kwam overeind en voilà...:kots: )

Cardio interval
3 blokken van 1minuut voluit en 2 minuten herstel. 3 minuten infietsen en 3 uitfietsen.
1e blok 1500watt---140rpm
2e blok 1475watt---125-130rpm
3e blok 1450watt---110-120rpm
Herstel was 150watt---80rpm

Dit was een heftig avondje trainen, kotsen en trainen, maar uiteindelijk met een smile de sportschool uit. Mission accomplished. Wilde zo'n 2 à 3 x opgeven, maar heb het niet gedaan. :cool:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven