AndroidHealthClinic

Nieuws Minimaal 12 doden bij schietpartij premiere nieuwste Batmanfilm

Bezoekers in dit topic

Ik begrijp de emotie erachter de wereld zit toch verknipt in elkaar de 1 uit de frustatie anders als een andere.

Bijna iedere daad heeft er wel een boodschap achter. Je doet altijd iets vanuit bepaalde beweegredenen. Ik snap het juist goed. Op een gegeven moment ben je het allemaal zo zat dat het je ook geen reet meer uitmaakt wat anderen als geschift zien want jij bent jij en zij zijn hun maar. Het is allemaal niet belangrijk meer, je bent klaar te luisteren naar de maatschappij en wilt je emoties gaan uiten op bepaalde manieren.

Ik moet zeggen dat ik impressed ben, je zit dichter en begrijpt meer als de meesten.

Alleen ga je er wat licht over imo, al neem ik het je niet kwalijk.
Het is niet alleen geschift omdat het geen steek houdt voor de rest, het is geschift omdat jij zaken ziet die ermee verband houden die anderen niet zien, en achteraf waarheid blijken te zijn.

Die frustratie(zoals je zei) op het niet begrepen worden is enorm, en de haat en antipathie tov de rest voedt dit alleen maar.

Add moordlustigheid, en een psychose, en je hebt perfect brouwsel voor zo'n psycho-explosie.
 
Ja agressie over dit soort dingen. Als jij je gaat lopen opwinden over zoiets en wat slecht is, dan wordt je zelf een agressiever persoon en zal je reactie van agressie steeds sterker worden voor dingen die slecht zijn, naarmate je meer gaat kijken zul je meer dingen als slecht gaan zien. En die ook gaan beantwoorden met agressie. Het beinvloed je geestelijke gestel meer als je denkt en je gaat er ook steeds meer naar op zoek als je er echt opgefokt van gaat lopen worden. Je moet rechtvaardigheid niet na proberen te streven imo dan wordt je ook een persoon die een positie en beeld wil dwingen in de wereld.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jul 2012 om 22:53 ----------

Ik moet zeggen dat ik impressed ben, je zit dichter en begrijpt meer als de meesten.

Alleen ga je er wat licht over imo, al neem ik het je niet kwalijk.
Het is niet alleen geschift omdat het geen steek houdt voor de rest, het is geschift omdat jij zaken ziet die ermee verband houden die anderen niet zien, en achteraf waarheid blijken te zijn.

Die frustratie(zoals je zei) op het niet begrepen worden is enorm, en de haat en antipathie tov de rest voedt dit alleen maar.

Add moordlustigheid, en een psychose, en je hebt perfect brouwsel voor zo'n psycho-explosie.

Ik geloof niet echt in een waarheid. Ik denk dat alle mensen gedoctrineerd zijn om volgens bepaalde lijnen te denken. Doctrines die iedereen klein houden en een soort geloof stellen in iets dat groter is dan zichzelf.
 
Iemand die gedragsstoornissen heeft is zielig & moet geholpen worden. Iemand die gedragsstoornissen heeft & daaruit moord vind ik niet meer zielig & de daden daarvan zijn onvergeefbaar en verdient imo geen 2e kans. Daarnaast vind ik de behandelingen voor dergelijke personen nog erg primitief & blijft t altijd een gok of zo'n iemand met zulke stoornissen doordraait. Vind de behandeling voor mensen met dergelijke stoornissen dus nog erg twijfelachtig..

Er zijn teveel gedragsstoorsnissen om hierop te degelijk te reageren. Terwijl er sommigen zijn die idd geen 2de kans verdienen, zijn er ook die gewoon even over het randje zijn geduwd.
 
Word toch eens tijd dat ze inzien dat het problemen geeft dat je daar zo makkelijk een wapen kan kopen.
 
Ja agressie over dit soort dingen. Als jij je gaat lopen opwinden over zoiets en wat slecht is, dan wordt je zelf een agressiever persoon en zal je reactie van agressie steeds sterker worden voor dingen die slecht zijn, naarmate je meer gaat kijken zul je meer dingen als slecht gaan zien. En die ook gaan beantwoorden met agressie. Het beinvloed je geestelijke gestel meer als je denkt en je gaat er ook steeds meer naar op zoek als je er echt opgefokt van gaat lopen worden. Je moet rechtvaardigheid niet na proberen te streven imo dan wordt je ook een persoon die een positie en beeld wil dwingen in de wereld.
.


Klopt heb je gelijk in... Al ben ik t niet volledig eens met je... Dat t opgefokt raken geen zin heeft & niet bijdraagt aan je geestelijke gesteldheid daar ben ik t volledig mee eens.. Maar t streven naar rechtvaardigheid zie ik niet als iets verkeerd. Al is de ruimte daarin tussen echte rechtvaardigheid & rechtvaardigheid ontstaan uit haat (krankzinnig zijn dus) erg klein.

Er zijn teveel gedragsstoorsnissen om hierop te degelijk te reageren. Terwijl er sommigen zijn die idd geen 2de kans verdienen, zijn er ook die gewoon even over het randje zijn geduwd.

Effe over t randje geduwd? Ken je een voorbeeld noemen?
 
Ik snap je goed man maar ik denk we rechtvaardigheid elders moeten gaan zoeken, dat je dat bereikt op een andere manier.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jul 2012 om 23:25 ----------

Er zijn imo te veel mensen bezig met zichzelf, te veel mensen met zoiets onzichtbaars als status en echt andere zaken die er in de kern van het verhaal er gewoon allemaal niet toe doen. Rechtvaardigheid is gelijkheid en elkaar bij staan in moeilijke tijden ook als je elkaar niet kent imo. Dit soort dingen worden wat mij betreft te weinig gezegd en al helemaal te weinig nageleefd.
 
Ik weet niet wat de leeftijd is van de shutters maar als dit tieners of zelfs twintigers zijn, wtf? Hoe fout kan het gaan met een opvoeding.

Er zijn tussen de slachtoffers blijkbaar ook kinderen, wat doen die rond middernacht in een bioscoop?

Denk dat zoiets de eerste stap was.
 
Ja agressie over dit soort dingen. Als jij je gaat lopen opwinden over zoiets en wat slecht is, dan wordt je zelf een agressiever persoon en zal je reactie van agressie steeds sterker worden voor dingen die slecht zijn, naarmate je meer gaat kijken zul je meer dingen als slecht gaan zien. En die ook gaan beantwoorden met agressie. Het beinvloed je geestelijke gestel meer als je denkt en je gaat er ook steeds meer naar op zoek als je er echt opgefokt van gaat lopen worden. Je moet rechtvaardigheid niet na proberen te streven imo dan wordt je ook een persoon die een positie en beeld wil dwingen in de wereld.

Je weet dat die agressie slecht is, je probeert die te onderdrukken/beheersen.

Maar zo wordt die onmenduur deel van je psyche, en kun je in de foute periodes plots aan niks anders meer denken. Je wil wel maar kan niet. Midden in de nacht spring je trillend en woedend uit je bed, al je dromen gaan erover.

Het gaat niet weg, je slaapt er er niet door, je gedrag tov andere mensen is kortaf en pissig, en denk constant aan het probleem. Dan denk je opeens, waarom niet vermoorden of laten vermoorden. Ultieme wraak voor wat ze je aan hebben gedaan. Je hebt de contacten, hoe het laten doen zonder zelf beschuldigd te worden. Of anders het zelf doen, zekerheid.

Dromen/gedachten blijven voortduren. Je maakt plannen. "contactje" aanspreken voor kostprijs, vluchtweg langs daar, molotov daarbinnengooien, geen uitweg langs daar.

Ommenduur aan niks anders meer kunnen denken. Een auto, aja ms autobom, een smalle winkelstraat, aja ms hier inlokken...

Effe over t randje geduwd? Ken je een voorbeeld noemen?

Zit zelf dichtbij het randje nu, andere keer.
 
Ik moet zeggen dat ik impressed ben, je zit dichter en begrijpt meer als de meesten.

Alleen ga je er wat licht over imo, al neem ik het je niet kwalijk.
Het is niet alleen geschift omdat het geen steek houdt voor de rest, het is geschift omdat jij zaken ziet die ermee verband houden die anderen niet zien, en achteraf waarheid blijken te zijn.

Die frustratie(zoals je zei) op het niet begrepen worden is enorm, en de haat en antipathie tov de rest voedt dit alleen maar.

Add moordlustigheid, en een psychose, en je hebt perfect brouwsel voor zo'n psycho-explosie.

lol alsof inzicht in de mindset van zo'n killer een of ander bovenmatig inzicht vereist.
Je moet dat niet gaan romantiseren zoals hollywood dat ook doet (het hele "agent of chaos"-gegeven, kijk mij boven de slaafse kuddemoraal uitstijgen a la Hannibal Lector).
De meesten ondergaan die fase ergens in de adolescenten-jaren en voelen zich daarom nog niet gedwongen om een statement te maken onder de vorm van een killer spree. De meeste "psychopatische" moordenaars zijn dat infantiel denkstadium gewoon nooit ontgroeid.


Bij Breivik zag je het ook al: beiden leven in of ander fantasme waar ze een verheven ideaal denken te vertegenwoordigen.
Breivik met zijn Arische heilstaat, en deze kerel denkt waarschijnlijk dat hij de waanzin van het leven zelf moet vertegenwoordigen. Beiden zullen net als de rest van ons hun stempel niet op de geschiedenis drukken en vergeten worden als trieste outcasts.

Mijn conclusie: de enige mogelijke weg in deze wereld is je uiterlijk confirmeren aan het establishment, terwijl je buiten het zicht gewoon lekker je ding doet met de weinige mogelijkheden die de samenleving je wel biedt om authentisch te leven (bodybuilding vb, maar ook perverte proza schrijven en af en toe lekker nken met een scharrel).

En je vliegt er tenminste niet de gevangenis voor in.
 
Laatst bewerkt:
lol alsof inzicht in de mindset van zo'n killer een of ander bovenmatig inzicht vereist.
Je moet dat niet gaan romantiseren zoals hollywood dat ook doet (het hele "agent of chaos"-gegeven, kijk mij boven de slaafse kuddemoraal uitstijgen a la Hannibal Lector).
De meesten ondergaan die fase ergens in de adolescenten-jaren en voelen zich daarom nog niet gedwongen om een statement te maken onder de vorm van een killer spree. De meeste "psychopatische" moordenaars zijn dat infantiel denkstadiumn gewoon nooit ontgroeid.

Ik kan alleen zeggen dat iemand die nog nooit een psychose heeft meegemaakt dit zeer moeilijk kan beseffen.

Nu ga ik niet voor alle moordenaars spreken, maar het "dwingende" controleren is niet mogelijk, en hoe meer je het probeert te controleren hoe erger het wordt.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 00:16 ----------

[/COLOR]Bij Breivik zag je het ook al: beiden leven in of ander fantasme waar ze een verheven ideaal denken te vertegenwoordigen.
Breivik met zijn Arische heilstaat, en deze kerel denkt waarschijnlijk dat hij de waanzin van het leven zelf moet vertegenwoordigen. Beiden zullen net als de rest van ons hun stempel niet op de geschiedenis drukken en vergeten worden als trieste outcasts.

Mijn conclusie: de enige mogelijke weg in deze wereld is je uiterlijk confirmeren aan het establishment, terwijl je buiten het zicht gewoon lekker je ding doet met de weinige mogelijkheden die de samenleving je wel biedt om authentisch te leven (bodybuilding vb, maar ook perverte proza schrijven en af en toe lekker nken met een scharrel).

En je vliegt er tenminste niet de gevangenis voor in.

Een ideologische moord is iets anders dan waar ik het over heb. Breivik is gewoon een extremist.
 
Ik kan alleen zeggen dat iemand die nog nooit een psychose heeft meegemaakt dit zeer moeilijk kan beseffen.

Nu ga ik niet voor alle moordenaars spreken, maar het "dwingende" controleren is niet mogelijk, en hoe meer je het probeert te controleren hoe erger het wordt.

True, ik kan msschn niet zeggen dat ik ooit zoiets als een echte psychose heb meegemaakt, al denk ik dat enkele dagen slaapdeprivatie na een zware drug of dranknacht er dichtbij komt.
Ook zo'n delirische staat waardoor het lijkt of je opeens inzicht hebt in de ware aard der dingen, die in je nucbtere en uitgeslapen toestand verborgen blijven, en je bereid zou zijn om je leven een totaal irrationele draai te geven.
Heb altijd het idee gehad dat een ware klinische psychose daar op moet lijken, alleen vele malen intenser en langer.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 00:20 ----------

Een ideologische moord is iets anders dan waar ik het over heb. Breivik is gewoon een extremist.

Ok maar mijn punt is dat er in elk van zo'n daden een ideologische component verborgen zit. Zelfs de irrationele psychopaat heeft zijn eigen "rationaliteit", beweegredenen om tot zoiets gruwelijk over te gaan, al is het maar op de slachtoffers iets dieper en mystieker te laten voelen, zoals je zelf zegt.
 
True, ik kan msschn niet zeggen dat ik ooit zoiets als een echte psychose heb meegemaakt, al denk ik dat enkele dagen slaapdeprivatie na een zware drug of dranknacht er dichtbij komt.
Ook zo'n delirische staat waardoor het lijkt of je opeens inzicht hebt in de ware aard der dingen, die in je nucbtere en uitgeslapen toestand verborgen blijven, en je bereid zou zijn om je leven een totaal irrationele draai te geven.
Heb altijd het idee gehad dat een ware klinische psychose daar op moet lijken, alleen vele malen intenser en langer.

Het belangrijkste (bij mij) is het dwingende en het gevoel van een andere wereld
.
Stel je voor, je opent een deur in je brein met een gedachte, en je geraakt er niet meer vanaf. Al je denken gaat erom, ook al wil je niet. Je denkt "waarom denk ik hier nu aan", 2 seconden later denk je er terug om. "Laat me met rust, ik wil dit niet", 2 seconden later terug...

Daarnaast bijhorend het verlichtende, soms perfect logisch, soms irrationeel(besef je op dat moment niet). Ga je helemaal in op.

Hetgeen er het dichtst bijkomt imo is ketamine. Alleen pakken minder visueel, meer mentaal.
 
Ok maar mijn punt is dat er in elk van zo'n daden een ideologische component verborgen zit. Zelfs de irrationele psychopaat heeft zijn eigen "rationaliteit", beweegredenen om tot zoiets gruwelijk over te gaan, al is het maar op de slachtoffers iets dieper en mystieker te laten voelen, zoals je zelf zegt.

mind=blown.

ik sta er dichter bij al gedacht.
 
Laatst bewerkt:
mind=blown.

ik sta er dichter bij al gedacht.
Ja, vriend, ik lees jouw reacties en ik zou toch even wat mensen op de hoogte stellen van jouw gedachtegangen en dezelfde mensen vriendelijk verzoeken wat elektrische draden op gevoelige plekken te plaatsen. Kolere... Weet niet hoe je zoveel van die meuk af weet (vroeger zelf iets uitgespookt?) of dat je 't ter plekke verzint, hoe dan ook, kappen of hulp zoeken. Je komt redelijk als een sick **** over.

No offence naar jou persoonlijk, meer naar jouw uitingen.

Q
 
Ja, vriend, ik lees jouw reacties en ik zou toch even wat mensen op de hoogte stellen van jouw gedachtegangen en dezelfde mensen vriendelijk verzoeken wat elektrische draden op gevoelige plekken te plaatsen. Kolere... Weet niet hoe je zoveel van die meuk af weet (vroeger zelf iets uitgespookt?) of dat je 't ter plekke verzint, hoe dan ook, kappen of hulp zoeken. Je komt redelijk als een sick **** over.

No offence naar jou persoonlijk, meer naar jouw uitingen.

Q

Ik wil de eerste die dit kan verzinnen wel eens zien. Ik denk dat het stereotyp Hollywood gaat zijn. Hannibal Lector overdreven psychopatie. Dat is het meest schrikoproepende zeker?

Het beeld van een machtsgeile psychopaat die moord voor plezier.

Welke film gaat over een gecontroleerde schizofreen die als hij in een moordpsychose zit elke paar minuten zichzelf moet overtuigen dat hij rustig moet doen, hij niet moet moorden, denk aan de strafrechtelijke gevolgen. Terwijl ze het ****ing verdienen.
 
Voel je ook enige mededogen met die moordenaar ''calyptus''?
 
Je weet dat die agressie slecht is, je probeert die te onderdrukken/beheersen.

Maar zo wordt die onmenduur deel van je psyche, en kun je in de foute periodes plots aan niks anders meer denken. Je wil wel maar kan niet. Midden in de nacht spring je trillend en woedend uit je bed, al je dromen gaan erover.

Het gaat niet weg, je slaapt er er niet door, je gedrag tov andere mensen is kortaf en pissig, en denk constant aan het probleem. Dan denk je opeens, waarom niet vermoorden of laten vermoorden. Ultieme wraak voor wat ze je aan hebben gedaan. Je hebt de contacten, hoe het laten doen zonder zelf beschuldigd te worden. Of anders het zelf doen, zekerheid.

Dromen/gedachten blijven voortduren. Je maakt plannen. "contactje" aanspreken voor kostprijs, vluchtweg langs daar, molotov daarbinnengooien, geen uitweg langs daar.

Ommenduur aan niks anders meer kunnen denken. Een auto, aja ms autobom, een smalle winkelstraat, aja ms hier inlokken...





Zit zelf dichtbij het randje nu, andere keer.

Klinkt meer als een immobiliteitsprobleem. Als ik ergens veel aan denk en mee bezig ben gaat het pas leven en hoe meer ik doe hoe meer dit het geval is, soort van conditionering. Wat jij bespreekt ervaar ik niet als ik iets onderdruk ben ik het ook gewoon kwijt.
 
Voel je ook enige mededogen met die moordenaar ''calyptus''?

ik snap zijn gedachtegang, of één van zijn gedachtegangen.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 03:36 ----------

Klinkt meer als een immobiliteitsprobleem. Als ik ergens veel aan denk en mee bezig ben gaat het pas leven en hoe meer ik doe hoe meer dit het geval is, soort van conditionering. Wat jij bespreekt ervaar ik niet als ik iets onderdruk ben ik het ook gewoon kwijt.

vecht je ertegen/houdt het je wakker?

Het houdt je wakker :) Is geen schande.
 
Laatst bewerkt:
Haha nee man was even uit. Maar het is goed dat er wat dieper gepraat wordt over dit soort Zaken als de gebruikelijke reacties: hangen en klootzak
 
Back
Naar boven