XXL Nutrition

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

  • Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

    Stemmen: 194 57,7%
  • Nee, dit zal op niets uitdraaien. Het zal bb niet vooruit helpen.

    Stemmen: 122 36,3%
  • Andere mening/geen idee

    Stemmen: 20 6,0%

  • Totaal stemmers
    336

Bezoekers in dit topic

noem is een sport zonder doping... mensen blijven toch gebruiken no matter what, maar toch het zou zeker goed zijn als de sport wat meer erkenning krijgt en niet elke bodybuilder wordt aanschouwt als een of andere freak, ik ben 1,87 93 kilo en wordt nu al als een gefreakte gebruikende bbuilder gezien en zo buff ben ik nou ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Heeft geen enkele zin, imho. 100% dopingvrij is een utopie en dus ga je in no time the way of the buffalo met je bond, want je hebt alleen maar controversie rond je wedstrijden en uitslagen, nog los van het jammerlijke jurerings systeem in Bodybuilding.

BB is een niche sport en binnen je reeds beperkte publiek is er een groot deel wat aangetrokken wordt door freak fysieken. Imho is de levensvatbaarheid dan ook 0,0. Je moet groot worden om de kosten te kunnen dekken en je kan niet groot worden door je te kleine doelgroep.
 
Van mij part hoeft dat niet.
Wie heeft er nou zin in om naar een natural wedstrijd te kijken :thumbdown:

Nou ik wel hoor. Het lijkt mij best boeiend om te zien waar de grens naturel licht. Maar zoals al gezegd, waar licht de grens van naturel? ben je met creatine nog naturel?
 
Nou ik wel hoor. Het lijkt mij best boeiend om te zien waar de grens naturel licht. Maar zoals al gezegd, waar licht de grens van naturel? ben je met creatine nog naturel?

De grens tussen natural en niet-natural is heel duidelijk. Maar kijken naar een natural wedstrijd is ook gewoon kijken naar kerels die dopingcontroles kunnen omzeilen volgens mij.
Van mij hoeft het ook niet, heb niks met natural bodybuilding.
 
De grens tussen natural en niet-natural is heel duidelijk. Maar kijken naar een natural wedstrijd is ook gewoon kijken naar kerels die dopingcontroles kunnen omzeilen volgens mij.
Van mij hoeft het ook niet, heb niks met natural bodybuilding.

ik weet niet of je ooit hebt gehoord van "de slager" een ex bber die naturel wedstrijden organiseert. Ik heb vele atleten gezien die daaraan meededen. en twaren zo een skinnies dat ze onmogelijk ook maar iets hebben gepakt/gespoten. of ze zijn wel echte zielig dat ze er zo mager uitzien na te hebben gekuurd. twas meer een beachboy wedstrijd dan een bb wedstrijd maar de meeste waren zeker naturel. "de slager" organiseert ze in jette(brussel)
 
ik weet niet of je ooit hebt gehoord van "de slager" een ex bber die naturel wedstrijden organiseert. Ik heb vele atleten gezien die daaraan meededen. en twaren zo een skinnies dat ze onmogelijk ook maar iets hebben gepakt/gespoten. of ze zijn wel echte zielig dat ze er zo mager uitzien na te hebben gekuurd. twas meer een beachboy wedstrijd dan een bb wedstrijd maar de meeste waren zeker naturel. "de slager" organiseert ze in jette(brussel)

Nope niet van gehoord, maar dan is het idd wel triest maar het kan zijn dat ze alsnog een bepaald aantal middelen hebben gebruikt die moeilijk/niet te decteren zijn, om net even beter te zijn. Bij sommige natural wedstrijden zijn ze namelijk niet heel erg skinny.
 
Nope niet van gehoord, maar dan is het idd wel triest maar het kan zijn dat ze alsnog een bepaald aantal middelen hebben gebruikt die moeilijk/niet te decteren zijn, om net even beter te zijn. Bij sommige natural wedstrijden zijn ze namelijk niet heel erg skinny.

moet je mss is opzoeken als het je echt intereseert. er zullen er wel zijn die dingen pakken dat is zo en zal altijd zo zijn.

maar de gasten die ik heb gezien zou het gewoon kunnen dat het skinnies zijn met een tan en wat veel definitie. sommige hadden natuurlijk wel wat meer.
 
Nou ik wel hoor. Het lijkt mij best boeiend om te zien waar de grens naturel licht. Maar zoals al gezegd, waar licht de grens van naturel? ben je met creatine nog naturel?

creatine is naturel.

De grens licht bij de regels die de bond op stelt.

Bijvoorbeeld:
human growth hormone (HGH)
insulin
insulin-like growth factors (IGFs) such as IGF-1 and IGF-2
any anabolic prohormones, prosteroids or precursor steroids
thyroid hormones such as T3 and T4
2,4-dinitrophenol (DNP)
clenbuterol
erythropoietin (EPO)
norephedrine, ephedrine, ephedra, and ma huang
stimulants such as amphetamines
diurethics
synthol
experimental muscle growth promoting products such as:
selective androgen receptor modulators (SARMs)
myostatin inhibitors
gene doping
muscle stem cells
http://www.true-natural-bodybuilding.com/true-natural-bodybuilding.html

maar een bond heeft een eigen lijst (veel uitgebreider)
 
omdat er 1 ding erger is dan kijken naar chemisch opgefokte monters
en dat is kijken naar hypocriete leugenaars.

lol niet iedereen bij de naturels cheat hoor;)
 
in belgie draaien ze een beetje door met die dopingcontroles, ze moeten eens flinke klappen op het smoeltje op hebben de gasten die zich ermee bezig houden om bodybuilders te naaien.
Wat een simpele opmerking dit weer, je naait jezelf, anderen en de sport om je als niet natural op natural wedstrijden in te schrijven, heb dan zo weinig zelfvertrouwen en zo veel bevestiging nodig, dat je per'se van ee natural moet winnen?!? zielig. Ga gewoon lekker competen in gebruikersklassen..... stumper
 
Wat een simpele opmerking dit weer, je naait jezelf, anderen en de sport om je als niet natural op natural wedstrijden in te schrijven, heb dan zo weinig zelfvertrouwen en zo veel bevestiging nodig, dat je per'se van ee natural moet winnen?!? zielig. Ga gewoon lekker competen in gebruikersklassen..... stumper

lol ik snap ook niet dat als je van een naturel wint als gebruiker dat je jezelf goed kan vinden. beeld je dan nog is in dat dit wrs wel al zal gebeurd zijn.
 
Zoals al is gezegd, leuk idee, maar in de praktijk is dit niet te realiseren. Je zit altijd met het probleem dat deelnemers die in het verleden hebben gebruikt, nu niet meer positief zullen testen.. of je moet zoals T zei al vanaf heel jong heel frequent gaan testen. Maar daar zitten ook weer haken en ogen aan, want er zijn altijd middelen die niet op te sporen zijn en zelfs al blijft iedereen daadwerkelijk clean, moet je je inderdaad afvragen of er wel mensen zijn die naar 18 jarige stick-figures willen kijken. Het wordt pas echt interessant na een x-aantal jaren trainen, maar dan is het de vraag waar je het geld voor al die tests vandaan wil halen, als je iedereen van jongs af aan wil testen.

Kortom, dit gaat 'm niet worden.
 
  • Like
Waarderingen: jams
Kvind het echt heel triest als mensen wedstrijden draaien bij de noccb en dan toch nog doping gebruiken zoals slin en groei...
 
Zoals al is gezegd, leuk idee, maar in de praktijk is dit niet te realiseren. Je zit altijd met het probleem dat deelnemers die in het verleden hebben gebruikt, nu niet meer positief zullen testen.. of je moet zoals T zei al vanaf heel jong heel frequent gaan testen. Maar daar zitten ook weer haken en ogen aan, want er zijn altijd middelen die niet op te sporen zijn en zelfs al blijft iedereen daadwerkelijk clean, moet je je inderdaad afvragen of er wel mensen zijn die naar 18 jarige stick-figures willen kijken. Het wordt pas echt interessant na een x-aantal jaren trainen, maar dan is het de vraag waar je het geld voor al die tests vandaan wil halen, als je iedereen van jongs af aan wil testen.

Kortom, dit gaat 'm niet worden.

hard maar waar:(
 
Dat gaat dus never nooit werken. Doping kan je maskeren waardoor het niet detecteerbaar is. Degene met de beste drugs zou dan in theorie winnen. ;)

Maar als iedereen totaal clean zou blijven, zou het dan niet zo zijn dat mensen met de beste genetische aanleg winnen en hun dan zouden worden beschuldigd van doping omdat de rest niet zo groot kan worden als hun? :(
 
Back
Naar boven