AndroidHealthClinic

Misverstanden over melk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Drink je dan nog water ook?? Je moet toch min. 1,5 liter water per dag drinken of hoeft dat niet meer als je melk drinkt??
 
Melk is 87% water.
 
ok, dus water mag je gerust volledig vervangen door melk in je dieet en dat kan geen kwaad voor je lever en nieren en zo?
Dat is goed nieuws!
 
Hmz...niet echt er is een verschil tussen zuiver water tussen de maaltijden en melk zijnde een maaltijd op zichzelf..
Tussendoor toch best water blijven drinken en zeker tijdens de training of kuur imo.
 
Maar als je niet kuurt en buiten de training is het niet echt nodig dan?
 
Big Cat, als je me bron hebt gelezen weet je ook dat er op die site artikels over de schadelijke dingen in soja (-melk) staan.

Ik ben blij dat je je zo defensief opstelt, heeft mijn reply toch nog enig doel.

Big Cat door te zeggen dat het eten vroeger veel giftiger was (meer bacteriën ed, wat je immuunsysteem juist versterkt) gooi je je eigen glazen in. Juist daardoor sterkt een mens aan.

_Maar_ melk in de supermarkt tegenwoordig bevat bijna geen micro-organismen (bacteriën) meer. Onder andere daardoor kent het nadelen.

Onzin over melk? Ik denk niet dat je echt weet waar je over praat. Er zitten wel degelijk goed onderbouwde facetten in sommige artikels.
Maar het lijkt me ook moeilijk om er ook maar iets van te geloven als je zelf 6 liter melk per dag drinkt..
Ik zeg nergens dat je nooit meer melk zou moeten drinken. Ook niet dat je er direct dood aangaat. Probeer de berichten echter wel wat te relativeren.
 
Originally posted by stijn
Originally posted by admin
De natuur wil dat we melk drinken, koeien produceren veel te veel melk om hun kalfjes alleen mee te voeden , de overschot is voor ons als voedsel te gebruiken.

Dit wil de natuur niet, dit is zo ontstaan door toedoen van de mens. De mens veredeld het ras, dat wil zeggen dat het doorfokt met de koeien die het meeste melk geven, uiteindelijk krijg je melkkoeien die idd teveel melk geven, maar is dus door de mens veroorzaakt. Ook is het zo dat de koe pas melk geeft als het een lkalf heeft GEHAD. Want vlak na de geboorte wordt het kalf bij de moeder weggehaalt. Alleen het lichaam van de koe is nog ingesteld dat het het kalf zoogt. Hier maakt men gebruik van en zorgt voor KUNSTMATIGE (ER GING IETS VERKEERD) stimulatie (melken)zodat de koe melk blijft geven, zolang het maar elke dag gemolken wordt. Stopt dit deze stimulatie dan zal de melkafgigte stoppen, het zelfde als in de natuur als het kalf volgroeid is en niet meer zoogt.
Verder wel interessante post maar ik moet zeggen dat ik niet echt overtuigt ben. Ik hou het op halfvolle melk en halverine, zijn otch verzadigde vetten. [/B]
 
Ik denk dat hij kwaad gaat worden, hoor Stijn!!
 
Is alleen mijn mening, als hij er niet mee eens is vind ik dat ook goed. Dit is een DISCUSSIE forum toch?
:D Of moet iedereen de zelfde mening hebben.
 
zo denk ik er zelf ook over !
 
Originally posted by ksji
Big Cat, als je me bron hebt gelezen weet je ook dat er op die site artikels over de schadelijke dingen in soja (-melk) staan.

Ik ben blij dat je je zo defensief opstelt, heeft mijn reply toch nog enig doel.
Oh en ik was niet defensief ofzo :rolleyes:

Big Cat door te zeggen dat het eten vroeger veel giftiger was (meer bacteriën ed, wat je immuunsysteem juist versterkt) gooi je je eigen glazen in. Juist daardoor sterkt een mens aan.
Grappig, vroeger werd de mens niet ouder dan 30 jaar, door al die giftige stoffen en omdat we toen nog geen verstand hadden van die ziektes te bestrijden leefden we veel korter en in veel minder goede omstandigheden.
Dat het immuumsysteem toen sterker was is vrij logisch, maar doet niet ter zake , wij zijn geëvolueerd om steeds langer te leven, oa door het bestrijden van bacterïeën en virussen.
Als jij de grote veganist wil uithangen die zo graag in de oertijd wil blijven, be my guest...

_Maar_ melk in de supermarkt tegenwoordig bevat bijna geen micro-organismen (bacteriën) meer. Onder andere daardoor kent het nadelen.
Nadelen? Wat vind jij zo interessant aan bacterieën? Veel plezier dan met je salmonella en aanverwanten!

Onzin over melk? Ik denk niet dat je echt weet waar je over praat.
Wahaha, deze gast weet waarover hij praat, meer dan jullie allemaal tesamen.

Er zitten wel degelijk goed onderbouwde facetten in sommige artikels.
Hm...Zoals??? Want ik heb er geen gevonden!

Maar het lijkt me ook moeilijk om er ook maar iets van te geloven als je zelf 6 liter melk per dag drinkt..
Idd en zeker als we alletwee nog kerngezond zijn, beetje tegenstrijdig met wat jullie beweren...

Ik zeg nergens dat je nooit meer melk zou moeten drinken. Ook niet dat je er direct dood aangaat. Probeer de berichten echter wel wat te relativeren.
Ik doe niets anders, relativeren betekend immers 'tot zijn juiste proporties terugbrengen' zijnde dat het allemaal grote opgeklopte onzin is vertegenwoordigd door een bende soja liefhebbers en naïeve veganisten.
 
Originally posted by stijn
Dit wil de natuur niet, dit is zo ontstaan door toedoen van de mens.
En wat denk je dat de mens is? een robot? Wij ZIJN de natuur zelf. Het enige verschil met ons en andere zoogdieren is dat wij het verstand hebben om ons voedselpakket te gaan uitbreiden omdat we meer intelligent zijn dan andere dieren.

Denk je dat graan kweken zo natuurlijk is? Denk je dat namaak vlees maken zo natuurlijk is?
Hoe denk je dat graan moet bemest worden? met KUNSTMEST? Want volgens jou mogen we geen dieren meer kweken voor slachting en melk...waar haal je dan al de mest vandaan als al die veehouders wegvallen? Daar als eens over nagedacht?
Je leeft in een droomwereld, wake up en accept te facts!

Verder wel interessante post maar ik moet zeggen dat ik niet echt overtuigt ben. Ik hou het op halfvolle melk en halverine, zijn otch verzadigde vetten.
Ah interessant maar het past niet in je droomwereld dus laten we het maar vergeten en lekker doorgaan met wat de media ons wil doen geloven...
Weet dan dat halvolle melk de helft van de vitamines en mineralen bevat, en dat halvarine eigenlijk veel slechter is dan roomboter!!!
Plantaardige margarine of frituurvet is een industrieel verzadigde olie, die dezelfde structuur heeft als verzadigde dierlijke vetten. Ook cholesterol is een vet dat in de voeding voorkomt. Cholesterol heeft een slechte naam, omdat het hart en vaatziekten veroorzaakt. In de lever wordt echter zes keer méér cholesterol aangemaakt dan via de voeding wordt genuttigd. Van de mate van overeten, de totale hoeveelheid vet in de voeding en de verhouding tussen verzadigde en onverzadigde vetten in de voeding, hangt het af hoevéél cholesterol er wordt aangemaakt. Ook is het cholesterol-gehalte afhankelijk van de hoeveelheid voedingsvezels en beweging. Uit onderzoek blijkt zelfs dat roomboter, hoewel het verzadigd vet bevat en tevens een grote hoeveelheid cholesterol, géén cholsterolverhogend effect heeft op het cholesterol-gehalte van het bloed. Plantaardige margarine, halvarine en frituurvet hebben dit effect wèl. Avocado heeft, ondanks een hoog vetpercentage, een cholesterol verlagend effect.

Lekker naïef ben je wel...
 
Originally posted by nilsjei1234

hoezo geen magere melk drinken

doe ik namelijk altijd???
Hoog tijd om ermee te stoppen dan...
 
Originally posted by Olimantado
Ik denk dat hij kwaad gaat worden, hoor Stijn!!
Doe jij eens normaal jongen, ga nog wat fotootjes plukken van homo sites ofzo...
 
En dat zal ook niet meer omhoog gaan zolang je maar het totale aantal vetten op 20 tot 25% per dag houd.
Verder zijn het niet de vetten die je vet maken maar de combinatie vetten/koolhydraten.
Het word wel eens tijd dat mensen gaan beseffen dat vet eten NIET noodzakelijk slecht is !
 
Admin je beter niet replyen op een reply die niet voor je bedoeld is. Daardoor ben je geneigd sneller dingen uit het verband te trekken die ik niet bedoelde.
Er staan gewoon wat tegenstrijdigheden in z'n post die ik aankaarte. Verder heb ik het niet over de effecten van bacteriën, virussen, evoluties en ziektes. En jullie zijn het blijkbaar niet over eens of de mensen vroeger nou gezonder waren of niet.

Mensen die op deze manier een discussie voeren;
"Iedereen die die onzin over melk gelooft is een schijtlaars." BC
Kan je moeilijk serieus nemen, toch?

"Ik doe niets anders, relativeren betekend immers 'tot zijn juiste proporties terugbrengen' zijnde dat het allemaal grote opgeklopte onzin is vertegenwoordigd door een bende soja liefhebbers en naïeve veganisten."
Admin je doet precies hetzelfde alleen sta je haaks op deze bevindingen. Beetje zwakjes om z'n zwart-wit houding in te nemen die niet echt strookt met iemand met relativeringsvermogen!
Je kan _zoveel_ negatieve berichten niet afschrijven op een bende soja liefhebbers en naïeve veganisten!

Als je de inleiding van me geposte artikel leest gaat het over een meneer (bovendien een gerespecteerd biochemist) die vroeger dagelijks grote hoeveeheden melk heeft genuttigd. Ook dacht hij dat het vroeger absoluut nodig was in elk voedingspatroon. Echter is hij om door verschillende dingen waar hij in dat artikel op in gaat. Bovendien hecht ik erg veel waarde aan die site omdat het zeer objectieve en onderbouwde berichten brengt.

Nogmaals, ik zeg niet dat je het nooit meer moet drinken. Vraag echter wel eenieder om de negatieve berichten iets meer serieus te nemen dan de "onzin" die de mensen het nu vinden.
Tuurlijk heeft het ook positieve dingen, zeker voor BB'ers. Maar iemand die zeer gezond leven op de eerste plaats heeft staan doet er beter aan om melkproducten links te laten liggen.

Bedankt voor het lezen en de aandacht!.
ksi out.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven