Fitness Seller

Militairen

IK heb vandaag kennismakingsgesprek gehad bij de luchtmacht! dit was een algemene voorlichting. Hier hadden ze helaas erg weinig naar mij zin! veelal vaktechnische beroepen waar ikzelf minder tot weinig zin in heb! ( althans nu nog niet)

Begin augustus heb ik deze ook nog bij de landmacht!
Bij de landmacht hadden ze gezien me diploma`s gaven ze me de tip om
Onderoffficier geneeskunde.. te gaan doen!
Zelf ga ik wss toch liever bij een gevechtsfunctie, luchtmobiel spreekt me zeer aan!

Iemand die ervaring heeft met luchtmobiel enof Oof geneeskunde?

IK heb vandaag kennismakingsgesprek gehad bij de luchtmacht! dit was een algemene voorlichting. Hier hadden ze helaas erg weinig naar mij zin! veelal vaktechnische beroepen waar ikzelf minder tot weinig zin in heb! ( althans nu nog niet)

Zelf ga ik wss toch liever bij een gevechtsfunctie, luchtmobiel spreekt me zeer aan!

Wat wil je precies weten dan:)

• Topic Starter Topic Starter

Luchtmob is naast fisiek ook mentaal erg zwaar, dus je moet dan wel sterk in je schoenen staan! Over geneeskundige dienst weet ik niet zo veel helaas...

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Opleiding soldaat infanterie. daarna als het kan verkenning. maar eerst de opleiding halen;)
Oh verkenning is wel interessant, alleen voor officieren pas een tweede stoel functie...:(

Succes iig met je AMOL!!

Luchtmob is naast fisiek ook mentaal erg zwaar, dus je moet dan wel sterk in je schoenen staan! Over geneeskundige dienst weet ik niet zo veel helaas...

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Oh verkenning is wel interessant, alleen voor officieren pas een tweede stoel functie...:(

Succes iig met je AMOL!!

thnx:)

Wat wil je precies weten dan:)

Ja ik zoek eigenlijk een functie die erg fysiek is.. wat veel van je vergt.. zowel mentaal als fysiek dus :D Zo kan ik mezelf blijven motiveren om door te gaan! ben echt een uitdaging kicker!

JHK je heb ook al je testen gehad etc? goed te doen verder?? in ieder geval alvast sucses :rolleyes:

Ja ik zoek eigenlijk een functie die erg fysiek is.. wat veel van je vergt.. zowel mentaal als fysiek dus :D Zo kan ik mezelf blijven motiveren om door te gaan! ben echt een uitdaging kicker!

JHK je heb ook al je testen gehad etc? goed te doen verder?? in ieder geval alvast sucses :rolleyes:

dan moet je zowieso bij de infanterie dacht ik zo;)

heb de keuring al gehad, vond het best goed te doen! voor het totaalplaatje heb je 4 clusters. afhankelijk voor welke functie je kiest zit een cluster aan verbonden. cluster 1 is het laagste en 4 het hoogste. Je hebt 4 ook nodig om bij de infanterie te kunnen.

misschien verstandig voor je om eens een voorlichting te volgen bij één van de banenwinkels bij jou in de buurt:D

Hieroo toekomstig marnier, begin in september met de opleiding!

Ik ga beginnen bij het Korps Mariniers, en daar als marinier functioneren. Daarna waarschijnlijk leidinggevende als ik daar de kans voor krijg.

Opleiding soldaat infanterie. daarna als het kan verkenning. maar eerst de opleiding halen;)

Denk niet dat je meteen als verkenner kunt beginnen bij lmb aangezien ze denken dat ze SF zijn.

Voor manschappen is t ook een vervolgfunctie.

Laatst bewerkt:
- Mensen die meningen hebben over militaire operaties en missies. Waaronder dus de meest bekende in afhanistan. Terwijl ze " wederom" geen flauw benul hebben van hoe zoeits in elkaar steekt. En begrijp me nou niet verkeerd. Ik vind zeker dat het volk een mening mag laten horen aan zijn regering over of de missie, wel of niet moet doorgaan. maar houdt het daar aub bij. Begin niet met argumenten als " jullie zouden tog scholen gaan bouwen daar" .

met alle respect, je hebt er zelf ook geen benul van(redenen). je bent maar een soldaat en je doet wat jou gezegt wordt, dat is de structuur en zo werkt het. Jonge knul die een paar duizend kilometer van huis met een wapen door de woestijn trekt....jezus man :D ga hier iets nuttigs doen voordat die smerige boel daar escaleert.
Als je wilt bewijzen dat ik het fout hebt, dan raadt ik aan dat jij hier even beschrijft wat jij en je kameraden daar precies uitvoeren, en wat er daar mis zou gaan mochten jullie plotseling allemaal naar huis terugkeren.

met alle respect, je hebt er zelf ook geen benul van(redenen). je bent maar een soldaat en je doet wat jou gezegt wordt, dat is de structuur en zo werkt het. Jonge knul die een paar duizend kilometer van huis met een wapen door de woestijn trekt....jezus man :D ga hier iets nuttigs doen voordat die smerige boel daar escaleert.
Als je wilt bewijzen dat ik het fout hebt, dan raadt ik aan dat jij hier even beschrijft wat jij en je kameraden daar precies uitvoeren, en wat er daar mis zou gaan mochten jullie plotseling allemaal naar huis terugkeren.

ja das wel waar; een hoop van die missies slaan kant nog wal.alleen zijn punt was dat jan alleman pennenlikker aant kantoor wel heel makkelijk op de proppen komt met een mening gevormt door het papegaaien van anderen zonder zelf daadwerkelijk iets te weten over hoe het in elkaar steekt.

zonder daarmee op jou te doelen overigens.

ja das wel waar; een hoop van die missies slaan kant nog wal.alleen zijn punt was dat jan alleman pennenlikker aant kantoor wel heel makkelijk op de proppen komt met een mening gevormt door het papegaaien van anderen zonder zelf daadwerkelijk iets te weten over hoe het in elkaar steekt.

zonder daarmee op jou te doelen overigens.
-----

Laatst bewerkt:
Vroeger was het leger een afspiegeling van de samenleving door de dienstplicht, wat helemaal niet verkeerd zou zijn als het opnieuw werd ingevoerd!

De meeste soldaten die nu toetreden hebben grote bek, weinig verstand en veel machogedrag, absoluut geen afspiegeling meer van de samenleving, waardoor het niveau is gedaalt.

Mariniers is daarentegen veel moeilijker te behalen waardoor je het kaf van het koren als t ware scheidt

Ik heb niets tegen militairen, en vind dat de minachting van de samenleving naar het leger toe vooral komt door politieke beslissingen van bovenaf en de media.

Werkelijk belachelijk waar soldaten tegenwoordig allemaal rekening mee moeten houden, geen enkele oorlog loopt 'netjes'

Vroeger was het leger een afspiegeling van de samenleving door de dienstplicht, wat helemaal niet verkeerd zou zijn als het opnieuw werd ingevoerd!

De meeste soldaten die nu toetreden hebben grote bek, weinig verstand en veel machogedrag, absoluut geen afspiegeling meer van de samenleving, waardoor het niveau is gedaalt.

Mariniers is daarentegen veel moeilijker te behalen waardoor je het kaf van het koren als t ware scheidt

Ik heb niets tegen militairen, en vind dat de minachting van de samenleving naar het leger toe vooral komt door politieke beslissingen van bovenaf en de media.

Werkelijk belachelijk waar soldaten tegenwoordig allemaal rekening mee moeten houden, geen enkele oorlog loopt 'netjes'
------

Laatst bewerkt:

Onzin. Blijkbaar hebben mensen een verkeerd beeld van de Krijgsmacht. Ik weet niet welke ervaringen jij met militairen hebt wat jou er toe heeft gebracht dit te zeggen, maar menig soldaat/korporaal is meer ingetogen en intelligent dan de meesten denken.

Ja.. of probeer maar eens officier te worden, daar kom je ook echt niet zomaar binnen!
Maar dienstplicht is echt niet meer mogelijk, kost veel te veel en je onttrekt er vitale mensen van de arbeidsmarkt mee.

Als ik je een tip mag geven; kijk nou nog eens goed wat je post. Je bent het eens met Spawnking, wat inhoudt dat ook jij van mening bent dat de huidige soldaten een te grote bek hebben, weinig kennis met zich meedragen en machogedrag vertonen. Laat het nou juist deze mannen zijn waar jij later leiding aan gaat geven, mocht je de opleiding halen. Eens kijken of je er nog steeds zo over denkt, wanneer deze 'macho's' voor jou door het vuur gaan op uitzending.

Er is namelijk iets waar manschappen op rekenen en dat is gelijkwaardigheid en respect, iets wat ze ook zeker verdienen. Bovendien is het niet eens moeilijk om binnen te komen op de KMA hoor.

Terug
Naar boven