Fitness Seller

MMA Workout schema

Blain

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Ik probeer zelf een MMA workout schema op te stellen.
Als ik kijk naar mijn MMA oefeningen, dan probeer ik die in mijn schema te zetten, zoals het verstevigen en versnellen van mijn heupzwaai, schouderzwaai, versnellen van mijn knie en stoot. En natuurlijk buikspieren.

Ik heb al veel op youtube zitten kijken en gekeken hoe andere MMA vechters trainen en dat een beetje globaal gecombineerd.

Als jullie tips en trucs hebben voor het verbeteren van kracht op bepaalde oefeningen, post ze dan hier :)

Voor de benen:
Als eendje lopen, zitten, huppelen
Combineer dit met trappen.
vb: tien keer huppelen, tien keer (afwisselend) frontkick meteen erna, 2 minuten op je hurken zitten, terug huppelen,... Geen pauze en dit 10 minuten ongeveer.

Voor meer uithouding van je schouders/armen:
vb: drie keer pompen, drie keer stoten (links-rechts-links en omwisselen) x 20 (opbouwen) keer, geen pauze

Heel belangrijk: nek
Je kan deze op verschillende manieren trainen:
- ergens gaan liggen zodat je nek en je hoofd in de lucht zijn. 10 naar boven/onder, 10 seconden houden, 10 keer links/rechts... x 3 zonder pauze
- ga op je rug liggen en doe jouw achterste tegen jouw hielen. Probeer dan rustig op je hoofd te rollen tot jouw voorhoofd (een soort van brug te vormen met uw lichaam dus) x 20 keer

Lengte/hoeveelheid van de oefeningen moet je zelf bepalen natuurlijk, maar probeer dat rustig op te bouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=ArrnEsyaJj4
moet je denk ik meer denken aan een circuit training en zoals klaas zei www.mixfight.nl zitten ook veel mensen met kennis daarover ;) succes!!!
ps: als je zo'n schema hebt gemaakt wil je me die dan eens pmen zou ik zelf ook wel eens x willen proberen :)

Terug
Naar boven