Hmmm....Je bent zo onzeker over en hebt zo weinig vertrouwen in de eigen cultuur dat je je bedreigd voelt door een paar minaretten?
Eigenlijk is dat een teken van angst en het toegeven dat je eigen cultuur te inferieur is om weerstand te kunnen bieden tegen invloeden van uit "den vreemden"....(ongeacht het feit dat de cultuur juist is ontstaan door invloeden van uit "den vreemden" natuurlijk., maar dat kennis gebrek kenmerkt een echte fanatieke nationalist

).....
Wat je dus eigenlijk zegt is dat onze cultuur zwak en ziekelijk is en een makkelijke prooi vormt voor externe invloeden...dus eigenlijk dat het geen bestaansrecht meer heeft vanuit evolutionair oogpunt.
---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:21 ----------
Ja...en dat is
ook belachelijk
---------- Toegevoegd om 12:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------
QUOTE]
WEL: om even terug te komen op het verhaal van hitler, onze voorouders hebben gevochten om ons land en tradities en alles wat erbij hoort te behouden tegen de duitsers maar nu willen ze zomaar alles aanpassen en weggeven aan de islam ??
Ik heb geen behoefte om met jou in discussie te gaan over Hitler en de gevolgen van WOII, maar als zij hier gewapenderhand proberen onze souvereiniteit te schenden dan mag je terug komen...
---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------
er zijn genoeg voorbeelden van dingen die verdwijnen uit onze cultuur en dingen die we weggeven om andere volkeren het makkelijker te maken
En dat is soms echt tijd...ik wil wel meer dingen kwijt uit onze samenleving,....zo iets heet ontwikkeling, evolutie en vooruitgang. Dat sommige individuen niet flexibel genoeg zijn om met de tijd mee te groeien maakt die ontwikkeling niet noodzakelijk slecht. Sterker nog...ik denk dat sommige facetten uit de Islam onze samenleving alleen maar kunnen verbeteren en versterken.
---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------
Wij staan inderdaad relatief zwak tegenover de islam en immigratie. Onze kracht is tegelijk ook onze zwakheid; namelijk onze humanistische beschaving en de daarbij horende enorme tolerantie. Dit is voor andere religies en beschavingen de ideale omgeving om op termijn een overheersende factor te gaan spelen.
in de geschiedenis is het zeldzaam dat een veroverende cultuur ook als zodanig blijft bestaan. Als je kijkt naar de Godsdienst strijd in Europa tussen Christenen en Moslims dan is het overal zo geweest dat waar Moslims ook de overhand kregen uiteindelijk de twee culturen samensmolten om een nieuwe cultuur en samenleving voort te brengen.
---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------
Volgens mij staan we zwakker tegenover de invloeden van bijvoorbeeld de Amerikaanse(USA)cultuur dan tegenover de invloeden van een cultuur die niet eens bestaat. Islamisering betekent dat er 1 cultuur zou moeten zijn die wordt uitgedragen door 'De moslims', daar is nergens ter wereld sprake van.
De invloeden van de Amerikaanse cultuur zijn overigens lang niet allemaal negatief maar hebben zeker een invloed op onze culturele ontwikkeling. Veel meer dan de invloeden van een vreemde religie waar de meesten in West Europa weinig mee op hebben. Vrijheden geven aan moslims (of andere religies) betekent nog niet dat je eigen cultuur verdwijnt. Of je moet echt in de waanbeelden geloven van geboorte-explosies onder moslims terwijl wij langzaam vergrijzen.
++
Sterker nog...ik denk dat "onze cultuur" niet eens bestaat, maar dat er so wie so sprake is van een smeltkroes van gebruiken en gewoonten die we sinds eeuwen oppakken, overnemen en integreren in onze maatschappij.
Nederland kenmerkt zich cultureel dioor het integreren van externe factoren: indonesie, frankrijk, romeinen, Duitsland...etc. ect.