AndroidHealthClinic

Moe tijdens/na eten

Zit momenteel op test tren 500/400 (3de week) maar had dit probleem ook met de deca die ik hiervoor pakte.

Ik wordt moe tijdens het eten, zelfs smorgens na het uitslapen, drink mijn shake met havermout en rozijnen en mijn ogen vallen gewoon bijna dicht tijdens het drinken zo moe en moet mij erna echt zetten iets te gaan doen ipv te gaan slapen, eenmaal aan de gang trekt de vermoeidheid wel weg.

Dit ook tijdens andere maaltijden enig idee waar dit door zou komen want wordt er gek van.

Bedankt!!

Zelf heb ik nooit echt goed kunnen slapen. (in het verleden sliep ik daardoor ook vaak te kort 5/6 uur max per nacht).
Tijdens mijn eerste kuur heb ik mijzelf verplicht om i.i.g. 8 uur te liggen, of ik nou wel of niet in slaap viel gelijk.
Verder ook metingen gedaan met polsmeters (voor zover deze goed werken) en daaruit bleek ik ook amper in de remslaap te komen.
Soms maar 3 kwartier per nacht van 8 uur lang (wat een stuk lager is dan zou moeten).

Merkte wel een korte periode dat ik ook (voornamelijk in het weekend) zo mijn dips had overdag.
Had dan s nachts gewoon gelegen, maar s'middags op de bank in de zon liggen vond ik heerlijk om te doen.
En viel dan soms ook gewoon snel weg en kon zo gerust tijdje blijven liggen.

Wellicht dat dat een bijwerking was van de Tren. Echter doordat ik mij gewoon vermoeid voelde accepteerde ik het maar.
Ging ervan uit dat als het lichaam het aangeeft nodig te hebben (tijdens het gebruik van Tren) dat het gewoon het beste was om maar extra rust te nemen.
Sowieso is slapen natuurlijk goed voor het herstel, dus niet te druk om maken en gewoon rust bij pakken wanneer het kan.
Je lichaam verbrand immers veel meer in ruststand en vraagt hierdoor wellicht meer energie, ook al ben je niet actief bezig.

Maar zoals ik al zei: de tren zorgde (bij mij) niet voor extra slechte nachtrust (deze is bij mij immers nooit goed geweest).
Wel is het zo dat het overdag gelijk weg kunnen vallen (ook na lunch midden op de dag e.d.) een symptoom is die ik bij het gebruik van Tren opmerkte.
En snap dat het vervelend is, helemaal als je genoeg te doen hebt en even last heb met het opstarten.
Maar dat is dan maar een negatieve side die je voor lief moet nemen (vind ik).

Zelf leek het mij i.i.g. niks om aan de slaapmedicatie te gaan om dit te bestrijden.
Ken wel mensen die het zo nu en dan doen om even een goede nacht te krijgen per week.
Maar weet niet of je hierdoor nog meer afhankelijk gaat raken van dit soort middelen en dat je overige slaapnachten misschien zelfs slechter worden.
Zou me i.i.g. eerst goed inlezen op slaapmedicatie en niet zomaar te pas of te onpas slaappillen gaan slikken.

Ligt idd wss aan de kwaliteit van je slaap,... wel/geen remslaap en de duur ervan zoals hierboven ook gezegd wordt.
Wat je evt kunt overwegen, en waar ik heel erg goede verhalen over hoor zijn druppels wietolie... niet de "legale" van de kruidenier maar de "échte". 3-4 druppels voor het slapen schijnen je echt goed diep te laten slapen. Wellicht een optie voor gedurende de kuur alleen?

Zelf heb ik nooit echt goed kunnen slapen. (in het verleden sliep ik daardoor ook vaak te kort 5/6 uur max per nacht).
Tijdens mijn eerste kuur heb ik mijzelf verplicht om i.i.g. 8 uur te liggen, of ik nou wel of niet in slaap viel gelijk.
Verder ook metingen gedaan met polsmeters (voor zover deze goed werken) en daaruit bleek ik ook amper in de remslaap te komen.
Soms maar 3 kwartier per nacht van 8 uur lang (wat een stuk lager is dan zou moeten).

Merkte wel een korte periode dat ik ook (voornamelijk in het weekend) zo mijn dips had overdag.
Had dan s nachts gewoon gelegen, maar s'middags op de bank in de zon liggen vond ik heerlijk om te doen.

Wellicht dat dat een bijwerking was van de Tren. Echter doordat ik mij gewoon vermoeid voelde accepteerde ik het maar.
Ging ervan uit dat als het lichaam het aangeeft nodig te hebben (tijdens het gebruik van Tren) dat het gewoon het beste was om maar extra rust te nemen.
Sowieso is slapen natuurlijk goed voor het herstel, dus niet te druk om maken en gewoon rust bij pakken wanneer het kan.
Je lichaam verbrand immers veel meer in ruststand en vraagt hierdoor wellicht meer energie, ook al ben je niet actief bezig.

Maar zoals ik al zei: de tren zorgde (bij mij) niet voor extra slechte nachtrust (deze is bij mij immers nooit goed geweest).
Wel is het zo dat het overdag gelijk weg kunnen vallen (ook na lunch midden op de dag e.d.) een symptoom is die ik bij het gebruik van Tren opmerkte.
En snap dat het vervelend is, helemaal als je genoeg te doen hebt en even last heb met het opstarten.

Zelf leek het mij i.i.g. niks om aan de slaapmedicatie te gaan om dit te bestrijden.
Ken wel mensen die het zo nu en dan doen om even een goede nacht te krijgen per week.
Maar weet niet of je hierdoor nog meer afhankelijk gaat raken van dit soort middelen en dat je overige slaapnachten misschien zelfs slechter worden.
Zou me i.i.g. eerst goed inlezen op slaapmedicatie en niet zomaar te pas of te onpas slaappillen gaan slikken.
Jouw verhaal is relevant voor mij ook zonder Tren gebruik
Je beschrijft mij precies eigg

Rond 21.00 tot 03.00 heb ik veel energie, kan goed nadenken, snelle hartslag

In de ochtend ben ik een beetje een lijk. Niet goed uitgerust door slechte slaap en kan niet meer in slaap vallen.
11.00 tot 15.00 slaap ik HEERLIJK
Overdags ben ik enorm moe, het is lastig mijn ogen open te houden

Altijd al zo geweest helaas

Heb veel geprobeerd eraan te veranderen
Slaap medicatie, melatonine, slaap tijden langzaam veranderen, anders eten, maar vroeger of later eindig ik altijd weer met hetzelfde probleem

Ik forceer me natuurlijk wel een redelijke tijd naar bed te gaan en zo 10 uur op te staan, maar ik ben dan wel vet moe de hele tijd. Jammer ook dat ik in de ochtend niet kan slapen anders zou ik gewoon aan 1 stuk 8 uur kunnen pakken. Maar zo rond 7-10 uur ben ik altijd wakker.
Dus meestal slaap ik 5-6 uur in de nacht en als het kan power nap in de middag

Jouw verhaal is relevant voor mij ook zonder Tren gebruik
Je beschrijft mij precies eigg

Rond 21.00 tot 03.00 heb ik veel energie, kan goed nadenken, snelle hartslag

In de ochtend ben ik een beetje een lijk. Niet goed uitgerust door slechte slaap en kan niet meer in slaap vallen.
11.00 tot 15.00 slaap ik HEERLIJK
Overdags ben ik enorm moe, het is lastig mijn ogen open te houden

Altijd al zo geweest helaas

Heb veel geprobeerd eraan te veranderen
Slaap medicatie, melatonine, slaap tijden langzaam veranderen, anders eten, maar vroeger of later eindig ik altijd weer met hetzelfde probleem

Ik forceer me natuurlijk wel een redelijke tijd naar bed te gaan en zo 10 uur op te staan, maar ik ben dan wel vet moe de hele tijd. Jammer ook dat ik in de ochtend niet kan slapen anders zou ik gewoon aan 1 stuk 8 uur kunnen pakken. Maar zo rond 7-10 uur ben ik altijd wakker.
Dus meestal slaap ik 5-6 uur in de nacht en als het kan power nap in de middag

Boys, serieus. Ga eens een keer langs een slaap poli. Een van de beste keuzes uit mn leven geweest.

Ik zie altijd alleen maar slaap apnea onderzoeken
Slaapapneu, restless legs, snurken, narcolepsie, insomnia .... je hebt vele soorten slaapafwijkingen.
Vaak word ook hersenactiviteit gemeten. Teveel denken en piekeren is ook een van de vele oorzaken van slaapproblemen.

Maar er zijn ook veel slaapproblemen niet verklaard...
Kortom genoeg dingen voor onderzoek als je echt slaapproblemen hebt.

Ik zie altijd alleen maar slaap apnea onderzoeken

dit inderdaad. ik was moe, alsin ECHT. MOE., dokter na VEEL zeuren afspraak gemaakt bij kliniek.
Slapen met die meetshit om, blijkt dat je dus prima kan leven met 30 ademstops per uur waarvan de langste bijna een minuut... :o
Je moest een weten hoe ontzettend mn leven vooruit is gegaan sinds die shit weg is. Zowel fysiek als mentaal

dit inderdaad. ik was moe, alsin ECHT. MOE., dokter na VEEL zeuren afspraak gemaakt bij kliniek.
Slapen met die meetshit om, blijkt dat je dus prima kan leven met 30 ademstops per uur waarvan de langste bijna een minuut... :o
Je moest een weten hoe ontzettend mn leven vooruit is gegaan sinds die shit weg is. Zowel fysiek als mentaal
Ik had er gemiddeld 36 per uur. Goede keus geweest om langs te gaan inderdaad :D

Hoe zag de behandeling eruit?

De controle?
Waren een aantal afspraken op rij:

Slapen met meetapparatuur (dat slaapt wel kut though)
Allergietest
En een Keelneusholte onderzoek onder narcose
Hoe ben je er vanaf gekomen dan? Die controles doen verder niets aan het probleem, lijkt me?

En wat is de behandeling? Zo'n masker? If so, wat doet dat precies?

Je krijgt een cpap apparaat met masker die je in zijn geheel over je gezicht moet doen. Dat masker zit met een slang vast aan het apparaat dat je op je nachtkastje hebt staan. Via het apparaat en masker word er non stop lucht in je longen gepompt zodat je geen adem stops meer krijgt.

Edit:
Slaapapneu krijg je trouwens vaak door het gebruik van steroiden.

Je krijgt een cpap apparaat met masker die je in zijn geheel over je gezicht moet doen. Dat masker zit met een slang vast aan het apparaat dat je op je nachtkastje hebt staan. Via het apparaat en masker word er non stop lucht in je longen gepompt zodat je geen adem stops meer krijgt.

Edit:
Dan heb je elke nacht zo’n masker op?

Hoe ben je er vanaf gekomen dan? Die controles doen verder niets aan het probleem, lijkt me?
Klopt, zijn een aantal opties. Operatie om keelholte te vergroten, een bitje, of een cpap. Zie beneden voor uitleg
En wat is de behandeling? Zo'n masker? If so, wat doet dat precies?
Zie rest van post

Edit:

Niet helemaal. Er wordt geen lucht in je longen gepompt, aangezien dat gebeurt bij beademing. Met een cpap adem jr zelf nog, het enige wat het apparaat doet is een overdruk houden zodat wanneer je keel dichtzakt hij weer open wordt geblazen. De rest van de tijd lekt de lucht weg via een ventiel.
Daarnaast zijn die full face maskers zeker niet altijd. Normaal krijg je alleen een neusmasker, wat prima werkt. Apparaat gewoon op de grond naast of onder je bed werkt net zo goed en dan hoor je m helemaal niet. Heb er totaal geen last van.

Verder kan gebruik van steroids apneu inderdaad verergeren, maar is lannggggg niet altijd de oorzaak. Is voor een groot deel genetisch en ook zeker niet altijd gerelateerd aan lichaamsgewicht. Mn tweelingbroer heeft het ook en die weegt 40 kilo minder.

mijn vriendin zegt af en toe wel eens dat ze zich 's nachts afvraagt of ik nog wel adem :o heb ook nooit genoeg aan 8 uur en vaak moe..

Terug
Naar boven