XXL Nutrition

Mogelijk te behalen resultaten

Grenszoeker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
24%
Goedemiddag allemaal,

Ten eerste wil ik van tevoren iedereen alvast bedanken die mijn vraag leest en eventueel antwoord en tips gaat geven.

Van kind af aan heb ik al een rond gezicht, een vooruitstekende buik, slappe armen en borst en iets te dikke benen. Nu is het niet zo dat ik dik ben, maar ik was ook niet zo slank als ik zou willen. Sinds een jaar ben ik regelmatig aan het hardlopen, en voor het eerst sinds mijn 12e sport ik dus weer. Vier maanden geleden begon ik met fitness. Ook ben ik sinds afgelopen zomer erg aan het letten op wat ik eet en drink uitsluitend water, verse sinaasappelsap, en af en toe melk. In het weekend heb bier helaas nog niet kunnen laten staan.

Natuurlijk heb ik zoals veel mensen goed gekeken naar hoe andere mensen afvallen en nam mij steeds voor hun voorbeeld te volgen. En ja, ik leef een stuk gezonder, zie er gezonder uit, en ben een paar kilo's kwijt en heb een beetje spiermassa aangegroeid. Maar toch ben ik niet heel erg intens bezig geweest met sporten.

Mijn vraag is vrij simpel. Ik heb vanaf mijn 12e niet fatsoenlijk gesport. Ik ben nu 22 jaar, ik weeg 85 kilo en heb een vetpercentage van ongeveer 24%. Mijn spieren zijn behoorlijk onderontwikkeld. Dit geld eigenlijk voor alles in mijn lichaam behalve mijn benen. (legpresses 130 kg, ter vergelijking begon ik met chestpresses op 35 kg). Mijn vraag is een puur motivationele: is het mogelijk voor iedereen, dus inclusief mij, om met het juiste voedingsprogramma, een goed slaapritme, 3 keer per week een uur krachttraing en 2 keer een uur cardio per week, en het uitbannen van alcohol mogelijk om een atletisch lichaam te kweken? Ik hoef geen Ronnie Coleman te worden, maar een kilo of 78-80 met een vetpercentage van 10-12%?

Wat ik wil is gemakkelijk met een zin te beschrijven. Mijn ex (en meerdere meiden) zeggen vaak dat ik zo "lekker zacht" ben. Dat zachte wil ik er af trainen, en een harder lichaam er voor terug. Een lichaam waar ik trots op ben in plaats van matig tevreden.

Is dit uberhaupt mogelijk voor iedereen met de juiste inzet? Of is het voor sommige mensen gewoon niet weggelegd en genetisch bepaald dat je voor altijd "lekker zacht" zult zijn?

Dank voor het lezen, ik weet dat het lang is maar ik wil hier serieus mee bezig gaan dus is dit voor mij een manier om mezelf er aan te laten wennen moeite te steken in een nieuwe manier van leven. Inclusief lange vragen stellen ;-).

Groeten,
Iemand die graag zijn grenzen opzoekt.

Tuurlijk is het mogelijk om een atletisch lichaam te krijgen, met toewijding en discipline kom je al heel ver. Een goed trainingsschema en voedingsschema opstellen, je daar strict aan houden en het vet zal eraf vliegen en de spiertjes erbij.

Tuurlijk is dat mogelijk. Zoveel dikke mensen die als excuus gebruiken dat het er bij hun gewoon niet af kan dat ze er zelf in gaan geloven, word niet een van die mensen!

Hey man , ik ben zeker dat je het gaat behalen ! ik had ook pak overgewicht en ben in 1 jaar 30 kg vermagerd ... en ben nu ook bezig met trainen om dezelfde resultaten die jij wil!
Geloof in jezelf en ik weet dat je het kan . Ik ga ervan uit dat niet iedereen het pas is weg gelegd van Wereldklasse te zijn maar dat iedereen potentieel heeft en dat dat van je wilskracht afhangt !

PS : Met een goed training schema kom je vast sneller vooruit op die spiergroepen waar je wat minder goed bijvoelt

KEEP IT PUMPING

Zeer goed mogelijk, ook zonder het uitbannen van alle alcohol, haha. Mocht je wat hulp willen, post dan je voedings- en trainingsschema eens. Succes.

gewoon veel lezen over voeding en training schema,s op de forum
(sticky,s enz)

en heel nieuwe wereld zal open gaan :D

You can do anything you set your mind to.

Zeker mogelijk. Set goals, ben niet onrealistisch, er zal een tijd overheen gaan, maar dan ga je je beter als ooit tevoren voelen, it's worth it. 10-12% als goal voor volgende zomer? Moet zeker lukken, inclusief spieren. Deze zomer ga je dat niet redden, maar vastberadenheid doet veel. Keep improving

Kom zelf van 26% BF af op 15 jarige leeftijd, 11% nu. Heb er toen 1 jaar over gedaan naar 10% gegaan, 2 jaar niet getraint, richting 13% gegaan. Nu weer 6 maanden bezig nu 11% + in vorm, best thing I've done.

zeker man. 78 tot 80 kilo @ 10-12% is best snel te behalen op jouw lengte als je gewoon hard traint en redelijk strict aan je voedingsschema houdt. alcohol in het weekend kan best alleen dan met mate. 1x per week 5 pilsjes is echt niet zo'n probleem.

Terug
Naar boven