- Waardering
- 4.829
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de regel wel met flink volume per set, helemaal voor beginners.

Dan ben je het dus met me eens. Beginners kunnen beter laag aantal reps per set doen, blijft de focus en techniek beter. Progressie en effectiviteit dus ook.Niet mee eens, mits het met goede form wordt uitgevoerd![]()
Zoek een beginner en film het. Sowieso is een twaalfsetter voor een beginner (zonder technisch al te veel falen) onder de 65- 70% 1rm, wat is daar relevant aan.Niet waar. Je kan prima 12 reps draaien met goede form + relevant gewicht.
Zoek een beginner en film het. Sowieso is een twaalfsetter voor een beginner (zonder technisch al te veel falen) onder de 65- 70% 1rm, wat is daar relevant aan.
Misschien hebben we verschillende ideeën over wat een beginner is, maar je als beginner bezighouden met periodisatie lijkt me wat nutteloos.12 reps zijn misschien ook een beetje overdreven voor een beginner, mijn fout. Maar een beginfase van 8 a 10 reps per set, gevolgd door een krachtfase met lagere repranges + hoger intensiteit kan wat mij betreft prima voor een beginner.
Misschien hebben we verschillende ideeën over wat een beginner is, maar je als beginner bezighouden met periodisatie lijkt me wat nutteloos.
Wat houdt "volume' in in dit verhaal?
12 reps zijn misschien ook een beetje overdreven voor een beginner, mijn fout. Maar een beginfase van 8 a 10 reps per set, gevolgd door een krachtfase met lagere repranges + hoger intensiteit kan wat mij betreft prima voor een beginner.