Fitness Seller

Moet ik aankomen?

yaww

Novice
Waardering
0
Ik zit al een jaar op fitness en er is veel verandert maar ik wil nog snellere veranderingen.

Ik train namelijk voor massa dus ik wil dat ik breed word.
Ik ben 1.62 lang en ik weeg ongeveer 63KG. Dus voor mij is dit een goed gewicht.
Als ik nou breder wil worden en meer massa krijg is het niet de bedoeling om meer te eten en daardoor meer aan moet komen?

Dus mijn vraag is: is het gezond om een hoger gewicht te krijgen dan dat ik nu heb zodat ik meer massa krijg?

Ik zal dan natuurlijk geen troep eten maar vooral eiwitten en koolhydraten.

Ik zit al een jaar op fitness en er is veel verandert maar ik wil nog snellere veranderingen.

Wen er maar aan, bbding is een sport wat niet snel gaat.

Ik train namelijk voor massa dus ik wil dat ik breed word.
Ik ben 1.62 lang en ik weeg ongeveer 63KG. Dus voor mij is dit een goed gewicht.
Als ik nou breder wil worden en meer massa krijg is het niet de bedoeling om meer te eten en daardoor meer aan moet komen?

Dus mijn vraag is: is het gezond om een hoger gewicht te krijgen dan dat ik nu heb zodat ik meer massa krijg?

Ik zal dan natuurlijk geen troep eten maar vooral eiwitten en koolhydraten.

Ik zou maar snel de voedings stickies lezen! ;)

En gezonde vetten. Gezonde vetten zijn ook geen troep, pff...

Je moet de sticky's lezen en meer eten

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik voor massa ga en breder wil worden moet ik gewoon aankomen?
En als ik dat doe is het niet ongezond ofzo omdat ik erbij train?

Dus als ik voor massa ga en breder wil worden moet ik gewoon aankomen?
En als ik dat doe is het niet ongezond ofzo omdat ik erbij train?

Spiermassa is gezonder dan vetmassa. Dus als je zwaarder wordt omdat je meer spieren krijgt zit je goed.

Als ik 1,62m was was ik al ****ing breed geweest.. Op die lengte is het echt zo moeilijk niet jonge (niet dat het makkelijk gaat) Uiteraard hangt het af van je lichaamsbouw en aanleg (genetisch)

Als je 63 kilo weegt mag er best wat bij hoor.. Je moet zorgen dat je schoon eet en je beweegbaar blijft.. Vetpercentage laag houden en je voelt je zo fit als een hoentje..

Trainen is gezond mits je het op een verantwoorde manier doet! Voeding is het belangrijkst..

Ik zeg zeker 20 kg erbij en je staat er leuk bij met je fysiek ;)

bedankt. dus als je zeg 20 kg aankomen, moet ik dan niet veel vet binnenkrijgen bijvoorbeeld noedels,rijst, eiwitten.

trouwens rijst en noedels zijn zoizo goed toch?

Rijst zeker.
Anders eens kijken op http://www.voedingswaardetabel.nl/
Vrij betrouwbare site moest je twijfelen over bepaalde voedingswaarde.

Sowieso veel complexe carbs, eiwitten & voldoende gezonde vetten binnenspelen.

PS: wij hebben ongeveer dezelfde lengte & gewicht

Ok thanks voor de hulp man

bedankt. dus als je zeg 20 kg aankomen, moet ik dan niet veel vet binnenkrijgen bijvoorbeeld noedels,rijst, eiwitten.

Je hebt alles nodig, in verhouding.
Vet dus ook.
Vetvrij eten is niet gezond.

kleinste van het forum :P

je weegt een kilo boven je lengte. kan dus nog wel 20kg bij idd
zorg wel dat je je vp niet te hoog laat oplopen :)

Good luck!

BTW met powerlifting zul j ehet goed doen met zo'n lengte in de lichtere klasses ;)

Ik voel het 'vet in spier omzetten' aankomen.

Alles is goed,, met mate.. Zorg er zowiezo voor dat je genoeg vitamines en mineralen binnen krijgt, een multi zou eventueel kunnen helpen, maar groente en fruit is een must.

Zorg er voor dat je ongeveer 2g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten per dag binnenkrijgt. Daarbij ongeveer 1g per kg lichaamsgewicht aan vetten(voornamelijk onverzadigde). En de rest aanvullen met kh's tot zover je zelf wilt, zolang jij je er goed bij voelt.. Als jij 1000kcals boven onderhoud wilt eten dan doe je dat, maar op 300kcals boven je onderhoud kan je al groeien,, dus doe wat bij jou past.

Ikzelf eet 500 kcals boven onderhoud met het nodige ijs/pizza/friet/snoep/chocolade dagelijks... en aankomen in vet? Nee haast niet, maar sterker wordt ik wel.

Terug
Naar boven