AndroidHealthClinic

Moeder slaat dochter over sletterige fotos op facebook

Wij moeten inderdaad verwachten dat elke ouder pedagogisch enorm sterk is en een sterke persoonlijkheid heeft. Dit is namelijk zo enorm realistisch! :rolleyes:

Kinderen die hun ouders uitschelden in het openbaar heb ik al meer dan een handvol keren gezien. Waar haal je in godsnaam het gore lef vandaan je ouders uit te schelden en dan nog wel in het openbaar? dat getuigt echt van 0,0 respect naar hun ouders toe. Heel vaak gebeuren dingen onder het mom "Achja.. t blijven kinderen he" :o

Als jij een goede tik krijgt nadat dat gebeurt haal je dat echt geen tweede keer in het hoofd. Nederlanders zijn echt enorme softies op dit gebied. Ook dat "positieve is sterker dan het negatieve" is ook enorme bullsh*t. negatieve ervaringen hebben veel meer impact dan een positieve. Daar zijn genoeg onderzoeken over gedaan. Het betekent niet dat je je kind elke weeg een pak slaag geeft, maar wanneer dit verdient is. Prima. Daar zal je band met je kind echt niet onder lijden.

@YMIR en hoe vaak kan zij zielig gaan zitten doen voordat het je geen reet meer boeit?

Wij moeten inderdaad verwachten dat elke ouder pedagogisch enorm sterk is en een sterke persoonlijkheid heeft. Dit is namelijk zo enorm realistisch! :rolleyes:

Kinderen die hun ouders uitschelden in het openbaar heb ik al meer dan een handvol keren gezien. Waar haal je in godsnaam het gore lef vandaan je ouders uit te schelden en dan nog wel in het openbaar? dat getuigt echt van 0,0 respect naar hun ouders toe. Heel vaak gebeuren dingen onder het mom "Achja.. t blijven kinderen he" :o

Als jij een goede tik krijgt nadat dat gebeurt haal je dat echt geen tweede keer in het hoofd. Nederlanders zijn echt enorme softies op dit gebied. Ook dat "positieve is sterker dan het negatieve" is ook enorme bullsh*t. negatieve ervaringen hebben veel meer impact dan een positieve. Daar zijn genoeg onderzoeken over gedaan. Het betekent niet dat je je kind elke weeg een pak slaag geeft, maar wanneer dit verdient is. Prima. Daar zal je band met je kind echt niet onder lijden.

@YMIR en hoe vaak kan zij zielig gaan zitten doen voordat het je geen reet meer boeit?

Respect moet je verdienen dat kun je niet afdwingen.

Het is ook niet realistisch te verwachten een gelukkig en goed opgevoed kind krijgen als je er niet bereid bent er moeite voor te doen. ;)
Niemand zegt dat het makkelijk is!
Is maar net wat je kind je waard is en hoeveel moeite je er voor wilt doen.

Gaat niet om softie of hard zijn, gaat er om doen wat werkt.
Maar als je intentie is je kind naar de verdommenis te helpen, heb je helemaal gelijk dan is het negatieve idd sterker dan het positieve.

De rest van je post is zoveel onderbuik gelul dat het geen zin heeft er op in te gaan.

Gelijk hierin!
Alleen imo wordt ze in de video te vaak en te hard geslagen.
Dat is geen ''goede tik'' meer.

Ik ben een keer in Denemarken geweest om met eigen ogen te zien hoe het opvoeden (voornamelijk school gericht) daar gaat..Dat gebeurt veelal onder het mom van 'positiviteit' en niet van afstraffen.
Veelal ook de Laissez-faire methode.Ik geloof dat de kinderen daar evenwichtiger mee opgroeien dan met straffen, vooral als het zulke flinke straffen zijn zoals in het filmpje.

Ik had het niet over "zielig doen" ik had het over verdrietig ZIJN. Oprechtheid is natuurlijk een vereiste! Mijn moeder die echt jaren terug tegen me zei teleurgesteld en verdrietig te zijn omdat ik haar stelselmatig had voorgelogen over een bepaald onderwerp. Ik weet dit moment ruim 15 jaar later nog heel goed. Als kind wil je dat ouders trots op je zijn ook al heeft de ene kind dit sterk en de ander minder.

En natuurlijk gaat de werking van alles minder worden als je het te vaak toepast. Zowel tikken geven als complimenteren als verdriet/teleurstelling tonen. Na hoeveel tikken zie je je moeder als "slamens" die geen zelfbeheersing heeft en je niet serieus meer kan nemen.

wij moeten inderdaad verwachten dat elke ouder pedagogisch enorm sterk is en een sterke persoonlijkheid heeft. Dit is namelijk zo enorm realistisch! :rolleyes:
daarom eugenics :)

Kinderen die hun ouders uitschelden in het openbaar heb ik al meer dan een handvol keren gezien. Waar haal je in godsnaam het gore lef vandaan je ouders uit te schelden en dan nog wel in het openbaar? Dat getuigt echt van 0,0 respect naar hun ouders toe. Heel vaak gebeuren dingen onder het mom "achja.. T blijven kinderen he" :o
net alsof daar geen jaren k*topvoeding aan vooraf zijn gegaan:roflol:

als jij een goede tik krijgt nadat dat gebeurt haal je dat echt geen tweede keer in het hoofd. nederlanders zijn echt enorme softies op dit gebied. Ook dat "positieve is sterker dan het negatieve" is ook enorme bullsh*t. Negatieve ervaringen hebben veel meer impact dan een positieve. Daar zijn genoeg onderzoeken over gedaan. Het betekent niet dat je je kind elke weeg een pak slaag geeft, maar wanneer dit verdient is. Prima. Daar zal je band met je kind echt niet onder lijden.

@ymir en hoe vaak kan zij zielig gaan zitten doen voordat het je geen reet meer boeit?
bs

Heb je misschien enkele voorbeelden? Ik ken geen enkel pedagogisch artikel dat slaan prefereert boven een positieve aanpak tegenover duizenden artikelen die voor de positieve aanpak staan en dit goed onderbouwen. Ik ben erg benieuwd naar je voorbeelden want ik kom alleen maar stemmingmakerij tov slaan, nooit een onderzoek met steekhoudende argumenten.

Waarin heeft een tik jou ooit geholpen in de juiste beslissingen nemen in je jeugd. Ik kreeg eigenlijk nooit echt een tik, ik ben sceptisch maar kom maar op met persoonlijke verhalen waarin een goede tik je hielp om de juiste keuzes te maken en had die tik niet een net zo goed/beter resultaat opgeleverd met een andere aanpak dan fysiek?

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

Dat lijkt meer op manipuleren?

Zou kunnen. Maar er is een verschil tussen een moeder die verdrietig/teleurgesteld is en een moeder die dit doet alsof uit effect bejag. Manipuleren is niet oprecht en niet oprecht opvoeden is nooit effectief, kinderen zijn niet dom. Ze doorzien manipulatie echt wel en dan nemen ze je dus nooit meer serieus.

Ik word op het werk gebombardeerd met onderzoek en vormingen over zo'n onderwerpen.

Er is welgeteld één meta-analyse die een positief effect van pedagogische tikken gevonden heeft (Gershoff) en dat is simpelweg onmiddellijke gehoorzaamheid op korte termijn. Andere effecten uit dat onderzoek en andere na 2000 zijn allemaal negatief op lange termijn. Zoek maar op.

Als al de mensen die akkoord gaan met kinderen te slaan, even hun IQ meedelen, dan kunnen we ineens analyseren in welke intellectuele niveaus dit het meest voorkomt.

Het milieu waar Frans Duits, Hazes, Froger etc de helden zijn. Waar Elvis op de hoek van de straat 'In the Ghetto' zingt, waar kinderen met homofiele neigingen een paar tikken krijgen, waar de meeste voorkomende naam Wesley of Melissa is, waar patat de hoofdmaaltijd is.

Ik heet ook Melissa..

Bedankt he Eric

Ik word op het werk gebombardeerd met onderzoek en vormingen over zo'n onderwerpen.

Er is welgeteld één meta-analyse die een positief effect van pedagogische tikken gevonden heeft (Gershoff) en dat is simpelweg onmiddellijke gehoorzaamheid op korte termijn. Andere effecten uit dat onderzoek en andere na 2000 zijn allemaal negatief op lange termijn. Zoek maar op.

Dank je. https://forum.bodybuilding.nl/attachments/gershoff-pdf.662013/

Bijlagen

lekkere tikken uitdelen heerlijk

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

groot gelijk hoor

als ik mijn dochter met hoerige fotos op fb zie of wat dan ook ,,dan geef ik dur ook gelijk klappen

en dat trouwen bij de hele familie

gedraag je gewoon normaal ,en wees niet sletterig en goedkoop

strong first post

Die "moeder" slaat haar waar ze maar raken kan en jij zegt dat meer moeders dat moeten doen.

Ik had dat filmpje niet gezien want dat was weggehaald.
Desalniettemin ga jij heel serieus in op een opmerking, maar laat ik het nogmaals stellen dat ik wel degelijk vind dat er tegenwoordig veel te soft wordt opgevoed. Het opvoeden van honden en kinderen scheelt helemaal niet zoveel en ook daar werkt een te softe aanpak niet. Ik werk in een winkel en het is ongelooflijk als je ziet op wat een softe zoetsappige manier veel mensen met hun kinderen omgaan. Irritant! Als een kind iets doet wat niet mag en het reageert niet op een vriendelijke verbale correctie, is het tijd dat je harder optreedt. En nee, dan bedoel ik niet er op los rammen maar wees in vredesnaam eens duidelijk naar die kinderen toe. Ik hoef er alleen maar naar te kijken en ze houden al op. Zeggen die moeders notabene "hoe doe je dat..." nou, sorry, maar wat ben je dan voor een sukkel. Heb niets met geitenwollensokken gedrag, niet in de politiek en niet in een gezin.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Dit.

Af en toe eens een draai om de oren kan geen kwaad, maar met riem slaan zoals in filmpje is not done.

Iedereen die ik ken die klappen heb gehad is er niet beter van geworden, en niet komen weer met NL gelul en softies etc, ook wel paar NLers gezien die thuis goed beuken kregen en genoeg buitenlanders waar het nog meer was/standaard.

Ik denk dat een enkele tik niet zoveel uitmaakt, maar steeds beuken?
Kijk als je pubers hebt kan het zijn dat er een moment komt dat hij je gaat uittesten of hij sterker is, dan moet je wel laten zien wie de baas is.
Maar moet je echt de baas zijn, is that what it's all about?? Ik twijfel hier aan.
Ok leiding is nodig, hirargie ook en respect is belangrijk maar echt dat allochtone "overpoweren" totale macht, niks tegen in te brengen etc dat is verkeerd.
Ik heb dit zelf ondervonden.
Soms zijn kinderen zo intelligent en "volwassen" op tiener leeftijd dat ze hun ouders ver achter zich laten kwa intelligentie en denkwijze echter heb je ook kinderen die het nog steeds niet door hebben, heel erg bezig zijn met continu de grenzen opzoeken en toch wat meer de harde aanpak nodig hebben.

Dat gezegd hebbende vind ik dat het sterkste dat wij mensen hebben toch wel onze hersens zijn, lichamelijk zijn we relatief zwak als het op natuur aankomt, we hebben een zachte huid, zijn erg vatbaar voor infecties etc als je ons vergelijkt met andere zoogdieren op deze aardbol.
Ik denk toch dat het gene dat echt werkt op de langere termijn uitleggen met onderbouwing is tenzij het kwartje niet valt want dan heb je een probleem en liggen zaken als verslavingsproblematiek en crimineel gedrag op de loer waar het tweede niet persé een ramp is als je het goed doet maar het eerste wel desastreuze gevolgen kan hebben voor het kind zelf en zijn omgeving.

Haha ik weet niet wat ik er van moet vinden..

Terug
Naar boven