Jan Verbeek
Cool Novice
- Waardering
- 76
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 12%
Zit momenteel op test tren 500/400 (3de week) maar had dit probleem ook met de deca die ik hiervoor pakte.
Ik wordt moe tijdens het eten, zelfs smorgens na het uitslapen, drink mijn shake met havermout en rozijnen en mijn ogen vallen gewoon bijna dicht tijdens het drinken zo moe en moet mij erna echt zetten iets te gaan doen ipv te gaan slapen, eenmaal aan de gang trekt de vermoeidheid wel weg.
Dit ook tijdens andere maaltijden enig idee waar dit door zou komen want wordt er gek van.
Bedankt!!
Zelf heb ik nooit echt goed kunnen slapen. (in het verleden sliep ik daardoor ook vaak te kort 5/6 uur max per nacht).
Tijdens mijn eerste kuur heb ik mijzelf verplicht om i.i.g. 8 uur te liggen, of ik nou wel of niet in slaap viel gelijk.
Verder ook metingen gedaan met polsmeters (voor zover deze goed werken) en daaruit bleek ik ook amper in de remslaap te komen.
Soms maar 3 kwartier per nacht van 8 uur lang (wat een stuk lager is dan zou moeten).
Merkte wel een korte periode dat ik ook (voornamelijk in het weekend) zo mijn dips had overdag.
Had dan s nachts gewoon gelegen, maar s'middags op de bank in de zon liggen vond ik heerlijk om te doen.
En viel dan soms ook gewoon snel weg en kon zo gerust tijdje blijven liggen.
Wellicht dat dat een bijwerking was van de Tren. Echter doordat ik mij gewoon vermoeid voelde accepteerde ik het maar.
Ging ervan uit dat als het lichaam het aangeeft nodig te hebben (tijdens het gebruik van Tren) dat het gewoon het beste was om maar extra rust te nemen.
Sowieso is slapen natuurlijk goed voor het herstel, dus niet te druk om maken en gewoon rust bij pakken wanneer het kan.
Je lichaam verbrand immers veel meer in ruststand en vraagt hierdoor wellicht meer energie, ook al ben je niet actief bezig.
Maar zoals ik al zei: de tren zorgde (bij mij) niet voor extra slechte nachtrust (deze is bij mij immers nooit goed geweest).
Wel is het zo dat het overdag gelijk weg kunnen vallen (ook na lunch midden op de dag e.d.) een symptoom is die ik bij het gebruik van Tren opmerkte.
En snap dat het vervelend is, helemaal als je genoeg te doen hebt en even last heb met het opstarten.
Maar dat is dan maar een negatieve side die je voor lief moet nemen (vind ik).
Zelf leek het mij i.i.g. niks om aan de slaapmedicatie te gaan om dit te bestrijden.
Ken wel mensen die het zo nu en dan doen om even een goede nacht te krijgen per week.
Maar weet niet of je hierdoor nog meer afhankelijk gaat raken van dit soort middelen en dat je overige slaapnachten misschien zelfs slechter worden.
Zou me i.i.g. eerst goed inlezen op slaapmedicatie en niet zomaar te pas of te onpas slaappillen gaan slikken.