Fitness Seller

Moe na deadlift

Er is niks mis met flink volume draaien op DL :o

In de regel wel met flink volume per set, helemaal voor beginners.

Niet mee eens, mits het met goede form wordt uitgevoerd :o
Dan ben je het dus met me eens. Beginners kunnen beter laag aantal reps per set doen, blijft de focus en techniek beter. Progressie en effectiviteit dus ook.
Beginners die meer dan 5 reps per set uitvoeren gaan dikwijls sleuren, rukken, cheat bb curls en halve rows doen.

Niet waar. Je kan prima 12 reps draaien met goede form + relevant gewicht.
Zoek een beginner en film het. Sowieso is een twaalfsetter voor een beginner (zonder technisch al te veel falen) onder de 65- 70% 1rm, wat is daar relevant aan.

Zoek een beginner en film het. Sowieso is een twaalfsetter voor een beginner (zonder technisch al te veel falen) onder de 65- 70% 1rm, wat is daar relevant aan.

12 reps zijn misschien ook een beetje overdreven voor een beginner, mijn fout. Maar een beginfase van 8 a 10 reps per set, gevolgd door een krachtfase met lagere repranges + hoger intensiteit kan wat mij betreft prima voor een beginner.

12 reps zijn misschien ook een beetje overdreven voor een beginner, mijn fout. Maar een beginfase van 8 a 10 reps per set, gevolgd door een krachtfase met lagere repranges + hoger intensiteit kan wat mij betreft prima voor een beginner.
Misschien hebben we verschillende ideeën over wat een beginner is, maar je als beginner bezighouden met periodisatie lijkt me wat nutteloos.

Als je pakweg 20-30 reps doet op deadlift kan dat in verschillende repranges en intensiteit. Voorbeeld: 3x10/3x8/5x5/8x3/55544 etc. Totaalvolume ligt bij elkaar, reps en intensiteit per set niet. Je kan zelfs meerdere keren per week gaan deadliften (in het algemeen), en het totaalvolume per week opschroeven terwijl je per training het volume laag houdt, of speelt met intensiteit per training. Als beginner zou ik het voor alle duidelijkheid bij 1x per week houden.

Volume is het totaal gewicht dat je tilt doe je bvb 10 x 100 = 1000 of 5 x 120 = 600 Meer volume betekent een lagere intensiteit

10 reps deadlift

Negged.

Lol. Wat de rest ook al zegt, je gaat echt veelste ver met je reps.

Let eens op je ademhaling. Ik ging een tijdje steeds bijna KO na sets omdat ik mezelf van zuurstof onttrok. Zijn genoeg filmpjes over te vinden op Youtube.

Ben ik blij dat ik nooit meer dan 2 reps hoef te liften op deadlift vanaf 80%

Terug
Naar boven