MuscleMeat

Minarettenverbod

waar the **** heb je het toch over man, heb ik schijt aan komma's.......
het gaat over die minaretten
En ik ben meestal met 4dingen teglijk bezig op t net als ik erop bezig ben

Ik zie het probleem niet, het is immers geen beperking van de geloofsuiting an sich. Het is een restrictie op het straatbeeld. Naar mijn inziens meer een planologische maatregel. De bouw van moskeeen kan immers nog steeds onverhinderd doorgaan.

Overigens ben ik niet achterlijk, en snap ik de daadwerkelijk toedracht en achterliggende ideologie van het verbod wel. Maar om nu te stellen dat dit soort maatregelen de democratie aantasten gaat mij te ver.

Laatst bewerkt:
4 minaretten in een heel land en meteen ingrijpen.. daar kunnen wij nog wat van leren, hier is het uit de hand gelopen omdat we er nooit op reageerde :(

• Topic Starter Topic Starter
De aanwezigheid van democratie alleen is niet voldoende.

Ik kan er kort over zijn, zolang man en vrouw niet identiek gelijk zijn aan elkaar zullen we ten alle tijden in repetitieve vormen en normen verzeild raken die tevens een inherente verbondenheid kennen met fatalisme. Dat mag je ook de kapitalisten en Christenen Democraten aanrekenen.

Verder lijkt het debat internationaal een groei door te maken, zolang we met een zuivere integriteit de toenadering tot elkaar zoeken om het debat volwassen te voeren is dit winst in elk opzicht.

Europa, november 2009

In Bosnië is 40% van de 3.8 inwoners moslim (1.5 miljoen), er zijn 1867 moskeeën, er zijn 1472 in aanbouw.

In Frankrijk is 8% van de 65 inwoners moslim (5.5 miljoen), er zijn 2100 moskeeën, er worden een kleine 200 gepland en er zijn 60 in aanbouw.

In Nederland is 6% van de 16.5 inwoners moslim (1 miljoen), er zijn 432 moskeeën, er zijn 100 in planning en 15 in aanbouw.

In Oostenrijk is 4.8% van de 8 miljoen inwoners moslim (0.4 miljoen), er zijn meer dan 200 moskeeën, er zijn 4 in planning en 2 in aanbouw.

In Engeland is 4% van de 61miljoen inwoners moslim (2.4 miljoen), er zijn 850 – 1500 moskeeën, er zijn 70 –300 in aanbouw.

In Zweden is 3.8 – 4.4% van de 9 miljoen inwoners moslim (0.35 – 0.4 miljoen), er zijn ruim 50 moskeeën, er zijn 6 in planning en 1 in aanbouw.

In België is 3.5 – 4% van de 10.6 miljoen inwoners moslim (0.4 – 05 miljoen), er zijn 330 moskeeën.

In Denemarken is 3.5% van de 5.5 miljoen inwoners moslim (0.2 miljoen) en er zijn 115 moskeeën.

In Noorwegen is 2.5% van de 4.5 miljoen inwoners moslim (0.12 miljoen), er zijn 120 moskeeën en 3 in planning.

In Duitsland is 3% van de 82 miljoen inwoners moslim (3.2 – 3.4 miljoen), er zijn 2600 moskeeën, er worden er 66 gepland en 200 in aanbouw.

In Spanje is 2.2% van de 46 miljoen inwoners tellende bevolking moslim (bijna 1 miljoen), er staan 454 moskeeën en er staan 14 op de
planning.

In Italië is 1.9% van de 59 miljoen inwoners moslim (1.3 miljoen), er zijn 661 moskeeën, er worden er 3 gepland en er zijn 6-6 in aanbouw.

In Finland is 0.8% van de 6 miljoen inwoners moslim (0.04 miljoen), er zijn 30-40 moskeën, 2 in planning en 3 in aanbouw.

In Griekenland is 0.4% van de 11.2 miljoen inwoners moslim (0.2 – 03 miljoen), er zijn minder dan 400 moskeeën, en er zijn 15 in aanbouw.

Bron: http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3161

Jullie mogen zelf beslissen of jullie het te veel of nog te weinig vinden.[/

Ze hebben zich aardig in de Europese landen weten te nestelen. En dat is ook wat de Zwitserse bevolking ziet. Het gaat nog niet eens zo zeer om deze minaretten, maar men wilt een signaal afgeven dat het zo niet langer door kan gaan; de ongeremde massa-immigratie van niet-Westerlingen naar West-Europa, en in dit geval Zwitserland.

Blijkbaar zien die idiote politici niet in dat dit ten koste gaat van belangrijke nationale en morele waarden. Maar dit is voor hen nimmer een zorg geweest. Want naar alle waarschijnlijkheid zal deze uitslag op het oud papier belanden, net zoals onze volksvertegenwoordigers ons referendum over de Europese Unie serieus namen.

Maar aan al dat bagataliseren zal uiteindelijk een einde komen want er zal een dag komen waarbij het geduld bij veel mensen op is geraakt.

Ze hebben zich aardig in de Europese landen weten te nestelen. En dat is ook wat de Zwitserse bevolking ziet. Het gaat nog niet eens zo zeer om deze minaretten, maar men wilt een signaal afgeven dat het zo niet langer door kan gaan; de ongeremde massa-immigratie van niet-Westerlingen naar West-Europa, en in dit geval Zwitserland.

Blijkbaar zien die idiote politici niet in dat dit ten koste gaat van belangrijke nationale en morele waarden. Maar dit is voor hen nimmer een zorg geweest. Want naar alle waarschijnlijkheid zal deze uitslag op het oud papier belanden, net zoals onze volksvertegenwoordigers ons referendum over de Europese Unie serieus namen.

Maar aan al dat bagataliseren zal uiteindelijk een einde komen want er zal een dag komen waarbij het geduld bij veel mensen op is geraakt.

idd,die dag zal er wel heel spoedig moeten gaan komen.

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

zoals ik al eerder zei , veel lui hebben schrik voor de jihad als we niet doen wat "zij "verlangen , enige oplossing is zero -tolerantie en veel strenger immigratie-beleid, wat in veel landen nog altijd veel te soepel is .
Het ocmw in brussel kan de mensen uit eigen land nog niet meer helpen door de toenemende massastroom van vreemdelingen .

Idd zeg, wel 6% van de totale Nederlandse bevolking is moslim.

En 8% in Frankrijk! Dat betekent dat nog maar 92% van de Franse bevolking geen moslim is!:eek:

Het Westen wordt compleet onder de voet gelopen.

• Like
Waarderingen: Tays
Idd zeg, wel 6% van de totale Nederlandse bevolking is moslim.

En 8% in Frankrijk! Dat betekent dat nog maar 92% van de Franse bevolking geen moslim is!:eek:

Het Westen wordt compleet onder de voet gelopen.

Ah, ze planten zich dus niet als konijnen (of Katholieken whatever) voort. Bedankt dat je ons even van onze vooroordelen hebt verlicht :eek:

ik vraag me eigenlijk af wie die tempels betaald?

Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Mijn dakkapel is ook wel eens afgewezen omdat hij niet zou passen in het straat beeld.

Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Mijn dakkapel is ook wel eens afgewezen omdat hij niet zou passen in het straat beeld.

Dat vind ik dus ook. Je kan het immers ook zien als een planologische maatregel. Het probleem is alleen dat het verbod gestoeld is op ideologische gemotiveerde maatregel gekant tegen de islam. Echter ingrijpen hoe het straatbeeld eruit ziet vind ik nog steeds niet ondemocratisch en een gevaar voor de democratie zelf, noch gaat het vrijheid van godsdienst tegen.

De suggestie word gewekt dat mensen tegen hebben gestemd omdat ze tegen de islam zouden zijn.

Maar kan het niet gewoon zo zijn dat ze zo'n toren niet in het straat beeld vinden passen?

De suggestie word gewekt dat mensen tegen hebben gestemd omdat ze tegen de islam zouden zijn.

Maar kan het niet gewoon zo zijn dat ze zo'n toren niet in het straat beeld vinden passen?

Haha ik denk dat je jezelf dan voor de gek houdt. En ik vind dat je best tegen de ideologie van de islam kan zijn. De maatregel die daarop volgt moet echter wel deze ideologie in zijn waarde laten. Ik denk dat dit in dit geval wel gebeurd is. De mensen hebben op deze manier hun mening laten gelden over de islam zonder dat de vrijheid van geloof in het geding is gekomen.

Haha ik denk dat je jezelf dan voor de gek houdt. En ik vind dat je best tegen de ideologie van de islam kan zijn. De maatregel die daarop volgt moet echter wel deze ideologie in zijn waarde laten. Ik denk dat dit in dit geval wel gebeurd is. De mensen hebben op deze manier hun mening laten gelden over de islam zonder dat de vrijheid van geloof in het geding is gekomen.

Ik ben ook tegen veel ideologien van het christendom, alleen doordat dat een geloof is die in nederland veel historie heeft en fundatie denk ik dat dat beter geaccepteerd word.

Ook om het feit dat bv de islam een vrij gesloten gemeenschap is met bepaalde regels en gewoonten die haaks staan tegen over de waarden en normen die een gemiddelde nederlander mee krijgt.
Dus ik vind het helemaal niet zo raar dat bepaalde mensen een beetje sceptisch tegen over de islam zijn.... we hebben er immers nog niet eens zo lang mee te maken dus het zal een kwestie van wennen zijn.
Laten ze eerst eens in elkaar gaan verdiepen of het uberhaubt klikt tussen de die twee culturen..... En ga daarna verder met het evt. verder vestigen van de islam in des betreffend land.

waar the **** heb je het toch over man, heb ik schijt aan komma's.......
het gaat over die minaretten
En ik ben meestal met 4dingen teglijk bezig op t net als ik erop bezig ben

Hmmm....Je bent zo onzeker over en hebt zo weinig vertrouwen in de eigen cultuur dat je je bedreigd voelt door een paar minaretten?

Eigenlijk is dat een teken van angst en het toegeven dat je eigen cultuur te inferieur is om weerstand te kunnen bieden tegen invloeden van uit "den vreemden"....(ongeacht het feit dat de cultuur juist is ontstaan door invloeden van uit "den vreemden" natuurlijk., maar dat kennis gebrek kenmerkt een echte fanatieke nationalist ;) ).....

Wat je dus eigenlijk zegt is dat onze cultuur zwak en ziekelijk is en een makkelijke prooi vormt voor externe invloeden...dus eigenlijk dat het geen bestaansrecht meer heeft vanuit evolutionair oogpunt.

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:21 ----------

Ja...en dat is ook belachelijk :)

---------- Toegevoegd om 12:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Ik ben ook tegen veel ideologien van het christendom, alleen doordat dat een geloof is die in nederland veel historie heeft en fundatie denk ik dat dat beter geaccepteerd word.

Ook om het feit dat bv de islam een vrij gesloten gemeenschap is met bepaalde regels en gewoonten die haaks staan tegen over de waarden en normen die een gemiddelde nederlander mee krijgt.
Dus ik vind het helemaal niet zo raar dat bepaalde mensen een beetje sceptisch tegen over de islam zijn.... we hebben er immers nog niet eens zo lang mee te maken dus het zal een kwestie van wennen zijn.
Laten ze eerst eens in elkaar gaan verdiepen of het uberhaubt klikt tussen de die twee culturen..... En ga daarna verder met het evt. verder vestigen van de islam in des betreffend land.

Voor iemand die zichzelf eerder een laag iq toebedeelde kan je je anders prima en helder uitdrukken...:)

Maar misschien is het zaak dat we wederzijds minder polariseren en meer met elkaar proberen te communiceren...wederzijds begrip proberen op te brengen om zo culturele verschillen te overbruggen.

DAT hebben we nog niet geprobeerd....misschien werkt het..

Terug
Naar boven