Allah akbar !!!
Opvoeden is imo je kind op een positieve manier te stimuleren.
Accepteren dat hij of zij ook fouten maakt en daar over praten en adviseren waar nodig.
Daar komen natuurlijk bepaalde vaardigheden bij kijken die je als ouder ook moet hebben of aanleren.
Zeker niet vernederen en angst inboezemen, want wat je zaait zal je oogsten.
Heb nog geen kinderen maar als ik ze krijg zal ik ze zeker geen geweld aandoen of angst inboezemen om een bepaalde richting in te duwen.
Die "moeder" slaat haar waar ze maar raken kan en jij zegt dat meer moeders dat moeten doen.
Dat meisje voelt zich vreselijk en is doodsbang.
Heeft sowieso al niks met een corrigerende tik te maken wat overigens een verkeerde benaming is.
Ik vind het ook nogal simpel om te concluderen dat de aanpak te soft is omdat veel ouders blijkbaar niet tot hun kinderen doordringen.
Een cursus sociale vaardigheden volgen is dan een beter idee en dan een cursusje psychologie kan ook geen kwaad om te leren wat geweld met je kind kan doen.
Is gewoon een walgelijke manier van iemand domineren en door angst je wil op te leggen.
Iemand's spirit of hoe je het noemen wilt te breken met als gevolg dat je kind eerder opstandiger zal worden of op een andere manier de frustratie daar van zal uiten.
Want je natuur is dat je je toch zal verzetten tegen pijn.
Als moeder is je hoofddoel dat je kind gelukkig word en kinderen een gevoel van machteloosheid, pijn angst en vernedering te geven bereik je dat niet mee, integendeel!
Omdat hij/zij van je houd kan dat behoorlijk wat psychische schade en trauma's veroorzaken.
Je geeft veel meer signalen dan dat bepaalde acties gevolgen hebben, je geeft bijv ook het signaal dat je die persoon pijn kan doen als jij dat wilt.
Maar hoera, je kind is in ieder geval bang om bepaalde fouten nog eens te maken.....
En staat waarschijnlijk ook angstiger in het leven omdat fouten maken gelijk staat aan pijn en vernedering!
Dat leer je je kind immers....
Positiviteit is veel effectiever dan negativiteit en als je dus negativiteit zaait zal je dat ook oogsten.